SKS Bike Marathon Sundern-Hagen 27-04-2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik zag een lange rij van mensen staan te wachten voor een vrachtauto en heb met toen afgevraagd wat ze daar deden. Nu weet ik het. Dat is wel balen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Hier nog een zelfde soort verhaal. Samen met mijn teamgenoot de twee rondes uitgereden, maar heb het nog nooit zo koud gehad. Het verslag en de foto's staan op: http://ridemymtb.com/sks-bike-marathon- ... agen-2019/
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Hier ook mijn ervaring (vrij uitgebreid) uitgeschreven. Oef, dat was me een dagje wel.

https://www.bikesight.nl/sundern-hagen- ... e-ellende/
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Blijft leuk om die uitgebreide verhalen te lezen om je een beetje in te leven hoe het was, in Luxemburg viel t mee dit weekend een paar spetters. Wat ik niet begrijp is die verkleumde lijven, je kunt je toch hier op kleden. Als er regen of kou is doe ik lekker van top tot teen in neopreen nanoflex van b.v. Castelli in vorm van Gabba of Perfetto werkt goed. Dan regenschoentjes en sealskinz handschoentjes aan en gaan. Mocht het twijfelachtig zijn of het gaat regenen kan je altijd nog een jackie bij je steken. Omdat verkleumd aankomen ook mij vaker is overkomen zit dit spul standaard in mijn sporttas.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

NelizRijn schreef: di 30 april 2019, 12:56 Blijft leuk om die uitgebreide verhalen te lezen om je een beetje in te leven hoe het was, in Luxemburg viel t mee dit weekend een paar spetters. Wat ik niet begrijp is die verkleumde lijven, je kunt je toch hier op kleden. Als er regen of kou is doe ik lekker van top tot teen in neopreen nanoflex van b.v. Castelli in vorm van Gabba of Perfetto werkt goed. Dan regenschoentjes en sealskinz handschoentjes aan en gaan. Mocht het twijfelachtig zijn of het gaat regenen kan je altijd nog een jackie bij je steken. Omdat verkleumd aankomen ook mij vaker is overkomen zit dit spul standaard in mijn sporttas.
Makkelijk praten. Ik heb de weersberichten in de gaten gehouden, maar denk dat niemand dit had voorzien.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Kledingkeuze was inderdaad een fout. Ook als je het wel vooraf weet, is het lastig kleden op dit soort omstandigheden. Het water komt van zoveel kanten, dat je hoe dan ook doorweekt en koud wordt, denk ik.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

NelizRijn schreef: di 30 april 2019, 12:56 Blijft leuk om die uitgebreide verhalen te lezen om je een beetje in te leven hoe het was, in Luxemburg viel t mee dit weekend een paar spetters. Wat ik niet begrijp is die verkleumde lijven, je kunt je toch hier op kleden. Als er regen of kou is doe ik lekker van top tot teen in neopreen nanoflex van b.v. Castelli in vorm van Gabba of Perfetto werkt goed. Dan regenschoentjes en sealskinz handschoentjes aan en gaan. Mocht het twijfelachtig zijn of het gaat regenen kan je altijd nog een jackie bij je steken. Omdat verkleumd aankomen ook mij vaker is overkomen zit dit spul standaard in mijn sporttas.
Ik denk dat amper iemand van de bijna 1000 deelnemers aan de 55/100 km zal instemmen met je betoog.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

rokl schreef: wo 1 mei 2019, 20:52
NelizRijn schreef: di 30 april 2019, 12:56 Blijft leuk om die uitgebreide verhalen te lezen om je een beetje in te leven hoe het was, in Luxemburg viel t mee dit weekend een paar spetters. Wat ik niet begrijp is die verkleumde lijven, je kunt je toch hier op kleden. Als er regen of kou is doe ik lekker van top tot teen in neopreen nanoflex van b.v. Castelli in vorm van Gabba of Perfetto werkt goed. Dan regenschoentjes en sealskinz handschoentjes aan en gaan. Mocht het twijfelachtig zijn of het gaat regenen kan je altijd nog een jackie bij je steken. Omdat verkleumd aankomen ook mij vaker is overkomen zit dit spul standaard in mijn sporttas.
Ik denk dat amper iemand van de bijna 1000 deelnemers aan de 55/100 km zal instemmen met je betoog.
Schreef jij niet dit paar dagen voor de wedstrijd hier op t forum: Wordt een natte editie :-{ :-{
Dat hoeft ook niet, het is puur mijn mening of tip van Flip gebaseerd op soortgelijke ervaringen in o.a. Houfalize en Malmedy 120km marathons. En er was regen voorspeld toch, ondanks zonnetje bij start vernam ik van fietsmaten ter plekke. Onderstaande link (stond vorige week weer op vojomag.be) was mijn laatste koude en nat ervaring en heb sindsdien geen gevoel meer in 1 vingertop. Dus voortaan liever te goed gekleed i.p.v underdressed.
https://www.vojomag.nl/mathieu-van-der- ... bams-2017/
Plaats reactie