BEMC 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Samen met drie vrienden reis ik volgende maand af naar La Roche om de BeMC te fietsen.
Anders dan andere jaren is deze meerdaagse nu vier ipv drie dagen. De donderdag starten we met een individuele tijdrit van 18,5km.

Zijn er hier meer mountainbikers die deze op de lijst hebben staan? Er zijn nog startplekken beschikbaar. :-q

Ons clubje heeft nog geen ervaring met de BeMC maar we zijn wel groot fan van de Ardennen.
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik ga er met een clubgenoot er ook naar toe. Word mijn eerste keer dat ik deze ga doen. En het word mijn tweede meerdaagse. Ik heb jaaaaaaren geleden een keer de driedaagse van de vulkanbike gereden maar dat is al effe geleden. Ik heb er in ieder geval goed zin in.
Dus zak maar zegge
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

2 jaar geleden heb ik 'm gefietst. Kan dus zeggen dat ik nog tegen van der Poel heb gereden :D Mooi evenement, behoorlijk zwaar. Goed georganiseerd en handig dat je elke dag op dezelfde plek start. Hopen op een beetje mooi weer dit jaar. Heb er zin in!
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Op alle vlakken een top-event! Schitterende en zware meerdaagse die schitterend georganiseerd is. Ik keer er nu voor het derde jaar op rij naar terug. Tip: hou in rit 2 (met de proloog nu eigenlijk rit 3) nog wat over in de benen voor de laatste 20 km.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Dat is zeker de rit naar het World Cup parcour in Houffalize? Nondeju wat heb ik in die etappe afgezien. De BEMC is echt goed opgezet, maar is wel echt zwaar.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Nee, in de laatste 20 km van de middelste etappe krijg je nog 5 loeizware beklimmingen te verwerken. Qua hm/km bij de zwaarste stukken van de gehele BeMC en zeker op het einde van een 100 km rit is dit zeer lastig.
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

JasperGr schreef: wo 24 april 2019, 09:37 Dat is zeker de rit naar het World Cup parcour in Houffalize? Nondeju wat heb ik in die etappe afgezien. De BEMC is echt goed opgezet, maar is wel echt zwaar.
Dit zit niet in de BeMC als ik mij niet vergis, maar enkel in de Houffamarathon (die nu omgedoopt is tot BeMC Houffalize, een ééndaagse)

Ik ga er net als vorig jaar bij zijn, maar god wat maak ik me zorgen over het weer.
Vorig jaar netjes binnen de tijd op elke etappe, maar ik had niet veel over... Als mijn benen exact even goed zijn als toen haal ik het nooit ofte nimmer in dit weer. Hopen op progressie dus :)

... en mijn Rocky Element heeft plaatsgemaakt voor een Canyon Lux mét dropper, dus daar zijn mss ook marginal gains :)
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Nou ik heb hem in 2017 gereden en toen zat het world cup parcour er deels in. Daar stond de 100km etappe bekend om in 2017. De paden zullen er denk niet best bijliggen na het weer van afgelopen dagen. Succes! ;) Hoop dat het de 19de er beter bij ligt.
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Ik ga er net als vorig jaar bij zijn, maar god wat maak ik me zorgen over het weer.
Vorig jaar netjes binnen de tijd op elke etappe, maar ik had niet veel over... Als mijn benen exact even goed zijn als toen haal ik het nooit ofte nimmer in dit weer. Hopen op progressie dus :)
Neem aan dat die tijdslimiet gebaseerd is op de dagwinnaar + X-percentage? Dat wordt nog wat dan...
https://www.vojomag.nl/news/mathieu-van ... -albstadt/
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

Nope,

tot vorig jaar kreeg je gewoon een tijdslimiet die op voorhand werd bepaald. De koninginnenrit (100km en 3050hm) was starten om 10u en aankomen ten laatste om 18u.

Er is wat kritiek op gekomen door finishers die net te laat waren, dus nu is dat louter indicatief, maar het blijft een streven.

Ps: 12.5 per uur gemiddeld lijkt tergend traag, maar daar moet je natuurlijk ook bevoorradingen etc. van trekken.

ps2: nog steeds tergend traag hoor, maar die stapstukken halen alles serieeeeus naar beneden :)
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Ah, oke. Dat valt dan mee. Ik mik er meer op dat ik de podiumceremonie* mee kan pakken, dus ruim binnen de limieten.
12.5 uur op de fiets.. :o een keer gedaan, doe ik niet nog een keer. Respect als je dat 4 dagen tegen de tijdslimiet aan volhoudt..
Verder net de X-kings maar gemonteerd, en m'n regenjack, goretex handschoenen en overschoenen maar verzameld.

*als toeschouwer natuurlijk
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

12,5 km/u => 8u op de fiets hé :)
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Nou, kunnen jullie toch mooi tegen VD Poel gaan rijden. Toch leuk om te zeggen dat je gestreden hebt tegen Mathieu en nét verloren hebt :D
#Skraleanjers
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Het weer voor aanstaande weekend ziet er niet al te best uit. Dus deze editie zal sowieso heroïsch worden.
Leuk dat MvdP mee doet! Helaas zullen we hem voornamelijk bij de start zien :D

Voor degene die mee doen, succes en tot morgen!
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

De modder is weer uit de ogen en mijn ervaringen zijn opgeschreven:

https://www.bikesight.nl/bemc-pieken-en ... eerdaagse/
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Plaats reactie