Garmin 810; moeite met sateliet vinden

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
TimoWH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 maart 2017, 21:32
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 4

Hallo mensen,

Vanmorgen weer een geniaal rondje HoLa in het zonnetje, geen wolkje aan de lucht aan het mountainbiken geweest. En zelfs ondanks dat aan het kwakkelen met wel- en geen satelliet ontvangst. Dat kan ik niet plaatsen. Heeft ie anders nooit! Ook niet op deze hoge- lage vuursche die ik al zo vaak gedaan heb.

Enkel, nu komt er wel een fietsvakantie aan en begin ik hem toch wat te knijpen. Kan het een eenmalig iets zijn of zijn zijn dagen geteld en gaat het erger worden?

Hopelijk iemand die ervaring met dergelijke problemen heeft?

Dank jullie wel vast!
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Heb met mijn Garmin Edge 800 af en toe hetzelfde probleem.

Wat voor mij volstaat op dat moment: aan en uit zetten. 9 van de 10 keer vindt hij ze dan wel.
Mocht je de Garmin al in huis of de garage aanzetten voor vertrek, daar heeft de Edge 8xx serie ook last van.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn 810 doet dit niet...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Ik heb er drie gehad die dit deden :roll: Uiteindelijk alle drie vervangen onder garantie en de vierde gauw verkocht. Wat bij mij (tijdelijk) hielp was de satelliet ontvangst uitzetten, gps uitzetten, weer opstarten en dan de satelliet ontvangst weer aanzetten.

Patrick
Proberen lukt altijd
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Ik had het met mn 800. Begon met af en toe wegvallen ontvangst. Daarna steeds vaker totdat hij op gegeven moment bij opstarten echt geen satellieten meer kon vinden.
Heb alles geprobeerd, ook volledig formatteren en herinstalleren van toestel.
Uiteindelijk nieuwe gekocht, de 820.
Deze week weer een poging gedaan. Garmin als tweede toestel mee op racerit van 5 uur. Af en toe wat streepjes van 1 max 2 satellieten, maar niet genoeg voor een fix.
Denk toch hardware probleem.
Ik hoop voor je dat je jouw 810 nog aan de praat krijgt, anders goed excuus voor nieuwe
Eerst doen, dan denken
Plaats reactie