NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: wo 10 april 2019, 15:58 Kwintelooijen ligt er erg goed bij :-q
Kwintelooijen ligt er nooit goed bij!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gelukkig niet, stel je voor dat we die ook flowie zouden maken :evil:

De voorlaatste afdaling kan nog wel iets rauwer, als we het dan toch over wensen hebben :-q
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Dat was vanmiddag weer een nieuwe ervaring: op de klim naar de scouting kwam er een span pony's naar beneden gereden.. Halverwege gingen ze links en de dame zei nog wel 'sorry, ik heb een verkeerd pad genomen', maar de nieuw aangelegde stukjes op die klim hebben er wel stevig van geleden..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zal bij de slager specifiek naar pony-vlees vragen voor de bbq... . :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 15 april 2019, 17:57 Ik zal bij de slager specifiek naar pony-vlees vragen voor de bbq... . :evil:
Ach, die knollen kunnen er minder aan doen dan die knol die op de bok zat. En veel vlees zat er ook niet aan de beesten.. Ook daar gold dat de knol op de bok meer op de botten had :D :D
Maar het is wel jammer voor het werk dat er in zit en de route heeft het al zwaar met deze droogte.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk toch dat ik een probleem ga krijgen als ik bij de slager om mensenvlees vraag... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

StevenK schreef: ma 15 april 2019, 17:04 Dat was vanmiddag weer een nieuwe ervaring: op de klim naar de scouting kwam er een span pony's naar beneden gereden.. Halverwege gingen ze links en de dame zei nog wel 'sorry, ik heb een verkeerd pad genomen', maar de nieuw aangelegde stukjes op die klim hebben er wel stevig van geleden..
bedoel je de klim na de maisafdaling? of de verbouwde afdaling naar de scouting?
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

g.fisher schreef: ma 15 april 2019, 22:52
bedoel je de klim na de maisafdaling? of de verbouwde afdaling naar de scouting?
klim na de maïsafdaling.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 15 april 2019, 17:57 Ik zal bij de slager specifiek naar pony-vlees vragen voor de bbq... . :evil:
Wanneer kan ik aan de slag met mijn BBQ?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Uhhh.... as zaterdag op LV? :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://www.gelderlander.nl/utrecht/nat ... ~a29a05f6/


Natuurgebied Kwintelooijen bij Rhenen komt als beste uit test MTB-routes.nl

Het natuurgebied Kwintelooijen tussen Rhenen en Veenendaal wordt door lezers van MTB-routes.nl het hoogste gewaardeerd. Het gebied laat routes in Maastricht en Zandvoort achter zic
h.

Hoewel bij Maastricht meer hoogtemeters liggen (171 om 120 meter) wordt Kwintelooijen beter beoordeeld door de mountainbikers.

,,De route kenmerkt zich door slingerende lange en steile klimmen en uitdagende afdalingen. In totaal moeten iets meer dan 100 hoogtemeters worden overwonnen in een ronde. Dit maakt Kwintelooijen tot één van de zwaarste, zo niet dé zwaarste MTBroute van Nederland. Steile klimmetjes, steile afdalingen, uitdagende bochten. De snelheid ligt lager dan op de routes bij Amerongen en Leersum en vraagt veel van je fietsbeheersing. Daardoor is de route technisch uitdagend”, prijst de website.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ben ik het wel mee eens :bier:

Afgelopen weekend ging Kwintelooijen halverwege de rit lastiger dan Amerongen aan het eind van de rit.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ook mee eens. Ik heb een haat/liefde verhouding met Kwint. Die afdalingen zijn geweldig, maar daarvoor moet je wel eerst die vervloekte klimmetjes op.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 22 april 2019, 14:05Ook mee eens. Ik heb een haat/liefde verhouding met Kwint. Die afdalingen zijn geweldig, maar daarvoor moet je wel eerst die vervloekte klimmetjes op.
Bijna een +1.
Paar laatste afdalingen voor je bijna rond bent, zijn niet echt mijn ding (zegt meer over mij dan het parcours). Verder een sloper van de eerste orde en ook zo'n beetje het "halverwege punt" bij een UHR5 of UHR7. Het is dan even een "verplicht nummertje" om na het rondje de bidons bij te vullen bij de wasbakken bij de toiletten.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Afgelopen weekend was het zo warm, dat ik zelf de rugzak leeg had. Was dus blij dat ik bij kon vullen.
(3 liter)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie