NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Is idd erg vervelend, ik wordt ook constant geflagd op Strava, er zijn kennelijk mensen die het niet kunnen hebben dat ik veel van de SOM’s op mijn naam heb!!

SNAIL OF THE MOUNTAIN... :tong
Size does matter!! Try it with 29 inches...
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ik haal ze meestal bij de Xenos.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

funride schreef: do 28 maart 2019, 20:50 Ik haal ze meestal bij de Xenos.
Porselein of aardewerk?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vanaf morgen - 3 april - zijn we enkele dagen op het parcours Rhenen aan het werk. We gaan op een paar stukken met behulp van onze professionele kraanmachinist Daniël de erosiegaten verbeteren/herstellen en we gaan slijtageplekken herstellen. De rijbaanscheiding in het maisveld wordt nog ietsjes beter gemaakt. Op een paar plekken gaan we wat verfraaien.
Sommige delen van het parcours zijn tijdelijk even afgesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bert l. schreef: di 2 april 2019, 19:52 Vanaf morgen - 3 april - zijn we enkele dagen op het parcours Rhenen aan het werk. We gaan op een paar stukken met behulp van onze professionele kraanmachinist Daniël de erosiegaten verbeteren/herstellen en we gaan slijtageplekken herstellen. De rijbaanscheiding in het maisveld wordt nog ietsjes beter gemaakt. Op een paar plekken gaan we wat verfraaien.
Sommige delen van het parcours zijn tijdelijk even afgesloten.
De werkzaamheden zijn inmiddels weer voltooid en de route Rhenen is door de beheerder van de Stad Rhenen weer heropend verklaard. Op sommige stukken is het bed opgeschud, dus de ondergrond is anders dan voorheen.
Testrijders gezocht. Graag met verslag

Afbeelding
Let op. Situatie gewijzigd. Langere remweg, matig uw snelheid.

Afbeelding

"Er wordt gewerkt op de bestaande paden en er vinden ook geen zaagwerkzaamheden plaats. Daarom kunnen deze werkzaamheden ook in het broedseizoen plaatsvinden."
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Zie het net te laat anders was ik net effe door gereden.
Maar komt wel goed. Ben benieuwd.
Dus zak maar zegge
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik denk dat ik morgen die kant maar eens op moet dan :tong
Sneeuwmonster
paull
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 10:08

Even getest vandaag! Best lastig vergelijken nu nog aangezien het allemaal nog even ingereden moet worden, en zo veel is er ook weer niet anders vind ik. De splitsing wandelaars / bikers is nu wel een stuk duidelijker, zal wel wat irritatie schelen zo nu en dan.

Het klimmetje kon ik nog net halen in de lichtste versnelling, en ook de afdaling daarop volgend was nog best los. Ik ben heel benieuwd hoe de afdeling is wanneer deze ingereden is, het lijken mij mooie snelle bochten en daarna nog even de bulten over.

Desalniettemin denk ik dat het allemaal wel weer aardig opgeknapt is, en als het zo weer toekomst 'proof' is goed werk!
Bedankt aan de vrijwilligers / crew :-q :-q
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

paull schreef: za 6 april 2019, 14:27 Even getest vandaag! Best lastig vergelijken nu nog aangezien het allemaal nog even ingereden moet worden, en zo veel is er ook weer niet anders vind ik. De splitsing wandelaars / bikers is nu wel een stuk duidelijker, zal wel wat irritatie schelen zo nu en dan.

Het klimmetje kon ik nog net halen in de lichtste versnelling, en ook de afdaling daarop volgend was nog best los. Ik ben heel benieuwd hoe de afdeling is wanneer deze ingereden is, het lijken mij mooie snelle bochten en daarna nog even de bulten over.

Desalniettemin denk ik dat het allemaal wel weer aardig opgeknapt is, en als het zo weer toekomst 'proof' is goed werk!
Bedankt aan de vrijwilligers / crew :-q :-q
Ik vimd het zeker wel goed veranderd hoor :-q Ik heb vanmiddag Amerongen, Rhenen en Hoge Ginkel gereden. Op het verbindingsstuk tussen Amerongen en Rhenen is de jump die er zat mooi opgeknapt. Als je dan Rhenen rijd valt allereerst op dat het pad langs het maïsveld mooi een stukje is verbreed. En precies op de goede plekken watergaten gemaakt op de klim die je na het maïsveld krijgt, dit was eigenlijk de enige plek waar ik plassen heb zien staan met de regen van pas. Maar het word pas echt leuk als je na die klim weer naar beneden rijd, er zijn een aantal mooie jumps gebouwd :-q ook op het pad langs de scouting is nog een mooie jump gemaakt. Top werk weer :-q :-q :-q
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hé, ik heb zaterdag ook Rhenen, Amerongen en HG gedaan!
Samen met Herman de Biker en Sjef, wat garant staat voor een rij-ouwehoertijd verhouding van 1:1 :D

Een middagvullend programma dus, maar erg gezellig, ik hou er wel van.
Rhenen ken ik niet zo heel goed, dus het vergelijk met de oude situatie vind ik lastig. Maar het lag er weer netjes bij allemaal, die klim links omhoog is best een taaie voor een bejaarde kikker zonder e-bike :D (ik was met de Snowdon).

Omdat ik met mijn vriendin een weekend een huisje bij Rhenen gehuurd had zat er nog een zondagritje in ook, dus toen nog een keer Rhenen en Amerongen gedaan. En de kurketrekker twee keer... gaaf stuk blijft dat.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

kermit schreef: ma 8 april 2019, 09:04 Hé, ik heb zaterdag ook Rhenen, Amerongen en HG gedaan!
Samen met Herman de Biker en Sjef, wat garant staat voor een rij-ouwehoertijd verhouding van 1:1 :D

Een middagvullend programma dus, maar erg gezellig, ik hou er wel van.
Rhenen ken ik niet zo heel goed, dus het vergelijk met de oude situatie vind ik lastig. Maar het lag er weer netjes bij allemaal, die klim links omhoog is best een taaie voor een bejaarde kikker zonder e-bike :D (ik was met de Snowdon).

Omdat ik met mijn vriendin een weekend een huisje bij Rhenen gehuurd had zat er nog een zondagritje in ook, dus toen nog een keer Rhenen en Amerongen gedaan. En de kurketrekker twee keer... gaaf stuk blijft dat.
Grappig, ik vind het namelijk niet de meest voor de hand liggende combinatie om ze zo te rijden. Jammer dat we elkaar misgelopen zijn :((
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

We zaten in een huisje dichtbij de Rhenen route, we gingen dus de route op bij het maisveld en het vers aangepaste gedeelte. Dan eerst half Rhenen, doorsteken naar Amerongen. Bij de P op de Bergweg even gekeken of we ook nog zin hadden in HG: yep! Dus HG, tweede helft Amerongen, tweede helft Rhenen.

Leek ons wel logisch om het zo te doen :wink: :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Als je daar toch zit, pak dan ook Kwint mee! :roll:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Giant-E schreef: ma 8 april 2019, 18:19 Als je daar toch zit, pak dan ook Kwint mee! :roll:
Groot gelijk, maar ik was al te laat eigenlijk :oops: het blijft een verrassend gaaf rondje.
Sneeuwmonster
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kwintelooijen ligt er erg goed bij :-q
Plaats reactie