Specialized Stumpjumper Comp 2019 Bye bye Stumpy!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Weer een update, of eigenlijk moest het vervangen worden. Door een lullige maar achteraf toch harde crash mijn crank arm krom gereden. Meteen reden om een stapje hoger te gaan. Daarnaast ook een iets hardere soort aluminium, hopelijk houdt deze het wat langer uit ;)

Afbeelding

Afbeelding

Demper bevalt steeds beter, maar het is wel erg zoeken naar de juiste druk met de juiste spacers. Nu heb ik 2 spacers in de luchtkamer en 0 in de negatieve kamer, met 25% sag. Ik denk dat ik iets meer sag hem perfect maakt.

Verder bevalt de fiets nog echt super, zijn er nog steeds dingen die ik wil upgraden, maar dat komt nog :)
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Gave fiets, dat zwart van die AMS(?) stickers kleed 'm goed aan vind ik.
Hoe bevalt het nu, van een dikke enduro (je had toch een Nukeproof Mega?) naar deze? Rijd je nog hetzelfde als wat je deed op je vorige bike?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Zijn inderdaad AMS stickers, even om het witte te breken. Fiets bevalt eigenlijk veel beter. Hij sneller, kan het ruige ook gewoon goed aan. Dit is voor mij de perfecte allrounder.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Aangezien mijn Suntour demper niet naar behoren werkt, heb ik deze terug moeten sturen naar Bike-Components. Ik had gelukkig nog de originele Float liggen. Echter heb ik deze vervangen omdat hij doorslaat met de juiste sag etc.

De originele volume spacers van Fox zijn gewoon veelste duur om wat te proberen, daarom wezen zoeken of ze goedkoper te krijgen waren. Ik kwam via ebay bij iemand die 3d geprinte volume spacers aanbood. Aangezien ik genoeg collega's met 3d printers heb. Hebben we wat pogingen gedaan:

Afbeelding

Past perfect, maar bleek exact dezelfde te zijn als die er origineel in zat.

Afbeelding

Iets grotere volume spacer met ander plastic, nog niet gemonteerd. Ben erg benieuwd.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Slim! Dingen zijn veel te duur voor dom plastic
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ben benieuwd naar je bevindingen... :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Gisteravond had ik geen zin om met die hitte in de schuur te ouwehoeren, maar vanmorgen meteen even de demper open gehaald en de spacer geplaatst, zit mooi. Vanavond hopelijk even een rondje maken.

Afbeelding
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik ga morgen richting Frankrijk om een lang weekend te gaan fietsen, dus moest er na bijna een jaar op de Specialized banden te hebben gereden even nieuw rubber om de velgen. Zijn Maxxis DHR II 2.6 geworden, vallen erg mooi op de velgen en passen ook ruim in het frame. Grip op de straat voelt erg goed. Ook zitten er tyre inserts van Rimpact in, omdat ik bijna in elke wielset die ik gehad heb wel deuken rij en daarbij ook banden kapot rij zodanig dat ze niet meer tubeless willen...

Afbeelding

Afbeelding

Rimpact:

Afbeelding
⛧⛧⛧
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Dat zijn geen halve maatregelen 2.6 en Rimpact. Klaar voor het ruigere werk. :-q

Op welke velgbreedte liggen ze?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

30mm intern. Ik denk dat bredere banden in het frame wel passen, maar dan wel met 35mm interne velgen.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Afgelopen weekend 3 dagen wezen rijden in de Vogezen, erg mooi gebied, mooie trails gereden en veel hoogtemeters gemaakt (dik 5500) in totaal.

Wat plaatjes:

DCM:
Afbeelding

Multiworld:
Afbeelding

Wandelpad:
Afbeelding
⛧⛧⛧
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

Mooie foto’s :-q
Fiets wordt echt gebruikt waarvoor die gemaakt is :D

Had jij niet het frame te koop?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie trip zo te zien.
Hoe bevielen de banden?
Ik gebruikte ze bijna alleen in parken met lift, dus geen idee van de rolweerstand met zoveel hoogtemeters.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

MW89 schreef: zo 8 september 2019, 16:59 Had jij niet het frame te koop?
Hij bevalt super goed, maar soms kom je wat leukers tegen, maar moet niet weg, mag weg.
Jamis Diablo schreef: zo 8 september 2019, 19:26 Mooie trip zo te zien.
Hoe bevielen de banden?
Ik gebruikte ze bijna alleen in parken met lift, dus geen idee van de rolweerstand met zoveel hoogtemeters.
Banden ging prima, omhoog ook, je merkte het vooral op het asfalt dat ze nog wel wat weerstand gaven. Ook een rondje hier in NL mee gereden, maar toch maar snel gewisseld, want echt natte ondergrond vinden ze niet mooi.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Omdat ik al een Suntour achter demper had en ook de Fox 34 mij niet helemaal beviel een bijpassende Suntour vork gekocht. Het is een Suntour Auron35 RC2-PCS. Vandaag ook mijn eerste rit ermee gemaakt en het valt me zeker niet tegen, ik moet nog wat spelen met de luchtdruk en de volume spacers, maar zo uit de doos is hij wel enorm soepel. En ik kan normaal compressie instellen, zowel low als high speed. Dat miste ik dus echt op de Fox. 1 ding waar ik aan zal moeten wennen is het geluid. De demper klinkt als een verkouden hond bij wat hardere impacts. Is niet een probleem, maar zo werkt de demper (genoeg over te vinden op internet)

Daarnaast ook nog andere remmen gemonteerd. Ik ben geen vrienden met de Guide's, perfect doseerbaar, maar als het wat harder gaat en vooral wat langer en harder dan komen ze gewoon te kort. Voor een leuk bedrag Magura MT7 remmen gekocht, die oorspronkelijk van de fiets van Jamis Diablo kwamen. Heb op mijn vorige fiets altijd met MT5 gereden en die hebben me nooit in de steek gelaten.

Uiteraard wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
⛧⛧⛧
Plaats reactie