SKS Bike Marathon Sundern-Hagen 27-04-2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mijn favoriete start van het marathon seizoen (d.w.z. wanneer ik de inschrijving voor de Hel van Groesbeek heb gemist). Op het Duitse forum komen regelmatig nog startbewijzen beschikbaar:

https://www.mtb-news.de/forum/t/startpl ... rn.867116/
Laatst gewijzigd door rokl op wo 27 maart 2019, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

De laatste 4 jaar stond ik hier ook steevast aan de start, maar dit jaar moet ik deze helaas laten schieten doordat het op Koningsdag valt :oops: Het gezin gaat dan toch even voor.

Jammer genoeg moet ik m'n startbewijs in het eerste vak (vorig jaar 38e op 55 km) laten schieten. Volgend jaar maar weer een inhaalrace doen :winkie:
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik ben er dit jaar er ook weer bij. Word de eerste van het seizoen.
Dus zak maar zegge
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Leuke wedstrijd, hopen dat het weer een beetje mee wil zitten! Ik kan me herinneren nogeens bijna diepgevroren te zijn geweest aan de finish :winkie:

Dit jaar is dit de 2e wedstrijd van de http://mtb-series.eu/marathons-2019/
v_schultinge

Afgelopen twee jaar was het gewoon heerlijk weer hoor tijdens deze wedstrijd.

Ik vind vooral de gezelligheid aan de finish wel mooi. Bandje die muziek speelt, wat spelletjes voor de kinderen en een biertje en worstje naar goed Duits gebruik.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Dit was in 2016 mijn eerste buitenlandse marathon. Dit jaar weer van de partij
v_schultinge

Bonanza schreef: do 4 april 2019, 10:20 Dit was in 2016 mijn eerste buitenlandse marathon. Dit jaar weer van de partij
Heb je die supersnelle Terreno's er al onder liggen? Perfect voor deze marathon....
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Nee, nog steeds niet. :( Vittoria stelt qua levertijd een beetje teleur.

Ga ook met mn fully heen, met Mezcal, moet vast ook goed komen :-q
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik ga hier ook maar weer eens kijken dit jaar! Vorig jaar was ik te laat met inschrijven. Is er nog wat veranderd aan het parkoers vorig jaar? Ik zag dat de finish tijden wat langzamer waren.
Bonanza schreef: do 4 april 2019, 16:42 Nee, nog steeds niet. :( Vittoria stelt qua levertijd een beetje teleur.

Ga ook met mn fully heen, met Mezcal, moet vast ook goed komen :-q
Ik ga er ook heen op een fully met Mezcal .. komt zeker goed :P
v_schultinge

Parcours was vorig jaar iets anders, maar niet veel. Gewoon nog steeds recht toe - recht aan. :D
nversteege schreef: ma 8 april 2019, 15:08 Ik ga hier ook maar weer eens kijken dit jaar! Vorig jaar was ik te laat met inschrijven. Is er nog wat veranderd aan het parkoers vorig jaar? Ik zag dat de finish tijden wat langzamer waren.
Bonanza schreef: do 4 april 2019, 16:42 Nee, nog steeds niet. :( Vittoria stelt qua levertijd een beetje teleur.

Ga ook met mn fully heen, met Mezcal, moet vast ook goed komen :-q
Ik ga er ook heen op een fully met Mezcal .. komt zeker goed :P
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Is er toevallig nog iemand die een startnummer over heeft voor de langste afstand? Een PM zou dan fijn zijn :-)
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

dadionysos schreef: di 9 april 2019, 12:12 Is er toevallig nog iemand die een startnummer over heeft voor de langste afstand? Een PM zou dan fijn zijn :-)
De inschrijving is voor de marathon, je moet daar ter plekke bekijken welke afstand je gaat rijden. Wellicht meer kans dus om een ticket te bemachtigen.

Iemand ervaring met de marathon, wat kan ik verwachten? Twijfel nog even of ik bij de start of de finish ga parkeren. Elke minuut die ik in de ochtend nog extra kan slapen is mooi, dus vooralsnog wil ik bij de start parkeren... Wat doen de meesten?
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Sjefkoning schreef: di 9 april 2019, 22:02 Iemand ervaring met de marathon, wat kan ik verwachten? Twijfel nog even of ik bij de start of de finish ga parkeren. Elke minuut die ik in de ochtend nog extra kan slapen is mooi, dus vooralsnog wil ik bij de start parkeren... Wat doen de meesten?
Ik zou parkeren bij de finish. Is een kwartiertje fietsen en scheelt je geheel gesloopt dat stuk terug fietsen of met de pendelbus. Bij de finish is ook de meeste parkeergelegenheid.

Verwacht verder veel schotterpaden en een relatief hoge gemiddelde snelheid. De meeste klimmen zijn lopers, al zijn ze soms wel lang en gemeen steil. Vooral in de laatste 15 km. van de ronde zitten een paar gemene vlak achter elkaar. Al met al een parkoers dat je aardig leeg trekt. De ronde kent eigenlijk geen technische uitdaging en dat is op zich maar goed ook met de enorme deelnemersaantallen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik parkeer ook altijd bij de finish en gebruik de 11 km naar de start om wat los te rijden. Mijn ervaring is dat je de eerste ronde moet inhouden, anders loop je het risico om stil te vallen in ronde 2. Zoals al gezegd kent het parcours geen technisch moeilijke passages. Wel zitter er wat gemene, steile klimmen in, zoals o.a. aan het begin van ronde 2. Ik rij gemiddeld ca 20 km/u, dus langzamer dan bijv. in Groesbeek. Daarmee laat je ca 50% van de mannen achter je. De snellste mannen rijden trouwens gem. ca 26-26.5 km/u. Qua gemiddelde vergelijkbaar met bijv. Saarschleifen (alhoewel Saarschleifen qua parcours veel mooier en technisch uitdagender is).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
PesaH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 10:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '07
Contacteer:

Vanwege een knie blessure kan ik helaas dit jaar niet deelnemen.
Iemand interesse in mijn kaartje in het eerste startvak (eerste 50 finishers 2018)?
Plaats reactie