Polar V650 verbinden met Galaxy A50.

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Beste,

Ik heb al enige tijd een Polar V650. Op zich ben ik super tevreden over dit apparaat. Er is alleen 1 nadeel. Het synchroniseren via Bluetooth naar mijn smartphone. Voorheen had ik een Samsung Galaxy A5 en synchroniseerde hij sporadisch. Nu heb ik sinds enkele weken een Galaxy A50 maar beide apparaten kunnen elkaar gewoon niet vinden. Ik begin het een beetje zat te worden dat ik iedere keer mijn computer op moet starten om het toestel te synchroniseren.

Zou het misschien mogelijk zijn om via een kabeltje de V650 met mijn telefoon te verbinden? Geen idee of dit kan en of er passende kabeltjes voor zijn maar dit zou me enorm helpen.

Mvg Robin
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Met je telefoon synchroniseren gaat alleen met bluetooth.

Heb je zowel bluetooth als gps (locatie) aanstaan in je telefoon?

Laatste versie Polar flow op je telefoon?

Het synchroniseren start pas als Polar Flow je positie bepaald heeft dus als je in een nieuwbouwhuis met zware gewapende betonnen muren woont dan moet je even op je terras gaan zitten en kijken of dat lukt.

Bij mij gaat het altijd perfect maar herken het probleem van het begin met de v650 heel goed.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Elvander schreef: di 11 juni 2019, 14:13 Met je telefoon synchroniseren gaat alleen met bluetooth.

Heb je zowel bluetooth als gps (locatie) aanstaan in je telefoon?

Laatste versie Polar flow op je telefoon?

Het synchroniseren start pas als Polar Flow je positie bepaald heeft dus als je in een nieuwbouwhuis met zware gewapende betonnen muren woont dan moet je even op je terras gaan zitten en kijken of dat lukt.

Bij mij gaat het altijd perfect maar herken het probleem van het begin met de v650 heel goed.
Ik woon in een appartementen complex op de begane grond. De volgende keer zal ik na mijn rit de V650 eens buiten proberen te synchroniseren. Je verhaal klinkt best logisch eigenlijk. Binnen in huis heb ik nooit een gps signaal. Ook niet op mijn Polar M400 hardloop horloge (die overigens wel altijd synchroniseerd met mijn telefoon).
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Ik heb zelf een Samsung Galaxy A5 en na de laatste update van de Polar Flow app leek het bij mij soms ook wat moeizamer te gaan.

Ik heb op advies van iemand in het instellingen menu van de telefoon onder de button "apps" de Polar Flow app geforceerd gestopt. Daarna leek het beter te gaan.

De laatste paar keer druk ik eerst op synchroniseren op de fietscomputer zelf, daarna open ik de app pas op de telefoon. Na een minuut of 2 begint hij bijna altijd wel met synchroniseren.

En zoals Elvander al aangaf, naast Bluetooth ook de gps functie aan.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Nog even een paar open deuren:

Ingelogd op de polar flow app?
In Polar flow onder apparaten ook je V650 zichtbaar?

Het hielp bij mij altijd als ik op m'n telefoon onder apparaten naast het plaatje van de v650 het rondje selecteerde en rood maakte.
Vraag me niet wat het doet maar probeer het eens.

Succes, ben benieuwd of je verder komt.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Inmiddels kan ik melden dat ondanks alle tips het niet gaat werken. Gisteren heb ik een wegrit van 50+ km gedaan op de mtb en wilde deze rit overbrengen naar Polar flow en uiteindelijk Strava. Ik heb van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen.
Dingen die ik geprobeerd heb om te synchroniseren:
Buiten in open vlakte met zowel locatie en bluetooth aan,
Apparaten elkaar opnieuw laten koppelen,
Polar flow app helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
Telefoon opnieuw opgestart, etc, etc

In eerste instantie gaf het scherm van de V650 direct aan dat er gegevens geüpload en gedownload werden maar vervolgens geeft mijn telefoon aan dat de verbinding verbroken is. Uiteindelijk zegt de V650 dat het synchroniseren mislukt is. Dit heb ik herhaaldelijk geprobeerd zonder resultaat.
Toen mijn geduld opraakte heb ik de computer maar weer opgestart en de gegevens probleemloos op Polar flow en Strava gezet.

Ligt dit nu echt aan de Polar V650 of hebben meerdere merken (o.a. Garmin, Wahoo, etc) ook problemen met Android telefoons?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vaak zit er vrij agressief energiebeheer op de BT verbinding (bij android).
Dat gooit bij het minste geringste de verbinding plat.
Je kan bij instellingen / energie beheer de Polar app een uitzondering geven.
Beetje googlen geeft genoeg duidelijkheid.
Ik heb dit moeten doen om Garmin Connect aan de gang te krijgen, lijkt verdacht veelnop jouwnPolar probleem.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie