Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ohhh bedoelen jullie deze singletrack......Deze omleiding is vorig jaar herfst ( als ik me goed herinner) toch ook al eens in gebruik geweest. Destijds ivm bosbouw in het stuk route onderaan de snelle afdaling bij Braamt. Binnen een week ook compleet kapot gereden trouwens.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

De Singletrack rechtdoor ipv rechtsaf naar beneden? Waardoor je in principe ook de langste klim overslaat? Die zit er wel vaker in bij werkzaamheden.
0543MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 23:26

Wat jullie bedoelen is het wortelpad(strava segment) i.p.v de steile afdaling rechtdoor inderdaad. Maar dit was een compleet nieuw stuk singletrack net voor de steile afdaling rechts af slaan. Er zat ook een mooie drop in en je kwam uit precies onder in de bocht van de eerder genoemde steile afdaling.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Uhh ok ik snap er eigenlijk helemaal niks meer van.

Tijd voor een 'vind de singletrack let's ride' ?
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Nee die singletrack is verdwenen, helaas. De boswachter heeft er een eind aan laten maken door de opdracht te geven om bomen om te trekken ter hoogte van de ingang.

Oh ja, even vergeten te vermelden waarschijnlijk, de nieuwe singletrack was niet gemaakt door diegene die het voor het zeggen hebben in dit bos.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik heb er even over nagedacht maar ik slinger m toch maar aan........de wielegttochdietakjesopderoute discussie.
Afgelopen woensdag en vandaag mn rondes gemaakt. Er liggen met de komst van het mooie weer ineens verdacht veel takken/stammetjes op de route. En dan net op plaatsen waar ze zonder hulp nooit zouden liggen.......is er weer een blik fanatieke wandelaars open getrokken???
Wat zal ik zeggen...…..
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Even een vraag: wat voor soort fiets zou mij hier het meeste vertrouwen geven in de afdalingen? Aan de ene kant vind ik het al gauw link, maar aan de andere kant ben ik er tot nu toe ook niet met het beste materiaal overheen gegaan. Dus als ik toch weer iets erbij wil hebben, dan moet het daar toch een verbetering zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De laatste keer dat ik Zeddam reed was op een starre singlespeed. Ging lekker.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

EmPeHa schreef: ma 10 juni 2019, 13:16 Even een vraag: wat voor soort fiets zou mij hier het meeste vertrouwen geven in de afdalingen? Aan de ene kant vind ik het al gauw link, maar aan de andere kant ben ik er tot nu toe ook niet met het beste materiaal overheen gegaan. Dus als ik toch weer iets erbij wil hebben, dan moet het daar toch een verbetering zijn.
Een downhillbike... .


Maar dat is weinig realistisch. Natuurlijk heeft veel vering de eigenschap je controle te geven over slechte ondergrond. Maar als je het niet helemaal lekker vindt gaan, dan is het een kwestie van de remmen wat harder inknijpen. En dan langzaam de snelheid opbouwen, iedere keer een klein tikje harder. Maar met geen of slechte vering blijft het hard stuiteren.

In principe is een fiets met iets van 120 mm veerweg aan de voor en achterkant de betere keuze. Dat zijn goede allrounders waar je uitstekend mee omhoog kunt rijden en die dat beetje reserve hebben als de ondergrond ruig begint te worden.

Maar met vering is het ook zo dat duurdere vering duidelijk beter werkt. Dus het is ook nog een kwestie van budget... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

+1 voor Lars.
Ben toevallig vandaag ook geweest met de trailfully. In sommige afdalingen zaten flinke remkuilen, geen centje pijn. Voor wat het waard is: Snelheden in de afdaling lagen 10-15km/u hoger dan de laatste keer met m`n XC HT.
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Dank voor de reacties. Ja, met stuiteren is het ook lastig remmen. Dat is eigenlijk precies waar ik met mijn huidige fietsen tegen aan loop.
Dan ga ik toch maar eens uitkijken naar een fully.
Himan
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 6 juli 2013, 19:24

Ik was er vandaag met mijn Canyon Neuron CF 8.0. Fully met 130 mm veerweg.

Flink wasbord inderdaad, maar was heerijk om er voluit overheen te vliegen. Geen centje pijn, kon mij niet hard genoeg gaan. Continu grip en zelf bij voluit remmen volle grip. Ik kom ook van Hardtail af en vroeg me daar ook zeker af hoe dat ook al weer zou aanvoelen.
Ik ben nooit echt bang geweest en ging altijd hard naar beneden. Verschil is dat je nu controle hebt en niet toevallig heel beneden komt :lol:

Omdat ik komend weekend naar Ardennen ga had ik de originele Forekasters 2.35 weer gemonteerd. Heerlijk die grip :-q ( had voor de vlakke routes in Brabant de Racing Ralph/Ray combi gemonteerd)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Veel water gevallen vandaag op de route?
Ben van plan om zondag een rondje te doen, denk dat een beetje water ook in het Montferland geen kwaad kon.
Zal geen modder bende geworden zijn..
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Afgelopen week was het echt enorm mul dus de regen die gevallen is kon zeker geen kwaad. Ga morgen vroeg een rondje doen en zal wel ff posten hoe het erbij ligt.

Afgelopen week wat op ontdekking geweest op de Elten berg en zo jammer dat dat stuk geen deel is van de officiële route. Echt zulke toffe stukken daar!

Edit:
Vanochtend geweest en track lag er 95% top bij. Paar kleine stukken die nog wat mullig/los erbij liggen. Maar lang niet zo erg als begin van de week.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik ben zondag tegen het eind van de middag nog een rondje wezen fietsen. De route ligt er goed bij een heeft zich met de regen van de afgelopen dagen een beetje kunnen herstellen van de droogte. Helemaal geen sprake van een modderbende. Wat veel gevaarlijker is zijn rondslingerende bidons :D
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie