Turbo Levo has left the building

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De highline vind ik wat traag. Liever de oneup dan.
Heb ze toevallig beide :bier:

De highline is wel erg makkelijk te servicen trouwens. Alleen jammer dat het ook nodig is :roll: Heb hem nu twee jaar en er zit inmiddels een nieuwe cartridge en service kit in.

De oneup heb ik afgelopen winter wat nieuw vet in gedaan, gaat weer als de gesmeerde bliksem.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

MacReal schreef: za 13 april 2019, 20:41 De highline vind ik wat traag. Liever de oneup dan.
Heb ze toevallig beide :bier:

De highline is wel erg makkelijk te servicen trouwens. Alleen jammer dat het ook nodig is :roll: Heb hem nu twee jaar en er zit inmiddels een nieuwe cartridge en service kit in.

De oneup heb ik afgelopen winter wat nieuw vet in gedaan, gaat weer als de gesmeerde bliksem.
Die cartridge e.d. was toch nodig nadat je ‘m gesloopt had na een crash? Daarbij heb je 3 jaar garantie op de Highline, dus ook op de cartridge. Geen merk die dat geeft ook dat veel te dure spul niet. Wat betreft de retoursnelheid, die is idd wat traag, maar zelf geen moment gehad dat het vervelend was. En ik geloof ook niet dat er iemand is die een dropper nodig heeft met een supersnelle retoursnelheid. We zijn geen Gee Atherthon of welke downhill held dan ook. Als wel kan ik je de Specialized Command post aanraden, zeker de eerste series. Grote kans op gekraakte family jewels. Oftewel die komt wel heel snel en hard (!) terug.

@Dennis: Welke negatieve ervaringen heb jijzelf met de Highline? Begrijp me niet verkeerd ik ben geen Crankbrothers fanboy, maar de Highline is echt wel een goeie dropper.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Marco79 schreef: za 13 april 2019, 23:15
MacReal schreef: za 13 april 2019, 20:41 De highline vind ik wat traag. Liever de oneup dan.
Heb ze toevallig beide :bier:

De highline is wel erg makkelijk te servicen trouwens. Alleen jammer dat het ook nodig is :roll: Heb hem nu twee jaar en er zit inmiddels een nieuwe cartridge en service kit in.

De oneup heb ik afgelopen winter wat nieuw vet in gedaan, gaat weer als de gesmeerde bliksem.
Die cartridge e.d. was toch nodig nadat je ‘m gesloopt had na een crash? Daarbij heb je 3 jaar garantie op de Highline, dus ook op de cartridge. Geen merk die dat geeft ook dat veel te dure spul niet. Wat betreft de retoursnelheid, die is idd wat traag, maar zelf geen moment gehad dat het vervelend was. En ik geloof ook niet dat er iemand is die een dropper nodig heeft met een supersnelle retoursnelheid. We zijn geen Gee Atherthon of welke downhill held dan ook. Als wel kan ik je de Specialized Command post aanraden, zeker de eerste series. Grote kans op gekraakte family jewels. Oftewel die komt wel heel snel en hard (!) terug.

@Dennis: Welke negatieve ervaringen heb jijzelf met de Highline? Begrijp me niet verkeerd ik ben geen Crankbrothers fanboy, maar de Highline is echt wel een goeie dropper.
Door die crash heb ik hem een revisie gegeven. Hij draaide wat enthousiast :roll:

De cartridge heb ik vervangen omdat hij in ging zakken, waar veel reverbs ook last van hebben.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Dan moet je zeker niet aan een specialized beginnen :tong enige is dat hij snel omhoog komt als hij het doet. Erg veel zijdelingse speling. Maar ik moet zeggen dat ik het nauwelijks merk als er iets zijdelings beweging is. Ik zou gewoon voor een oneup gaan dan.
⛧⛧⛧
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

+1 voor de levo. Tip van flip: gebruik blevo app op een blackview 6000 telefoon.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En een +1 voor de BikeYoke. Tot nu toe een feilloze pen, de terugkomsnelheid hangt af van hoe snel/diep je de remote indrukt. Kan dus van langzaam en soepel tot behoorlijk snel, al denk ik dat de lanceersnelheid van bijvoorbeeld een Gravity Dropper niet helemaal bereikt wordt ;-)

Maar ze zijn wel duur, een beetje bijleggen en je koopt zowat twee OneUps voor dat geld :-{
Reden waarom ik voor mijn Merida voor die OneUp gegaan ben en niet nog een BY gekocht heb. Over een paar jaar weet ik of dat de juiste keuze was...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 09:59
Mijn mountainbike: Spec Levo

..
Laatst gewijzigd door Dennis07 op do 29 oktober 2020, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Klazienaveen!
windsurfy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 31 oktober 2004, 13:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 29-er. Specialized turbo levo fsr

+ 1 voor Levo.

Nice upgrades heb je erop man. :-q
Plaats reactie