Theo de Rooij MTB Classic 2019 50 en 100 km gps Rijssen Overijssel 1 juni 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
PaganiProductions

Waarschijnlijk ga ik de 100 km tocht doen als shakedown voor langere tochten dit jaar.
Iemand nog tips voor deze langere toertocht?
https://www.fietssport.nl/details/toert ... B0DY55aVDE
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op do 30 mei 2019, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

300 hoogtemeters op 100km? Dat is wel bizar weinig.

Maar goed als het singletracks zijn kan het evengoed nog zwaar zijn.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Het is dat ik dan in Schotland zit. Anders had ik m ook gefietst. Is tenslotte zo ongeveer in de achtertuin. Verwacht veel singletracks en bospaden. Hoogtemeters vallen inderdaad mee dus veel klimwerk zal er niet zijn. De tourtochten hier in de buurt kennende zijn de stops prima geregeld en is er genoeg te eten en te drinken. Maar uiteraard zelf voldoende meenemen.

Voor mij geldt: 75km is prima te doen. De laatste 25 worden lastiger. Ruim daarvoor dus extra koolhydraten naar binnen zodat ik genoeg over heb voor de laatste 25. Al moet ik na een hernia weer opnieuw beginnen met opbouwen... :-{
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
PaganiProductions

Klitse schreef: do 9 mei 2019, 23:40 Het is dat ik dan in Schotland zit. Anders had ik m ook gefietst. Is tenslotte zo ongeveer in de achtertuin. Verwacht veel singletracks en bospaden. Hoogtemeters vallen inderdaad mee dus veel klimwerk zal er niet zijn. De tourtochten hier in de buurt kennende zijn de stops prima geregeld en is er genoeg te eten en te drinken. Maar uiteraard zelf voldoende meenemen.

Voor mij geldt: 75km is prima te doen. De laatste 25 worden lastiger. Ruim daarvoor dus extra koolhydraten naar binnen zodat ik genoeg over heb voor de laatste 25. Al moet ik na een hernia weer opnieuw beginnen met opbouwen... :-{
Het word mijn eerste 100 km tocht.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Wij gaan ook en wordt ook voor onze de eerste 100km rit.
Ben benieuwd. Start is wel afschuwlijk vroeg voor mijn doen :tong
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Helaas is de lange afstand alleen met de GPS te rijden of met een groep. Beiden niet ideaal, dus ik sla deze over.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

awinkel schreef: wo 29 mei 2019, 12:40 Helaas is de lange afstand alleen met de GPS te rijden of met een groep. Beiden niet ideaal, dus ik sla deze over.
Als je van het weekend toch graag een lange afstand wil rijden kun je de tocht van de Bushbikers (Sleen) overwegen. Volgens mij 100km gepijld..
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bedankt voor de tip!
Ik had deze tocht ook voorbij zien komen, maar kan 2 juni niet. :-(
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

KarinMTB schreef: wo 29 mei 2019, 14:06
awinkel schreef: wo 29 mei 2019, 12:40 Helaas is de lange afstand alleen met de GPS te rijden of met een groep. Beiden niet ideaal, dus ik sla deze over.
Als je van het weekend toch graag een lange afstand wil rijden kun je de tocht van de Bushbikers (Sleen) overwegen. Volgens mij 100km gepijld..
klopt, schitterend weer is besteld, de BBQ staat na afloop aan en het terras van restaurant Wielend is gereserveerd :-q
PaganiProductions

awinkel schreef: wo 29 mei 2019, 14:18 Bedankt voor de tip!
Ik had deze tocht ook voorbij zien komen, maar kan 2 juni niet. :-(
Het is 1 juni niet 2 juni fout van mijzelf.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

PaganiProductions schreef: do 30 mei 2019, 13:03
awinkel schreef: wo 29 mei 2019, 14:18 Bedankt voor de tip!
Ik had deze tocht ook voorbij zien komen, maar kan 2 juni niet. :-(
Het is 1 juni niet 2 juni fout van mijzelf.
Hij reageert op mijn tip omdat hij zaterdag niet naar de Theo de Rooij classic kan :) .
Of had jij ergens 2 juni gezegd wat ik niet eens heb gezien :tong
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Wij hebben de 100km uitgereden. Paar kleine missers gehad die met borden waarschijnlijk ook waren gebeurt.
Iets met teveel genieten van de omgeving.

Uiteindelijk bijna 20 gemiddeld zonder dat we echt gepusht hebben. Dus viel zeker niet tegen. De trails maken ook dat de tijd eigenlijk voorbij vloog.

Een minpuntje vond ik dat de pauze plaats bij lemele alleen koffie en thee had. Daar had ik op dat moment echt heel weinig behoefte aan. Had liever de bidons nog en keer bijgevuld omdat het inmiddels echt warm begon te worden. De post bij Hellendoorn was echt perfect qua aanbod.

Overigens wel voor het eerst in tijden schuurplekken opgelopen. Voor deze afstanden dus duidelijk meer smeren😎
PaganiProductions

KarinMTB schreef: zo 2 juni 2019, 09:56 Wij hebben de 100km uitgereden. Paar kleine missers gehad die met borden waarschijnlijk ook waren gebeurt.
Iets met teveel genieten van de omgeving.

Uiteindelijk bijna 20 gemiddeld zonder dat we echt gepusht hebben. Dus viel zeker niet tegen. De trails maken ook dat de tijd eigenlijk voorbij vloog.

Een minpuntje vond ik dat de pauze plaats bij lemele alleen koffie en thee had. Daar had ik op dat moment echt heel weinig behoefte aan. Had liever de bidons nog en keer bijgevuld omdat het inmiddels echt warm begon te worden. De post bij Hellendoorn was echt perfect qua aanbod.

Overigens wel voor het eerst in tijden schuurplekken opgelopen. Voor deze afstanden dus duidelijk meer smeren😎
Het voordeel van pijlen vind ik zelf dat je de route makkelijker terug kan vinden en heb nog niet veel ervaring met gps.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 19:29
KarinMTB schreef: zo 2 juni 2019, 09:56 Wij hebben de 100km uitgereden. Paar kleine missers gehad die met borden waarschijnlijk ook waren gebeurt.
Iets met teveel genieten van de omgeving.

Uiteindelijk bijna 20 gemiddeld zonder dat we echt gepusht hebben. Dus viel zeker niet tegen. De trails maken ook dat de tijd eigenlijk voorbij vloog.

Een minpuntje vond ik dat de pauze plaats bij lemele alleen koffie en thee had. Daar had ik op dat moment echt heel weinig behoefte aan. Had liever de bidons nog en keer bijgevuld omdat het inmiddels echt warm begon te worden. De post bij Hellendoorn was echt perfect qua aanbod.

Overigens wel voor het eerst in tijden schuurplekken opgelopen. Voor deze afstanden dus duidelijk meer smeren😎
Het voordeel van pijlen vind ik zelf dat je de route makkelijker terug kan vinden en heb nog niet veel ervaring met gps.
Hoe ga jij de route terug vinden als je een pijl voorbij gereden bent en dat niet direct door hebt? Op de GPS zie je direct dat je van de route af bent..
PaganiProductions

Benji83 schreef: di 4 juni 2019, 21:06
PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 19:29
Het voordeel van pijlen vind ik zelf dat je de route makkelijker terug kan vinden en heb nog niet veel ervaring met gps.
Hoe ga jij de route terug vinden als je een pijl voorbij gereden bent en dat niet direct door hebt? Op de GPS zie je direct dat je van de route af bent..
Dat is ook weer zo.
Plaats reactie