NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Ok, dat was van mij iets te kort door de bocht. De gewone berenklauw is eetbaar, maar bij het schillen van oudere stengels draag je handschoenen of krijg je huidirritatie.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mach0 schreef: do 20 juni 2019, 17:28
Bahco schreef: do 20 juni 2019, 17:21 Voordat er overbodig werk wordt gedaan: Niet alle berenklauw is schadelijk voor de mens. De Reuzenberenklauw is bijvoorbeeld wel schadelijk; sinds 2 augustus 2017 is in alle landen van de Europese Unie bestrijding van deze plant verplicht. Maar de Gewone berenklauw heeft niemand last van.
De gewone berenklauw staat hier al jaren in de tuin. Ik kan je verzekeren dat je er dezelfde brandblaren van krijgt ..
Mijn oom werkte altijd bij de gemeente en geloof me... ik heb blaren gezien bij hem die wil je echt niet!!! Ik weet niet of er verschil is tussen de normale en reuzen bereklauw... ik herkende hem vandaar dat ik het kenbaar maak hier.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: do 20 juni 2019, 15:26
worstkaas schreef: do 20 juni 2019, 15:19 Bereklauw moet je je niet veel van aan trekken. Volgens Strava heb ik al 178x Lage Vuursche gereden, maar nog nooit last gehad van de bereklauw.
Wat Strava al niet registreert :o
:lol: :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bahco schreef: do 20 juni 2019, 18:08 Ok, dat was van mij iets te kort door de bocht. De gewone berenklauw is eetbaar, maar bij het schillen van oudere stengels draag je handschoenen of krijg je huidirritatie.
snap je daar ging het mij om. niet dat iemand er een keer langs beukt en vervolgens met de blaren zit....
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Erik1974 schreef: do 20 juni 2019, 15:52
RoySmit schreef: do 20 juni 2019, 14:42 Vanochtend heerlijk HV en LV gereden. parcours was kneiterhard zelf het bekende mulle stuk van LV kon ik doorkomen. De varens waren indd goed aanwezig maar wat ik "gevaarlijker" vond.. Na de wortelklim ga je na een stukje linksaf de route vervolgen(volgens mij kan je dan ook rechtdoor door het bos richting soest of zo??). Daar stonden behoorlijk wat bereklauwen die akelig dicht bij de route komen.. Is dit bekend bij de onderhoudsploeg? Vind die dingen best wel creepy om eerlijk te zijn. Verder was het nog wel nat en ben goed vies geworden maar man wat was t weer lekker zeg!!!
Zaterdag over een week wordt er gesnoeid op de route, we kunnen dit dan wel mee pakken. Er zijn ook meer mensen uit de trailcrew die hier mee lezen, dus het is nu i.i.g. wel bekend ;)
TOP!! :-q
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Het is inderdaad bekend (maar evengoed bedankt voor de melding). De berenklauw groeit ieder jaar op die plek. Het staat op ons actielijstje, vermoedelijk komt 't de 29e aan de beurt. Daarover gesproken:
Bottecchia schreef: wo 19 juni 2019, 13:27 Zaterdag 29 juni staat er weer een klusdag op de agenda waarbij we vooral snoei werkzaamheden zullen verrichten. Op sommige stukken om de kruisingen overzichtelijk te houden. Op andere plekken om de trail vrij te houden. Aanmelden kan via de actieve vrijwilligers FB pagina van MTB Utrechtse heuvelrug. Als je geen gebruik van Facebook wil maken mag je jezelf ook hier aanmelden. Dan zorg ik dat je de benodigde informatie krijgt.
Ik nodig iedereen van harte uit om dit probleem zelf op te komen lossen. Leg ik gelijk even uit wat je wel en niet moet doen als het om deze plant gaat. :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bottecchia schreef: do 20 juni 2019, 22:05 Het is inderdaad bekend (maar evengoed bedankt voor de melding). De berenklauw groeit ieder jaar op die plek. Het staat op ons actielijstje, vermoedelijk komt 't de 29e aan de beurt. Daarover gesproken:
Bottecchia schreef: wo 19 juni 2019, 13:27 Zaterdag 29 juni staat er weer een klusdag op de agenda waarbij we vooral snoei werkzaamheden zullen verrichten. Op sommige stukken om de kruisingen overzichtelijk te houden. Op andere plekken om de trail vrij te houden. Aanmelden kan via de actieve vrijwilligers FB pagina van MTB Utrechtse heuvelrug. Als je geen gebruik van Facebook wil maken mag je jezelf ook hier aanmelden. Dan zorg ik dat je de benodigde informatie krijgt.
Ik nodig iedereen van harte uit om dit probleem zelf op te komen lossen. Leg ik gelijk even uit wat je wel en niet moet doen als het om deze plant gaat. :-q
Ik zou graag een handje helpen alleen me dochter is die dag jarig en vieren we ook dus helaas kan ik deze keer niet komen helpen.. had graag je tips gehoord voor het snoeien van zo'n bereklauw...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef: vr 21 juni 2019, 08:49
Bottecchia schreef: do 20 juni 2019, 22:05 Het is inderdaad bekend (maar evengoed bedankt voor de melding). De berenklauw groeit ieder jaar op die plek. Het staat op ons actielijstje, vermoedelijk komt 't de 29e aan de beurt. Daarover gesproken:



