Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Via de pc kan je gpx uploaden naar Strava.
Wat komt er uit de Teasi?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Uploaden TCX bestand lukt niet. Foutmelding is dat er vreemde leestekens in de titel zouden staan+ niet groter dan 25mb. Het bestand is groter dan 25mb en dus kan het niet upgeload worden.. :evil:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kun je die TCX niet in GPSies importeren en daar kleiner maken?
Of pietervl vragen, hij heeft blijkbaar kans gezien om zijn MTB UH ritje met 220km en >1500hm in Strava te friemelen.

Ik heb een ander Strava probleem. Ik heb al tijden geen PR's meer :cry:
Kan het helpen als ik zo af en toe eens routes ga rijden waar ik nog nooit geweest ben? :roll:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jan Willem schreef: wo 15 mei 2019, 10:28 Ik heb een ander Strava probleem. Ik heb al tijden geen PR's meer :cry:
Gewoon eerste langzaam rondje/ segment rijden en elke keer (gluiperig) wat vlotter, dan blijf je P.R.'s scoren.
Mooi voorbeeld was Serhij Boebka (polstok hoog springen) die verbeterde het wereldrecord steeds met 1 cm, vaker een record was kassa.
Dus nooit je PR te scherp zetten als je een fan bent van bekertjes, dat werkt dan tegen je.
Oh ja, ik scoor steeds vaker ritten zonder P.R.'s. Hooguit lijkt het ergens op als ik filter leg op leeftijd......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op het forum van Garmin zijn een paar topics over beschadigde tcx files.
Er wordt een tooltje genoemd dat dit oplost.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

In gpsies kun je je track ook een paar procent sneller maken :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef: wo 15 mei 2019, 07:51 Uploaden TCX bestand lukt niet. Foutmelding is dat er vreemde leestekens in de titel zouden staan+ niet groter dan 25mb. Het bestand is groter dan 25mb en dus kan het niet upgeload worden.. :evil:
Via GPS Vizualizer kun je het bestandsformaat wijzigen naar GPX en normaliseren. Als je megagroot bestand hebt met elke seconde een punt, dan kun je eerst filteren naar minder punten. Dan is je bestand 90% kleiner en klopt je track nog steeds met wat je gereden hebt. Dan eet Strava hem daarna wel op
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Thanks voor de tips.

Uploaden van Basecamp naar connect.garmin, terug downloaden en uploaden op Strava bleek de oplossing. Garmin houdt denk ik als maximale grote 25mb aan.


(Het bestand kwam nu uit Basecamp vanwege het feit dat het samengesteld was uit een Edge en een iPhone file. Edge zijn accu was leeg :wink: )
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Vandaag Strava geïnstalleerd .. ik vind het een Top app .. topsnelheid 52,2 km per uur op de MTB .. nergens een berg af gereden.. :D

ook leuk, ik blijk een bestaande sectie gefietst te hebben, waarbij mijn 19,8km per uur nogal schril afsteekt tegen de 48 en een beetje van de snelste.. tot je bedenkt dat er een fietspad naast het zandpad ligt en niet iedereen op de mtb rijdt.. :oops:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Mach0 schreef: vr 17 mei 2019, 18:21 Vandaag Strava geïnstalleerd .. ik vind het een Top app .. topsnelheid 52,2 km per uur op de MTB .. nergens een berg af gereden.. :D

ook leuk, ik blijk een bestaande sectie gefietst te hebben, waarbij mijn 19,8km per uur nogal schril afsteekt tegen de 48 en een beetje van de snelste.. tot je bedenkt dat er een fietspad naast het zandpad ligt en niet iedereen op de mtb rijdt.. :oops:
dat er ergens 52.2 wordt gemeten ligt in principe aan je telefoon en niet aan de app.. het is de GPS module die elke x sec de locatie doorgeeft, als daar fouten (afwijkingen) in zitten krijg je dat soort resultaten in Strava.

en wat betreft je andere issue.. je moet sowiezo niet gaan vergelijken met de KOM houder.. en uiteraard heb je dit soort afwijkingen.. dan moet je je tijd gewoon vooral met jezelf en je fiets (MTB) maten vergelijken.

