28-04-2019 - Echternach Luxemburg - Mill-man Trail 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Er zitten wel wat korte stijlle hellingen in.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Noke schreef: di 18 december 2018, 11:03 Aangezien ik weinig ervaring heb met de MTB ( alleen in Nederland gereden..) , zitten er veel steile stukken in deze tocht ?
Ja...en nog veel meer....kijk ff op YouTube mss in dit geval niet helemaal overbodig... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Niet iets om bang van te worden. 1 steil stuk maar dat is naar boven. :D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

kan niet meer schreef: di 18 december 2018, 18:33 Niet iets om bang van te worden. 1 steil stuk maar dat is naar boven. :D
En de trappen, grote stenen, enz, enz.. :D ik heb zoiezo een behoorlijk aantal rijders die voor mij gestart zijn zien lopen over deze obstakels :D ...en bang hoef je nooit te zijn... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ik start om 8 uur, vond het erg vroeg, maar denk dat ik het toch maar doe :-).

wat mij betreft is dit parcours (tenzij de 100 geheimen heeft tov de 70 die ik nog niet ken) goed te doen op een 29" hardtail.
prachtig, als je alleen nederland gewend bent. ben ook best jaloers op de oh's en ah's die je tijdens deze rit zult hebben.

mooie rit, uitdagend ook wel, maar echt niet te vergelijken (lees: minder pittig) dan de raid des hautes fagnes e.d.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

kan niet meer schreef: di 18 december 2018, 18:33 Niet iets om bang van te worden. 1 steil stuk maar dat is naar boven. :D
kakding, die gladiator... ik haalde 'm in 2018 niet (dacht al bijna boven te zijn, toen het bord gladiotor verscheen :lol: )
goed voornemen voor 2019: halen!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Dreezz schreef: di 18 december 2018, 19:55
kan niet meer schreef: di 18 december 2018, 18:33 Niet iets om bang van te worden. 1 steil stuk maar dat is naar boven. :D
kakding, die gladiator... ik haalde 'm in 2018 niet (dacht al bijna boven te zijn, toen het bord gladiotor verscheen :lol: )
goed voornemen voor 2019: halen!
In de midden wordt het even rot-steil. Tijdens de tocht moest ik ook een keer afstappen. Deze zomer ben ik er ook geweest, toen kon ik hem wel naar boven fietsen
"This species has amused itself to death"
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

'K heb 'm de avond ervoor (2017) een keer geoefend, kwam er boven pas achter dat dát dus de beroemde Gladiator was :lol:

Alleen is ie trouwens en stuk beter te doen dan dat je met een hele club naar boven probeert te komen, als er eentje voor je afstapt op het verkeerde moment wordt het lastig weer op gang te komen.

Dit jaar ook weer ingeschreven, weet niet of het gaat lukken maar de intentie is er 8)
joostie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 16:48
Mijn mountainbike: Titus 29er fully, Gary Fisher Roscoe III

Wederom ingeschreven voor de 70km.

Vorig jaar in niet al te beste weersomstandigheden deze eigenlijk zonder veel moeite uitgereden en het weer kan dit jaar alleen maar beter uitpakken:)
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Wil iemand nog een kaartje kopen voor de 70km. Helaas ivm met een blessure kan ik hem niet rijden dit jaar.

Stuur mij maar een berichtje ;)
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Voor het eerst proberen de 'magische 100 km' grens over te gaan.
Al eerder de 70 km MMT gedaan. Pittig, maar goed te doen. Helaas is er in het westen vh land weinig op hm's te trainen. Die hm's kunnen nog wel eens een probleempje worden :((
Hopelijk valt het weer mee. Dat maakt alles leuker/makkelijker.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bergschenhoek? Brienenoordbrug?Niet ideaal maar om te trainen prima.
Voor mij 5 km warm rijden naar beide locatie’s.
En de UHR ligt op 35 minuten. Veluwe een uurtje rijden. Te weinig HM trainen kan nooit een excuus zijn.

Ook niet voor een westerling. :wink:
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Op fietsafstand van Nieuw Vennep ligt de Big Spotters Hill.
Klinkt hoog en is het hier in de Haarlemmermeer ook, maar met zo'n 15 hm per rondje valt het toch wel erg mee en moet je toch een slordige 120x die heuvel op om aan de hm's van de MMT te komen. Niet echt een training waar ik op zit te wachten.
UHR doe ik met regelmaat na mijn werk, maar ook daar zijn de hm's per km niet echt vergelijkbaar met de 1700 hm in de MMT.
Ik blijf erbij, het is lastig om hm's te trainen in het westen vh land ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Voor training zou 500 HM al genoeg zijn. Voor mij 10x de Brienenoord (noord én zuid).
Dan zit ik er ook wel goed doorheen hoor. Maar je hebt gelijk, het is lastig zoeken hier.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

erwin.burgers schreef: wo 10 april 2019, 22:22 Op fietsafstand van Nieuw Vennep ligt de Big Spotters Hill.
Klinkt hoog en is het hier in de Haarlemmermeer ook, maar met zo'n 15 hm per rondje valt het toch wel erg mee en moet je toch een slordige 120x die heuvel op om aan de hm's van de MMT te komen. Niet echt een training waar ik op zit te wachten.
UHR doe ik met regelmaat na mijn werk, maar ook daar zijn de hm's per km niet echt vergelijkbaar met de 1700 hm in de MMT.
Ik blijf erbij, het is lastig om hm's te trainen in het westen vh land ;)
En toch is het makkelijker te vinden dan je denkt :-D bikepark Spaarnwoude probeer deze is omhoog te fietsen....wel ff een goed moment uitzoeken :D ik heb m' 4 x van beneden naar boven gereden en ook nog zelfs een x tussen de deur door... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie