Wolf al eens gezien op de Noord-Veluwe?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En nog wolven gezien, de laatste tijd?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

ThaSingleTrackMastah schreef: do 6 juni 2019, 22:12 En nog wolven gezien, de laatste tijd?
:lol: :lol:
Het barst bij ons op de Veluwe van de vossen en die zie je al nooit tijdens het fietsen.

Vanmorgen op Radio 2 ging het er over met de plaatselijke boswachter. Zelf hij heeft alleen maar sporen van de wolf gezien.
Kans dat je die het dier tegen komt is nihil.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

BikerBas2 schreef: wo 1 mei 2019, 22:28
Jefro98 schreef: zo 17 maart 2019, 18:36 Vandaag tijdens rondje Ede kwam ik 3 van deze jongens tegen. Z'n 2 vrienden lagen verderop in de kant maar deze meneer stond precies langs de trail. Ben maar effe omgedraaid. Durfde het niet aan om voor 'm langs te gaan. :lol:

Afbeelding
Dat is dus een stier. Maar hij staat niet klaar om jou te pakken te nemen. Anders was ie wel een kwartslag gedraaid. Er voor of achter langs fietsen is een ander verhaal.

Mocht t je trouwens interesseren; het verschil met de koeien die tegenwoordig in de gebieden gelaten worden tov voorheen is dat het hele fokprogramma’s zijn nu; dus koe, stier en kalf. De komst van de stieren maakt t allemaal wel gevaarlijker. Vroeger veel met die beesten gewerkt en t blijft altijd oppassen vanwege t onberekenbare karakter. En de koeien kunnen vooral als de kalveren nog jong zijn stevig in de verdediging schieten. Pas hier in de Maashorst stevig geval gehad van een aanval door een koe.
Ow. Ik zou daar dus gewoopn langsgefietst zijn. Ik ben een keer bijna over zo'n kop heen gereden, hij lag op het pad te slapen en ik kwam vrij vlot de bocht om
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

ThaSingleTrackMastah schreef: do 6 juni 2019, 22:12 En nog wolven gezien, de laatste tijd?
Doe hard mijn best maar ze laten zich niet zien momenteel. Maar je weet maar nooit. Zo sta je ineens oog in oog ..

Op de Veluwe schijnt het nu een paar te zijn. Dus die zijn nu eerst een roedel aan het fokken. Dan wordt het wel interessanter .. :-D

Hier de link:
https://www.staatsbosbeheer.nl/over-sta ... -de-veluwe
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Misschien al geroepen. Maar niet de locatie van de Wolf aangeven als je hem ziet.

Dan wordt het weer een toeristische plek of erger voor die dieren. Als je laats het bericht op FB zag van de wolf dan zie je weer hoeveel kanslozen hersenlozen er leven in dit land.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Call some place paradise, kiss it goodbye.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Cube-Elite schreef: za 8 juni 2019, 12:17 Misschien al geroepen. Maar niet de locatie van de Wolf aangeven als je hem ziet.

Dan wordt het weer een toeristische plek of erger voor die dieren. Als je laats het bericht op FB zag van de wolf dan zie je weer hoeveel kanslozen hersenlozen er leven in dit land.
Het artikel van Natuurmonumenten bedoel je?
Ik heb met verbazing de reacties zitten lezen. Wat een kansloze bedoening was dat. Totaal geen enkele kennis van de natuur of uberhaupt een poging om kennis te vergaren.
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

In mijn geval is het al een bekende plek want dat bos wordt intensief bewandeld, beruiterd en bemountainbiked. Ofwel de wolf is er even op bezoek geweest en zal nu wel ergens op de uitgestrekte Veluwe een nestje hebben. Die blijft daar echt niet rondhangen. Zijn ze echt te schuw voor. Valt me wel op hoe mtb’ers over het algemeen best wel wat kennis over en van de natuur hebben. Dat mis ik nogal eens bij andere bosbezoekers. En toch zijn wij dan de schuldige in van alles en nog wat 🙄
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

daniel1975 schreef: za 8 juni 2019, 18:04
Cube-Elite schreef: za 8 juni 2019, 12:17 Misschien al geroepen. Maar niet de locatie van de Wolf aangeven als je hem ziet.

Dan wordt het weer een toeristische plek of erger voor die dieren. Als je laats het bericht op FB zag van de wolf dan zie je weer hoeveel kanslozen hersenlozen er leven in dit land.
Het artikel van Natuurmonumenten bedoel je?
Ik heb met verbazing de reacties zitten lezen. Wat een kansloze bedoening was dat. Totaal geen enkele kennis van de natuur of uberhaupt een poging om kennis te vergaren.
Dat artikel ja. Ik heb daarna echt even een poos zitten denken..... Er lopen dus echt heel veel idioten los, het is dus echt gevaarlijk buiten.

Opmerkingen als het is wachten op de eerste doden kinderen, je kunt niet meer veilig met je hond het bos in (dat zou je voor de overige flora en fauna sowieso al niet moeten doen) en nog veel erger.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vorige week had ik bijna 2 Rhodesian Ridgeback achtige honden aan de kuiten hangen. Deze renden te ver uit het zicht van de baasjes door het bos.
Door luid roepen van de eigenaren en doordat ik bijna van de fiets stuiterde, dropen de beesten gelukkig af.
Dan toch liever een wolf?
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik heb er gister ochtend 1 gezien , surrealistisch en indrukwekkend. Heel gek om zo’n dier vlakbij huis in het wild te zien. Heb hem(of haar) zelfs 2 x gespot tijdens mijn wandeling. De eerste keer in vol ornaat midden op een breed zandpad. Kwam uit het hoge gras wat nog nat was, schudde zich uitgebreid uit en liep zo verder zonder mij te zien. Een minuut of 10 daarna zag ik hem lopen tussen de bomen.
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

Xfries schreef: za 15 juni 2019, 20:03 Ik heb er gister ochtend 1 gezien , surrealistisch en indrukwekkend. Heel gek om zo’n dier vlakbij huis in het wild te zien. Heb hem(of haar) zelfs 2 x gespot tijdens mijn wandeling. De eerste keer in vol ornaat midden op een breed zandpad. Kwam uit het hoge gras wat nog nat was, schudde zich uitgebreid uit en liep zo verder zonder mij te zien. Een minuut of 10 daarna zag ik hem lopen tussen de bomen.
super gaaf, welk gebied / provincie is dit?
ik ben ervan overtuigd dat het niet lang meer kan duren voor ze zich settelen bij ons in drenthe / drentsch friese wold
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Biker67 schreef: di 18 juni 2019, 20:28 https://www.gelderlander.nl/regio/wolf- ... ~a3ba164a/

Je zult het maar meemaken, uniek.
Wat een indrukwekkende foto's! Dat is echt puur mazzel hebben, de kans dat je deze dieren tegenkomt is uiterst klein.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Biker67 schreef: di 18 juni 2019, 20:28 https://www.gelderlander.nl/regio/wolf- ... ~a3ba164a/

Je zult het maar meemaken, uniek.
Mooie foto’s maar wat een kansloos commentaar van deze en gene..
Plaats reactie