En zoals ik ook al eerder hier heb gezegd, vooral geen waarde hechten aan korte segmenten, daarbij heb je niet alleen meer last van je eigen meetfouten, maar nog meer van de meetfouten van anderen. Ik kijk met name naar complete routes, of zelfs een combinatie van routes (bv Dorst + Cadettenkamp). Een halve route (als daar een mooi segment van bestaat) heeft ook nog wel wat waarde, maar korter dan dit zal me een rotzorg zijn. Ik heb liever een PR op een volledige route dan de snelste dagtijd op een segment van 1 km, tuurlijk kan ik een segment kiezen waar ik volluit ga, maar een KOM pak ik toch niet.

Zondag van Breda naar Tilburg gereden om daar de nieuwe stadsbos route te rijden, dan vind ik vooral de tijd van complete ronde op die dag interessant. Als de track er slecht bij ligt, dan moet je je ook niet gaan vergelijken met de beste tijden aller tijden.. .
nadeel is wel dat niet iedereen de route op dezelfde plek start, bij Stadsbos 013 ben ik bewust hiervoor naar de officiele start gegaan, maar die ligt vrij ver verstopt dat ik denk dat de meeste op een andere plek instappen. Hierdoor waren er maar 8 anderen te vinden bij de dag tijden (maar ik stond wel boven aan, en dat na 22km op de weg met 30+ heen 8) :bier: ). Ik vermoed dat er wel anderen waren die het rondje vanaf een ander punt sneller hebben gereden.

Maar als je alles niet in het juiste perspectief kan zetten, voel je vrij om de app te verwijderen, je wordt gelukkig niet gedwongen om strava te gebruiken (hoop ik)
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Prulleman schreef: ma 20 mei 2019, 09:25
Mach0 schreef: vr 17 mei 2019, 18:21 Vandaag Strava geïnstalleerd .. ik vind het een Top app .. topsnelheid 52,2 km per uur op de MTB .. nergens een berg af gereden.. :D

ook leuk, ik blijk een bestaande sectie gefietst te hebben, waarbij mijn 19,8km per uur nogal schril afsteekt tegen de 48 en een beetje van de snelste.. tot je bedenkt dat er een fietspad naast het zandpad ligt en niet iedereen op de mtb rijdt.. :oops:

Maar als je alles niet in het juiste perspectief kan zetten, voel je vrij om de app te verwijderen, je wordt gelukkig niet gedwongen om strava te gebruiken (hoop ik)
Ik zal er voor het juiste perspectief de volgende keer een extra :wink: bij plaatsen...

Behalve voor de afstand en gemiddelde snelheid ga ik het nergens anders voor gebruiken..
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

:lol: :-q :bier:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Rene reed op de racefiets aan de andere kant van de sloot maar pakte nog mooi even een KOMmetje mee op het MTB-parcours. Lekkere topsnelheid ook. Ik denk niet dat ik deze tijd ga verbeteren. Goed bezig, Strava :-q

Afbeelding
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Met een racefiets 194km/h rijden is wellicht ook wat overdreven. :D
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

awinkel schreef: ma 20 mei 2019, 15:25 Met een racefiets 194km/h rijden is wellicht ook wat overdreven. :D
Ik vind het echt vreemd dat Strava zelf zo'n segment niet ongeldig verklaart. Strava weet als geen ander wat een waarschijnlijke snelheid is voor een fiets op dat segment. Of op het segment z'n gps Strava probeerde wijs te maken dat hij aan het rijden was. Ze kunnen makkelijk iets bedenken dat reële snelheden voor een segment vergelijkt en iemands segment als 'onwaarschijnlijk' labelen bij dit soort afwijkingen. Die feedback hebben ze ook al een miljoen keer ontvangen maar blijkbaar vinden ze het niet zo belangrijk dat hun platform echte prestaties toont.

Edit: daar komt in dit geval nog bij dat het niet heel waarschijnlijk is dat iemand tijdens het fietsen ineens 200 meter naar het zuiden vliegt om daar een segment te rijden dat helemaal niet aansluit op de segmenten daarvoor en -na.
Plaats reactie