Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Iemand die morgen afzakt naar Aywaille, Remouchamps, Nonceveux, Ninglinspo en me een beetje kan rondleiden of de weg wijzen naar de leukere trails? Ben op zoek naar Le Canadien, Petit Suisse, La Chaudiere, etc... Ben toe aan wat meer uitdaging. Heb wat zitten zoeken op Trailforks. Maar het is misschien leuk om eens mee te gaan met mensen die er ervaring hebben, zodat ik ook wat risicoinschatting kan doen. Ik wil sowieso mijn grenzen verleggen.
Laatst gewijzigd door hitchhikerzguide op za 22 juni 2019, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Dat is wel goed op tijd 😀.
Veel plezier seffens !
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

lowie schreef: za 22 juni 2019, 23:00 Dat is wel goed op tijd 😀.
Veel plezier seffens !
Haha, leuk toch, last minute impulsbeslissingen? Kom je mee?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

hitchhikerzguide schreef: za 22 juni 2019, 23:14
lowie schreef: za 22 juni 2019, 23:00 Dat is wel goed op tijd 😀.
Veel plezier seffens !
Haha, leuk toch, last minute impulsbeslissingen? Kom je mee?
Zal moeilijk zijn : ik zit in de organisatie van de Raid des Hautes Fagnes vandaag.
Veel plezier !
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

lowie schreef: zo 23 juni 2019, 06:28
hitchhikerzguide schreef: za 22 juni 2019, 23:14

Haha, leuk toch, last minute impulsbeslissingen? Kom je mee?
Zal moeilijk zijn : ik zit in de organisatie van de Raid des Hautes Fagnes vandaag.
Veel plezier !
Raincheck dan :-q jij ook plezier met de RdHF besprekingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Terug van een mooie welliswaar verwarrende rit. Ik rij zonder GPS en had me voorgenomen om de beklimming langs de Chefna omhoog te nemen om de drukte rond Ninglinspo een beetje te vermijden.

Chefna omhoog gereden, mooie uitdagende klim en gezocht achter afdalingen "Le Canadien" en "Quarreux". Toch besloten om deze even links te laten liggen omdat mijn trailforks app locatie het niet deed. Dus maar verder omhoog gereden en via Ville-Au-Bois naar het plateautje La Porallee gereden op zoek naar afdaling "La Chaudiere". Wederom deed trailforks app locatie het niet. Tevergeefs gezocht en niet gevonden, vanaf La Chaudiere zijn er verdere verbinden rond alle vertakkingen van de Ninglinspo naar beneden. Nu heb ik gisterenavond alles al redelijk goed bekeken, maar vond toch het startpunt niet van La Chaudiere. Dus maar terug gereden naar Ville-Au-Bois en Chefna naar beneden gereden tot aan de splitsing Quarreux Access 2. Van daaruit dankzij aanwijzingen van een lokale biker toch het startpunt gevonden van "Le Canadien" met de befaamde rots drop als startpunt, deze wijselijk laten liggen en de chicken run links af genomen. Eens die drop naar beneden was de grond zwaar omgewoeld door bosbouw. Ik vond het verdere verloop van de trail gewoon niet en wederom werkte trailforks niet om de locatie te bepalen. Heb ook mbv Google Maps en Strava geprobeerd maar niet gevonden. Uiteindelijk ben ik naar beneden gereden (denk ik) via trail "Quarreux" om zo terug op de weg te komen en terug richting parking Ninglinspo gereden.

Een beetje teleurgesteld omdat ik toch niet alle trails gevonden heb die ik zocht, maar toch weer wat meer ervaring en moeilijkere trails op de teller.

Chefna:
Afbeelding
Drop "Le Canadien" :o
Afbeelding
Chefna:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Toch maar investeren in een GPS :) Stukken makkelijker trails te vinden dan.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

KevinBel schreef: zo 23 juni 2019, 15:45 Toch maar investeren in een GPS :) Stukken makkelijker trails te vinden dan.
Zal er toch van moeten komen ja :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je moet inderdaad even links om die bosbouw en dan een meter of 300 over een pad, nauwelijks te vinden zonder ontvangst. Tip: download/koop Guru maps (heeft offline kaarten) en zet de gpxjes van trailforks daarin.
Waar woke is, is vuur
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Makkelijk schreef: ma 24 juni 2019, 06:35 Je moet inderdaad even links om die bosbouw en dan een meter of 300 over een pad, nauwelijks te vinden zonder ontvangst. Tip: download/koop Guru maps (heeft offline kaarten) en zet de gpxjes van trailforks daarin.
Das een goeie tip voor als ik die kant op ga !
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

V8HP schreef: ma 24 juni 2019, 08:29
Makkelijk schreef: ma 24 juni 2019, 06:35 Je moet inderdaad even links om die bosbouw en dan een meter of 300 over een pad, nauwelijks te vinden zonder ontvangst. Tip: download/koop Guru maps (heeft offline kaarten) en zet de gpxjes van trailforks daarin.
Das een goeie tip voor als ik die kant op ga !
Ja, helaas is de ingang van canadien na de bosbouw vrij lastig te vinden maar hij bestaat nog wel gewoon (het stukje gekapte bomen is eigenlijk maar heel kort maar je moet er echt omheen..)

https://www.strava.com/activities/2374220902 bij 15,9km zit de de ingang naar links vanaf het stippelpad.
Waar woke is, is vuur
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

hitchhikerzguide schreef: zo 23 juni 2019, 14:26
Jammer, want daar liggen makkelijk 8 tot 10 schitterende paadjes naar beneden met allemaal 150 tot dikke 200 meter hoogteverschil op in vogelvlucht een 5-tal km
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Was het de trailforks app die niet werkte of was/is het bereik ruk daar ?
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Wij hadden zaterdag geen problemen met de combinatie Aywaille / Trailforks, geweldig gereden :-q :-D
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Kabookie schreef: ma 24 juni 2019, 18:22 Wij hadden zaterdag geen problemen met de combinatie Aywaille / Trailforks, geweldig gereden :-q :-D
Mooi zo. Dan ga ik het volgende week dinsdag meemaken :-q
Plaats reactie