Nideggen, Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Precies wat ik wilde weten thnx!
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Ik ben met een groepje in Blankenheim, ik zie dat er veel trails zijn ten noorden van het nationaal park (zoals Nideggen) maar weinig ten zuiden ervan, waar wij zullen zijn.

Iemand daar toevallig geweest? Met de auto rijden naar het noorden kan ook, maar het is mooi om vanaf huis al te gaan fietsen :D
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Wij zijn vorig jaar nabij Blankenheim op vakantie geweest. Er lopen daar wel verschillende mtb routes (zie de website https://www.freifahrt-eifel.de/nl/routes-euskirchen. Stel je er niet teveel van voor: veel asfalt en brede land/boswegen. Maar de prachtige omgeving maakt veel goed! :-q
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Goed om te weten; die routes was ik ook tegengekomen. Eigenlijk juist op zoek naar veel singletracks, zal daarvoor toch een dagje richting het noorden moeten rijden.

Ik kijk uit naar de omgeving! :-D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Blankenheim ligt vlakbij (fietsafstand?) Nonnenbach en daar loopt de wandeling Eifelsteig langs. Die wandeling gaat vaak over mooie technische passages en als je je normaal gedraagt wordt biken wel gedoogd. Heb zelf niet de passages bij Nonnenbach gedaan maar wel elders en dat was vele malen mooier dan de officiële routes.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Het is nog beter: Blankenheim zelf ligt aan de Eifelsteig. https://www.eifelsteig.de/nl/de-eifelsteig/de-etappes
Als je naar het Zuiden dit volgt kan je met de trein terug. Gerolstein of een station eerder als je dat te gortig vindt.
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Willem Altes schreef: za 20 april 2019, 20:48 Het is nog beter: Blankenheim zelf ligt aan de Eifelsteig. https://www.eifelsteig.de/nl/de-eifelsteig/de-etappes
Als je naar het Zuiden dit volgt kan je met de trein terug. Gerolstein of een station eerder als je dat te gortig vindt.
Dit zag ik ook net, morgen richting het zuiden langs de eifelsteig! En weer terug. Kijk ernaar uit :)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

met de fiets?
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Met de fiets :-q

Het was zeker leuker dan de officiele MTB routes in regio Blankenheim (die waren vooral asfalt en brede grindwegen, zoals eerder is vermeld). Meerdere downhill singletracks, maar nog steeds veel brede paden. Volgende keer een andere regio in Duitsland opzoeken!

Het leukst vond ik om andere wandelpaden te volgen, en dan kom je vanzelf singletrack wandelpaadjes tegen. Die zijn toch het leukst. En alle wandelaars (op de Eifelsteig dan) waren heel vriendelijk en vonden het alleen maar mooi om iemand op de MTB te zien :D
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Iemand nog recente ervaringen op de UP/DOWN buckettrail?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

bucket trail zelf niet (helemaal), maar 2 weken terug op zaterdag geparkeerd bij het stuwmeer in Kreuzau, daar omhoog gefietst en de trails aan die kant van de berg omlaag gepakt. Langs Eugenienstein, Hindenburgtor, etc. Eindeloos lol daar
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

mugged schreef: ma 7 oktober 2019, 11:15 Iemand nog recente ervaringen op de UP/DOWN buckettrail?
Ja en die was super maar mag je niet meer fietsen (doorwandel hek en bordjes).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Bram87 schreef: ma 28 oktober 2019, 10:42 bucket trail zelf niet (helemaal), maar 2 weken terug op zaterdag geparkeerd bij het stuwmeer in Kreuzau, daar omhoog gefietst en de trails aan die kant van de berg omlaag gepakt. Langs Eugenienstein, Hindenburgtor, etc. Eindeloos lol daar
Thnx, ga ik ook doen!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In augustus die kant op geweest met een paar maatjes.
Stukje bucket trail, stukje van onszelf :bier:

https://youtu.be/K_r-BACZOck
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik wil terug :o gaaf filmpje!

Augustus..... memories :roll:
Plaats reactie