Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

jensss schreef: do 21 februari 2019, 18:58 Zondag is er wel een toertocht in de buurt, volgens mij gaat deze ook gedeeltelijk langs Hellendoorn route. Zie: https://www.wintermarathon.nl/index.php ... aart-100km
Zolang de route gewoon open is vind ik dat prima.
Bedankt voor de info. :-q
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Jefro98 schreef: do 21 februari 2019, 15:28
Top, thx.
Ja ga Rijssen er wel weer bij pakken. Mooi rondje ook.

Hoe is het met jou?
Conditie alweer een beetje op orde?
Kan die Pivot hier op de Veluwe horen roepen dat ie weer naar buiten wil. :winkie:
We zitten weer op de fiets. Conditie is redelijk, nu de spierkracht weer opbouwen. Thanks :-q

De winter marathon heb je geen "last " van, geen enkele deel wordt hiervoor afgesloten voor overige recreanten 8)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Gisteren dan de Holten / Hellendoorn routes gereden.
Blij dat ik Hellendoorn nogmaals gefietst heb want de vorige keer was de singletrack en afdaling naar de spoorbaan afgesloten ivm een evenement.
En dat is echt het leukste stuk van de route. :-q

Holten erbij gepakt voor de km's. Mooie route maar niet bijzonder voor iemand die op de Veluwe woont. :wink:
Jammer dat er in de (leuke) afdaling aan de zuidkant allemaal bomen op de route liggen. Was ook niet van te voren aangegeven dus best tricky als je daar naar beneden komt. :-{
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Gisteren ook Hellendoorn gefietst en dat blijft toch wel een van mijn favoriete routes. Scheelt ook dat ik er op de fiets heen kan (12km heen en 12km terug, heb ik gelijk wat meer kilometers). Ook even gezocht naar het stukje wat niet bij de route hoort, en gevonden. Dat was even een uitdaging zeg. Maar ik weet wel waar ik met mijn Dirtjumper naar toe ga de volgende keer :D 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Toevallig iemand die de route vandaag/gisteren heeft gereden? Ligt 'ie er op dit moment een beetje strak bij na al die regen? Ben van plan morgen daar te gaan rijden maar het weer wordt niet al te goed, daarom wil ik ook nog even vragen of de route goed te doen is in de regen?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

ThijsvdWoude schreef: za 9 maart 2019, 14:25 Toevallig iemand die de route vandaag/gisteren heeft gereden? Ligt 'ie er op dit moment een beetje strak bij na al die regen? Ben van plan morgen daar te gaan rijden maar het weer wordt niet al te goed, daarom wil ik ook nog even vragen of de route goed te doen is in de regen?
Vandaag was er volgens mij een trailrun dus wellicht dat de route (deels) afgesloten was voor de mtb'ers. Weet ook niet wat een paar honderd trailrunners met de ondergrond doen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

hmm oke, ben benieuwd hoe het er bij ligt. Hopen dat het morgen niet al te nat is. :-D
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

ThijsvdWoude schreef: za 9 maart 2019, 17:18 hmm oke, ben benieuwd hoe het er bij ligt. Hopen dat het morgen niet al te nat is. :-D
Als het in Hellendoorn net zulk weer was als in Rijssen vanmiddag dan zou ik de lieslaarzen aan doen..
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

jernij schreef: za 9 maart 2019, 20:02
ThijsvdWoude schreef: za 9 maart 2019, 17:18 hmm oke, ben benieuwd hoe het er bij ligt. Hopen dat het morgen niet al te nat is. :-D
Als het in Hellendoorn net zulk weer was als in Rijssen vanmiddag dan zou ik de lieslaarzen aan doen..
We komen er vanzelf wel achter... :wink:
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

ThijsvdWoude schreef: za 9 maart 2019, 22:27
jernij schreef: za 9 maart 2019, 20:02

Als het in Hellendoorn net zulk weer was als in Rijssen vanmiddag dan zou ik de lieslaarzen aan doen..
We komen er vanzelf wel achter... :wink:
En? Hoe lag de route erbij? Het weer was drama...
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

StefvanH schreef: zo 10 maart 2019, 17:03
ThijsvdWoude schreef: za 9 maart 2019, 22:27

We komen er vanzelf wel achter... :wink:
En? Hoe lag de route erbij? Het weer was drama...
De route was ook drama... Ben na 10 meter omgekeerd en doorgereden naar de boulderhal in Enschede (Cube)...
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Zaterdag 30-03 wordt er weer gewerkt aan de groene route. :-q
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Groene route? Bedoel je de Reggeland-route? Ik vroeg me al af wat de stand van zaken was. Ben vandaag onderaan de afdeling na Krönnenzommer, linksaf gegaan, waar een blauwig pijltje stond met de tekst start route. Daarna zag ik de lichtgroene bordjes van de Reggedal route, die ben ik een tijdje tegen de richting in gevolgd. Maar kan er niks recents over vinden op het magische web....
Jalex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 februari 2017, 19:46

De groene route is de nieuwe Reggedal route. Ze zijn nog met deze route bezig maar de afgelopen weken zijn de bordjes (groen) geplaatst. Ik heb de route net nog even gefietst en bijna de gehele route is inmiddels bepijld (een stuk meer bordjes dan vorige week). Alleen rondom "De Uitkijk" missen nog pijltjes, maar hier kun je gewoon de paarse route blijven volgen. Een stukje verderop staat weer een groen bordje waar de paarse en groene route weer van elkaar splitsen.

Deze nieuwe route gaat dus een deel over de paarse route en een deel door het reggedal. De single track in het doktersbos is leuk. Ik zag dat ze achter camping Hietland volgens mij ook met een nieuwe track bezig zijn en parallel daaraan zag ik nog ijkings paaltjes in de grond staan, waar ik verwacht dat er een track omhoog komt.

Het zou mooi zijn als zowel de groene als de paarse route daar afdalen en je richting het doktersbos laten fietsen. Daarna loopt de paarse route dan terug via het nog aan te leggen pad. Dat zal dan een vervelend klimmetje worden. (disclaimer: ik heb geen idee of dit de bedoeling is). Dat zou de paarse route nog weer een enorme boost geven.

Onderaan bij "De Uitkijk" staat ook een grijs bordje met daaronder de tekst "start route" en daarop een nummer. Ik denk dat je via die bordjes weer terug kunt naar je startpunt (waar er meerdere van zijn). Volgens mij zijn deze bordjes nieuw, ik had ze nog niet eerder gezien.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik ben voor komende zaterdag van plan voor het eerst wat Sallandse routes te fietsen. Het oorspronkelijke plan was om te beginnen met Hellendoorn en daarna Holten. En als ik dan nog energie over heb Hellendoorn nog een keer.
Ik twijfel alleen een beetje omdat Rijssen me ook leuk lijkt. Op hoeveel km kom ik uit als ik Hellendoorn – stuk Holten – Rijssen – 2e stuk Holten doe? En is het de moeite van het omfietsen naar Rijssen waard?
Plaats reactie