Ik nodig iedereen van harte uit om dit probleem zelf op te komen lossen. Leg ik gelijk even uit wat je wel en niet moet doen als het om deze plant gaat. :-q
Ik zou graag een handje helpen alleen me dochter is die dag jarig en vieren we ook dus helaas kan ik deze keer niet komen helpen.. had graag je tips gehoord voor het snoeien van zo'n bereklauw...
Kom morgen maar gewoon in Zeist helpen
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gaat er nu gevochten worden tussen de verschillende routes om de vrijwilligers? :tong
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: vr 21 juni 2019, 09:01
RoySmit schreef: vr 21 juni 2019, 08:49

Ik zou graag een handje helpen alleen me dochter is die dag jarig en vieren we ook dus helaas kan ik deze keer niet komen helpen.. had graag je tips gehoord voor het snoeien van zo'n bereklauw...
Kom morgen maar gewoon in Zeist helpen
Ik gooi het gelijk in de groep. hoelaat begin je?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Meegs schreef: vr 21 juni 2019, 09:04 Gaat er nu gevochten worden tussen de verschillende routes om de vrijwilligers? :tong
Hahahah lijkt het op he!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef: vr 21 juni 2019, 09:16
bouwpakket schreef: vr 21 juni 2019, 09:01
Kom morgen maar gewoon in Zeist helpen
Ik gooi het gelijk in de groep. hoelaat begin je?
9u
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef: vr 21 juni 2019, 09:16
Meegs schreef: vr 21 juni 2019, 09:04 Gaat er nu gevochten worden tussen de verschillende routes om de vrijwilligers? :tong
Hahahah lijkt het op he!
:lol:
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Erik1974 schreef: wo 19 juni 2019, 07:12
Robin-S schreef: wo 19 juni 2019, 00:36 Vanmiddag voor het eerst Hoge Vuursche gereden. Ondanks de warmte ging het best aardig. De route is goed te volgen maar toch ben ik na de oversteek met stoplichten heel even verkeerd gefietst. Ik ging naar rechts terwijl naar links de bedoeling was. Heb ik daar een bordje gemist of staan er daar geen?
Ik had op mtbroutes.nl een gpx bestand gedownload maar deze bleek niet meer accuraat te zijn. Mijn Polar was redelijk vaak in de war op de route.
Als het wat minder warm is kom ik zeker terug.
https://www.google.nl/maps/@52.2036157, ... authuser=1

Links naast de ANWB paal staat er 1 als het goed is, tenzij deze eruit getrokken is natuurlijk.
Je hebt gelijk! Vanmiddag weer geweest en deze keer niet verkeerd gefietst.
Ik blijf me wel verbazen over hoe snel sommige bikers zijn. Of hoe langzaam ik ben natuurlijk :oops:
Vanmiddag heb ik best wel serieus een beetje mijn best gedaan maar kom niet verder dan een gemiddelde snelheid van 14km/h. En dit terwijl de route er best wel erg goed bij lag na de regen van afgelopen tijd. Maar goed....langzaam of niet, ik heb weer genoten :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Robin-S schreef: vr 21 juni 2019, 22:05 Vanmiddag heb ik best wel serieus een beetje mijn best gedaan maar kom niet verder dan een gemiddelde snelheid van 14km/h. En dit terwijl de route er best wel erg goed bij lag na de regen van afgelopen tijd. Maar goed....langzaam of niet, ik heb weer genoten :-q
Lol is het belangrijkst :-q

Snelheid komt vanzelf wel. En misschien niet. Ook niet erg. Nu is HV wel een rondje waar je hard moet werken en de vele bochten de snelheid er flink uit halen,


Ter inspiratie de belevenissen van Ad:
viewtopic.php?f=7&t=132314
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie