Montferland marathon 23 juni 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik heb helemaal geen bultjes. Heb mij van te voren ingesmeerd met zo`n witterskalk zonnebrand.
Zat aan het einde van de rit onder een dikke plak stof, maar waarschijnlijk is dat mijn redding geweest.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Rutger S schreef: ma 24 juni 2019, 10:49 Inmiddels helemaal onder de bultjes.. wat een kut beesten.. m'n vriendin ook en hoorde van verschillende mensen dat die ook onder zitten.. Veel veel erger dan vorig jaar..
Is dat door die eikenprocessierups? Ik heb zelf ook een paar plekjes in binnenkant ellebogen en knieholtes. Maar mijn broer zit helemaal onder, ook op zijn lijf wat gewoon met wielershirt bedekt was.
carbon bike, titanium collarbone...
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Nespresso schreef: ma 24 juni 2019, 12:45
Rutger S schreef: ma 24 juni 2019, 10:49 Inmiddels helemaal onder de bultjes.. wat een kut beesten.. m'n vriendin ook en hoorde van verschillende mensen dat die ook onder zitten.. Veel veel erger dan vorig jaar..
Is dat door die eikenprocessierups? Ik heb zelf ook een paar plekjes in binnenkant ellebogen en knieholtes. Maar mijn broer zit helemaal onder, ook op zijn lijf wat gewoon met wielershirt bedekt was.
ja zeker! , waren veel bomen waar die beesten inzitten.,
toen ik verkeerd gereden was stond ik stil naast eentje die helemaal vol zat, daar is het wrs mis gegeaan
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ja ik heb er ook enorm last van, in mijn hals, onderarmen, knieholtes en ellebogen en ook rond mijn kruis/lies ??%$

Verder, ik vond het een dramatische marathon, maar geheel aan mijzelf te wijten, het ging voor geen meter (achteraf viel dit overigens nog mee qua uitslag), maar man man wat heb ik afgezien. Ik was mijn bidon niet eens kwijt maar volgens mij volledig uitgedroogd (en toch 1,5 liter weggetikt uit mijn drinkzak). Parcours ook niet echt van kunnen genieten, maar daar was weinig mis mee. Weinig tot geen last met inhalen en superveel vrijwilligers.

Start, sja, wat een stelletje testosteron bommetjes, als je iets veiliger ging rijden achter de auto doken er gelijk 20 man in het gaatje, vervelende crashes ook inderdaad. Waarom in vredesnaam niet gewoon starten vanuit het normale lintje ? dat gedoe met die auto........ doe het gewoon die dorpsstraat omhoog, wat is het probleem ? op zo'n klimmetje trek je het veld wat uit elkaar.... maar goed zal wel aan mij liggen....

Effe 5 graden minder warm en op naar de volgende :D :D
MTBArnhem
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yeah Steel schreef: ma 24 juni 2019, 14:07 Ja ik heb er ook enorm last van, in mijn hals, onderarmen, knieholtes en ellebogen en ook rond mijn kruis/lies ??%$

Verder, ik vond het een dramatische marathon, maar geheel aan mijzelf te wijten, het ging voor geen meter (achteraf viel dit overigens nog mee qua uitslag), maar man man wat heb ik afgezien. Ik was mijn bidon niet eens kwijt maar volgens mij volledig uitgedroogd (en toch 1,5 liter weggetikt uit mijn drinkzak). Parcours ook niet echt van kunnen genieten, maar daar was weinig mis mee. Weinig tot geen last met inhalen en superveel vrijwilligers.

Start, sja, wat een stelletje testosteron bommetjes, als je iets veiliger ging rijden achter de auto doken er gelijk 20 man in het gaatje, vervelende crashes ook inderdaad. Waarom in vredesnaam niet gewoon starten vanuit het normale lintje ? dat gedoe met die auto........ doe het gewoon die dorpsstraat omhoog, wat is het probleem ? op zo'n klimmetje trek je het veld wat uit elkaar.... maar goed zal wel aan mij liggen....

Effe 5 graden minder warm en op naar de volgende :D :D
Start omhoog omlaag. Weg is breed genoeg. Vorig jaar met start naar beneden ging het we goed. Veld trekt nml gelijk uit elkaar. Met mijn uitslag valt het overigens niet mee,...heb met shirt open gereden,..zit helemaal onder de bulten :-{
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Hier ook mn hele borstkas, hals, knieholtes en ellebogen onder de bultjes... niet echt chill in deze hitte.

Memo voor mezelf; shirt dichthouden als er in de wijde omtrek ook maar een zo’n takke rups is 😬
Plaats reactie