Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Oud nieuws voor forumleden .. maar ze schenken er wat aandacht aan.. komkommertijd :o
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3664015 ... alsspelers
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als het al in de Gele Traaf staat, tsja.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vandaag net een seconde te langzaam om de KOM van een klimmetje in mijn eigen straat te pakken (sprintje 20 sec 6% omhoog). Strava is natuurlijk helemaal niet belangrijk en ik gebruik het echt alleen om te zien waar ik geweest ben en als motivatie om regelmatig te fietsen. Maar ik vind het toch leuk dat ik de snelste op een mtb ben in dat klassement :lol:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Oli4k schreef: wo 12 juni 2019, 13:40 Vandaag net een seconde te langzaam om de KOM van een klimmetje in mijn eigen straat te pakken (sprintje 20 sec 6% omhoog). Strava is natuurlijk helemaal niet belangrijk en ik gebruik het echt alleen om te zien waar ik geweest ben en als motivatie om regelmatig te fietsen. Maar ik vind het toch leuk dat ik de snelste op een mtb ben in dat klassement :lol:
maar op een segment van 20 seconden.. dan ben je met 1 seconden waarschijnlijke samen met 200 andere gedeeld 2e...
(en gewoon vaker doen, op een random moment heb je wel een keer een GPS glitch waardoor je ineens in 15 seconden klaar bent)
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Het blijft grappig dat we allemaal goed beseffen dat het onbelangrijk en onbetrouwbaar is, maar jongens jongens wat kan het goed werken als motivator :tong Geef het maar toe, het voelt gewoon wel ff lekker als je PR of zelf een KOM pakt.

Ik hecht er ook niet teveel waarde aan, maar ik kan me er op bepaalde stukken wel mee vermaken.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Flow&Co schreef: wo 12 juni 2019, 14:30 Het blijft grappig dat we allemaal goed beseffen dat het onbelangrijk en onbetrouwbaar is, maar jongens jongens wat kan het goed werken als motivator :tong Geef het maar toe, het voelt gewoon wel ff lekker als je PR of zelf een KOM pakt.

Ik hecht er ook niet teveel waarde aan, maar ik kan me er op bepaalde stukken wel mee vermaken.
zeker, als de tracks hier in de buurt er goed bij liggen, en het is niet te druk, dan ga ik ook voor een PR, maar op de routes hier (Dorst etc) vind ik de korte segmenten niet zo interessant, en kijk ik voornamelijk naar volledige rondjes of zelfs naar het complete drieluik.

Ligt uiteraard ook aan je rijstijl, ik vind het heerlijk om 25 minuten voluit te gaan, ff rustig naar de andere route en daar weer volle bak voor 20 minuten (of bij 013 50 minuten vol)

Het verschil is dat ik dan op Dorst bv een PR heb van 23.15, waarmee ik bij de beste 2% op dat segment zit.
Kijk ik naar een willekeurig kort segment op de route (ook een PR tijd) dan zakt mijn positie in het klassement ineens op naar de top 4%
kijk ik naar 2 routes bij elkaar (Dorst + CK) zit ik bij de top 1.5%
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Oli4k schreef: wo 12 juni 2019, 13:40 Vandaag net een seconde te langzaam om de KOM van een klimmetje in mijn eigen straat te pakken (sprintje 20 sec 6% omhoog). Strava is natuurlijk helemaal niet belangrijk en ik gebruik het echt alleen om te zien waar ik geweest ben en als motivatie om regelmatig te fietsen. Maar ik vind het toch leuk dat ik de snelste op een mtb ben in dat klassement :lol:
Toch iemand blij................
Ultra korte segmenten hebben niet of nauwelijks waarde gezien de afwijkingen in GPS.
Strava is een "spelletje" wat voor de 1 het belangrijkste is en voor de ander niets meer of minder dan toevoeging (laatste categorie reken ik mezelf onder)
Ik zal nooit een KOM rijden. Dat moet een grove fout zijn of in enkele gevallen zoals ooit in hooggebergte Turkije dat ik blijkbaar de eerst was en er automatisch een segment werd aangemaakt en Fredje nummer 1 van alle 1 rijders..................

Maar: Er gaat soms in aantal geval een stimulerende werking uit van Strava. 99km rijden? No way, dan nog even om. Of net die laatste paar minuten fors doortrappen om net dat gemiddelde op gewenste waarden houden.

Oh ja, deze (niet van mezelf) : Strava is eigenlijk digitale pikzwaaierij. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@prulleman Valt mee, 3 anderen op de 2e plaats. Ik denk dat ik nog wel iets harder kan zonder glitchy gps. Beetje noordenwind zou kunnen helpen.

Ik had sowieso niet verwacht dat ik op mijn 150 mm trailbike met dikke zware banden sneller zou zijn dan op mijn racefiets. Binnenkort nog maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

...

Oh ja, deze (niet van mezelf) : Strava is eigenlijk digitale pikzwaaierij. :winkie:
dat klopt eigenlijk wel (en daar doe ik zelf ook aan mee, anders zou ik niet trots hier posten dat ik op Dorst bij de top 2% zit :bier: )
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik zeg vier je successen. Ook al zijn ze dubieus, virtueel en snapt 99,9% van de mensen niet wat je nou eigenlijk gewonnen hebt :bier:

(En voor de mensen die hun digitale piemel liever in de broek houden, dat is ook prima)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik moet zeggen dat ik dankzij Strava het fietsen echt leuk vind.

Ik doe niet meer aan komhunting zoals jaren geleden, toen probeerde ik op ieder viaduct top 10 te rijden (en ook wat KOMs gepakt).
Maar tegenwoordig is het eigenlijk alleen om je eigen tijden te vergelijken.

Op de MTB wil ik nog wel wat klimmen opknallen om te zien waar ik sta, maar hier is het zo lastig om top 10 te rijden, maar top 30 is ook al mooi.
Op de racefiets gebruik je vaak de wind als voordeel, maar op MTB klimmen heb je die niet, dat maakt het al een stuk eerlijker.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Fred (mtb-sport) schreef: wo 12 juni 2019, 15:00 ..
Maar: Er gaat soms in aantal geval een stimulerende werking uit van Strava. 99km rijden? No way, dan nog even om.
...
Haha, schuldig :tong met mijn compleet naar de gedver getrapte lichaam nog even een rondje door de wijk rijden om die 100km te zien verschijnen. Sad but true. Maar dit zou ik ook doen met een simpele fietsteller zonder GPS, dus niet per se Strava specifiek.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Flow&Co schreef: do 13 juni 2019, 14:35
Fred (mtb-sport) schreef: wo 12 juni 2019, 15:00 ..
Maar: Er gaat soms in aantal geval een stimulerende werking uit van Strava. 99km rijden? No way, dan nog even om.
...
Haha, schuldig :tong met mijn compleet naar de gedver getrapte lichaam nog even een rondje door de wijk rijden om die 100km te zien verschijnen. Sad but true. Maar dit zou ik ook doen met een simpele fietsteller zonder GPS, dus niet per se Strava specifiek.
haha, ook schuldig, van het weekend zitten rekenen, breda-tilburg = 22km, stadsbos 013 = 18 km .. 22+18+18+22 = precies 80km , als je dan met 77,5 km de straat in rijdt ga ik ook nog een blokje om :)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kwam deze ook tegen: https://www.strava.com/clubs/9729/
al genoeg leden, dus niet nieuw, maar ik was nog niet op de hoogte, dus wellicht anderen hier ook nog niet :)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Prulleman schreef: ma 17 juni 2019, 08:55 kwam deze ook tegen: https://www.strava.com/clubs/9729/
al genoeg leden, dus niet nieuw, maar ik was nog niet op de hoogte, dus wellicht anderen hier ook nog niet :)
Leuk. Aangemeld.
Plaats reactie