Montferland marathon 23 juni 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Iemand enig idee hoe het hier ouds qua processie rupsen langs het parcours. Hoor allemaal horrorverhalen in het land. Tot nog toe bespaard gebleven van dit alles...
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Ik meen dat er vorig ook mensen last hadden na deze marathon gereden te hebben. Gezien de ontwikkeling van de rups in heel nederland denk ik dat ze er dit jaar (en misschien wel veel meer) ook weer zitten. Onderkleding met lange mouwen zou al wel wat helpen.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Die heb ik niet meegenomen nav de weerberichten. We gaan het zien. Net startbewijzen gehaald en genoeg rups nesten gezien. vooralsnog geen jeuk. Misschien ben ik één van de gelukkig die niet zo gevoelig is. Rest ons weinig anders dan afwachten. Anders wordt het heel veel plakband inkopen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op de Veluwe (Posbank) heb ik ze niet gezien, zo ver is dat ook niet van Zeddam af.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Zojuist de 50 km uitgereden.

Door de temperatuur was dit een echte uitdaging. En sommige klimmen helaas moeten lopen.

De warmte was mijn vijand dit keer. Niet de afstand.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ik ben vandaag in de eerste kilometers van de 75 mijn Garmin verloren, mocht iemand een zwart-grijze Edge 800 gevonden hebben?
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Waar zijn de uitslagen te zien? Met google vind ik niks, en op de site staat het ook niet. Iemand een link?
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Biker67 schreef: zo 23 juni 2019, 18:22 Waar zijn de uitslagen te zien? Met google vind ik niks, en op de site staat het ook niet. Iemand een link?
en de app klopt ook geen hol van. Hoop dat het allemaal goed gegaan is.

Zelf ook de 50 uitgereden. 57 km en 850hm op de teller. Ergens in het midden 2 klimmetjes achter elkaar gelopen uit voorzorg. verder alles kunnen rijden. Had de pijp de laatste 10 kilometer echt leeg. Zat op het laatst nog een klim in met heel veel Mul zand en camber. Dat had ik het zo zwaar dat ik het koud kreeg.
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

Veel uitdagingen vandaag bij de 75km. Start was toch niet zo veilig als bedoeld... In de neutralisatie werd al gevallen. Verderop op ‘t asfalt weer. Kon er net omheen. Na 2 km weer een valpartij waardoor ik het maisveld in moest. De hitte was ook een uitdaging.
Verder pittig parkoers, steile klimmen, weinig herstel, mul zand, en veel inhaal-uitdagingen van de 50km en de ladiescup.
Maar goed, uitgereden in 3:35 ofzo. Benieuwd naar de uitslag. Jammer dat er geen huldiging was per age-categorie zoals andere jaren en zoals aangekondigd. Kennelijk begrijpen ze toch het spelletje niet in ‘s-Heerenberg.
Ook geen prijzengeld zoals aangekondigd.
Verder leuke MTB-dag.
Fortune favors the brave!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ben er na 1 ronde mee opgehouden, toen stond ee 57.5 km op de teller en 900 hm. Was ook stuk verkeerd gereden met een groepje en kon niet zo snel het parcours meer vinden. Motivatie weg en aangezien ik toch al veel last vd rug had vond ik het wel best.

Idd 3 valpartijen in de eerste 3 km.
Zelf had ik nog een moment in de snelle afdaling naar de verzorgings post waar ik op een haar na iemand miste met 50 kmh die haaks overstak vanaf een MTB route. Totaal onoverzichtelijk en onbegrijpelijk dat dit kan. Ik had het gevoel dat er meer trails inzaten en dat het nog wat zwaarder was dan vorige jaren.


Organisatie en alle randzaken zijn allemaal heel goed. Het parcours wederom not my cup of tea..
Desondanks wel alle edities gereden en dit keer de eerste dnf
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

KUNK schreef: zo 23 juni 2019, 20:25 Veel uitdagingen vandaag bij de 75km. Start was toch niet zo veilig als bedoeld... In de neutralisatie werd al gevallen. Verderop op ‘t asfalt weer. Kon er net omheen. Na 2 km weer een valpartij waardoor ik het maisveld in moest. De hitte was ook een uitdaging.
Verder pittig parkoers, steile klimmen, weinig herstel, mul zand, en veel inhaal-uitdagingen van de 50km en de ladiescup.
Maar goed, uitgereden in 3:35 ofzo. Benieuwd naar de uitslag. Jammer dat er geen huldiging was per age-categorie zoals andere jaren en zoals aangekondigd. Kennelijk begrijpen ze toch het spelletje niet in ‘s-Heerenberg.
Ook geen prijzengeld zoals aangekondigd.
Verder leuke MTB-dag.
Niet jammer dat er niet gehuldigd wordt per categorie,..gewoon belachelijk!!! Het is een wedstrijd volgens knwu norm met categorieën. Meeste wedstrijdrijders rijden voor teams, sponsoren etc. Echt zuinige bedoeling dat je dan geen oog hebt voor deze zaken. De kosten zijn ook het probleem niet. Paar euro voor een bekertje wat bloemen en de rest is allemaal sponsoring.

Start was een drama. We hebben de beste KNWU meneer continu op het hart gedrukt dat als je zo langzaam gaat rijden er juist valpartijen gaan voorkomen doordat veld helemaal in elkaar schuift en men toch naar voren wil komen. Nu 3 klappers van start tot begin grindweg. Vorig jaar was dan veel beter ondanks de hoge snelheid. Verder verbaas ik me er in Nederland over dat de drinkposten minimaal zijn, op slechte posities staan en dat er geen drinken wordt aangegeven. Ik was mn bidon met voeding kwijt en zat te snakken naar drinken, staan ze bananen aan te geven ipv drinken :~ Bui Duitse marathons is dit altijd perfect geregeld.

Verder was de uitpijling af en toe wat onduidelijk of laat. Best veel mensen die verkeerd reden.

Verder was het prima. Nummers ophalen ging vlot. Weg oversteken top! Veel vrijwilligers langs de baan. Inhalen was vandaag eigenlijk geen probleem, dus dat was mooi!
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Viel me vandaag op dat er best veel mensen zijn die met angstig smalle (26er jaren 90) stuurtjes, op een 29er rijden en daardoor in de singletracks met losse ondergrond, in de problemen kwamen.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

De uitslag na de wedstrijd klopte helaas ook van geen kant. Stond eerst als p14 en p5 40+,..nu p9 en p3 40+ .
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

Uitslagen:
Klopt nu wel denk: P1 M3😆
https://results.sporthive.com/events/65 ... ces/458007
Fortune favors the brave!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Inmiddels helemaal onder de bultjes.. wat een kut beesten.. m'n vriendin ook en hoorde van verschillende mensen dat die ook onder zitten.. Veel veel erger dan vorig jaar..
Plaats reactie