Bikepark voorband

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

allen , ik rij op mijn Intense Carbine 29C de nieuwe combi van Conti .

De 2.3 crossking 2018 als achterband en de 2.4 trailking 2018 als voorband.

NU wil ik voor in de alpen ( vooral dalen) en bikeparks mijn banden veranderen .

Mijn idee is om voor en achter de 2.4 Trailking 2018 te plaatsen.
alternatief is om mijn 2.4 trailking naar achter te plaatsen en voor de 2.4 "der baron" project te plaatsen.

De Baron lijkt in eerste instantie de betere optie , maar men zegt dat de trailking 2.4 2018 breder uitvalt .. vandaar mijn twijfel.

Wat is jullie idee ?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Breder is niet altijd beter. Is een reden dat downhillers met pakweg 2.35 blijven rijden.

De Baron heeft een ander compound en karkas, is om die reden een betere band voor het afdalen. Dus lekker die doen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Geen recente (laatste Conti's voor afdalen/bikepark was 2013) ervaring maar voor afdalen/bikepark in de Alpen staat 'karkas' hoog op m'n prioriteitenlijstje. Dat kan bijna niet lomp genoeg zijn om met enige snelheid rockgardens (in het bijzonder achter) door te komen en voor de support die het in de regel biedt in bochten...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie