30-06-2019 Fietsspektakel Mariahout (NB), 30-45-55-70km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Naar goed gebruik organiseren we ook dit jaar weer het jaarlijkse fietsspektakel in Mariahout. Vanwege allerlei activiteiten in de regio zijn we uitgeweken naar een andere datum. We hebben een nieuwe route uitgestippeld met nog meer onverhard en singletracks. De route voert door de bossen van Stiphout en Vressel. Echt de moeite waard, al zeggen we het zelf :D :D . Maar we horen graag van jullie hoe jullie de route hebben ervaren.

Zoals ook bij voorgaande jaren het geval was, zal ook dit jaar de pauzeplek weer goed verzorgd zijn. Na afloop is er de mogelijkheid om je fiets te stallen in de bewaakte fietsenstalling om op het terras te genieten van een gratis consumptie. Eventueel kun je bij de afspuitplek je fiets reinigen.

Lees de reacties van vorige edities:
2018: viewtopic.php?f=5&t=137601
2017: viewtopic.php?f=5&t=133036
2016: viewtopic.php?f=5&t=127507

Wij hopen op mooi weer en een goede opkomst :D.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brian Kersten op ma 13 mei 2019, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Mijn tijdmachine ligt bij de reparateur dus ik hoop maar dat het in 2019 is :D
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

2019 inderdaad :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Afgelopen weken het bos helemaal klaargemaakt en zijn de voorbereidingen getroffen. Alle omgewaaide bomen (100+ stuks) zijn weggezaagd, de paden zijn gemaaid en geharkt, de inkopen zijn gedaan en de nieuwe route is meermaals gecontroleerd. Het wordt ook nog mooi weer, dus geen enkel excuus om niet te komen :D :D .
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

En hoe staat het met de aanwezigheid van de Eikenprocessierups?
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

De woordvoerder van de rupsen heeft net laten weten aanwezig te zijn, maar net als met een toertocht is onbekend met hoevelen zij zullen verschijnen.....zondag rond 1200 uur kan ik de hoeveelheid jeuk rapporteren dan hoop ik hem gefietst te hebben.
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Of er extra bultjes van de rupsen bij zijn gekomen?? Verwacht het niet ondanks dat ze er wel waren. Wederom een zeer geslaagde tocht, hulde voor de organisatie :-q en op naar volgend jaar :bier: :winkie:
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Mooie, stoffige, tocht. Goede verzorging op pauzeplaatsen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Afgelopen zondag de 55km gereden

Zoals hier boven beschreven was het erg droog en stoffig. Ze hadden er mooie paadjes in verwerkt maar door de erg droge bovenlaag, molm, takjes en dennenappels was het soms zwaar rijden en driftend door de bochten. :winkie:

Soms waren de pijltjes wat onhandig (of ik zag ze niet door het zweet en stof in mijn ogen :winkie: ) in bochten gehangen of waren ze slecht zichtbaar en miste er soms een "bevestigingslint". Hierdoor een keer of 3à4 een bocht gemist of de verkeerde kant opgereden.

Maar al met al een erg leuke tocht en goed verzorgd.

Het leek niet heel druk en ik heb de 55km lus na de pauze grotendeels alleen gereden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

70km, top route, veel singletracks en en motte omgeving. Pijlen hingen bijna allemaal goed. Af en toe wat ver in de bocht/afslag maar dat viel wel mee. Soms wat losse zand maar met een beetje drift werk wel op te lossen. Volgend jaar kom ik weer, bedankt!!
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

We hebben zo'n 250 mtb'ers mogen ontvangen en vele complimenten mogen ontvangen, dank daarvoor. De foto's staan inmiddels online en zijn hier te vinden: http://debosduvels.nl/WP/media/foto-alb ... akel-2019/
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Hoeveel deelnemers waren voor de wegtoertochten?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Het was weer uitstekend geregeld, net zoals voorgaande jaren hebben we weer genoten. Op naar volgend jaar :-q

De foto's zijn een leuke bonus waarvoor dank, we staan er allemaal goed op. :winkie:
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Tsjibiti schreef: zo 7 juli 2019, 20:02 Hoeveel deelnemers waren voor de wegtoertochten?
Er waren maar liefst 30 deelnemers aan de wegtocht :-{
Plaats reactie