MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Waarschijnlijk geen schwalbe's. ... :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik zit inmiddels na gisteren wel weer aardig onder de allergie van de eikenprocessierups. Zijn er meer die er na gisteren last van hebben gekregen?
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Genoten gisteren! Top parcours, en goed dat we niet de Bergweg over moesten. Sart locatie ook beter wat mij betreft, lekker in de schaduw. Houden zo!

Het losse zand best trickie zo hier en daar maar heelhuids weer over de streep gekomen.

Geen last van bultjes etc. ondanks korte broek en mouwtjes.


Hulde aan de organisatie!
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Mario070 schreef: zo 7 juli 2019, 10:32 En waar hebben ze last minute de start/finish naar toe verhuist.... :D gewoon uit nieuwsgierigheid... :-q
dichtbij de eik wel. maar de startlijn was nu onder een beukenlaan geloof ik. Bovenaan de lijn over linksaf en je reed op de eik af. Uiteindelijk was er bij de eik niks aan de hand. Maar goed, dat weet je van te voren niet.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

En niks geen last van bultjes. Maar goed dat had ik in montferland ook niet.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Die startplek vonden de meesten juist erg fijn, en ik denk dat Rutger die volgend jaar weer hanteert. Lekker in de schaduw en meer ruimte als je gefinisht bent en voor publiek. Finishboog en muziek e.d. weet niet of dit mag in het bos, volgens mij niet, Dixie bij finish zou idd voor o.a. dames wel handig zijn. Het losse zand her en der was hier en daar nog op geattendeerd en had Rutger ook nog vermeld voor lossen startschot. Maar overall een hard parcours, zeker in vergelijking met de vaste rondjes op de heuvelrug, dit mag geen naam hebben eigenlijk. Tijdens het uitpijlen zijn er 3 bomen met rupsnestjes vastgesteld dus valt reuze mee, maar altijd vervelend als iemand er last van heeft. Zelf nergens last van na afgelopen dagen in bossen hebben vertoefd.
Qua race ging t wel aardig alleen op 1 cruciaal moment een stok in derrie midden in mooiste afdaling, richting de oude startplek van jaren terug (kostte mij vorige week in Frankrijk een derrie). Een aantal van mijn directe concurrenten van de cup zaten toen in mijn wiel en die kon ik niet meer bijhalen, want moest afstappen en zij hadden nog volle vaart. Voor de rest ging t goed niet stik kapot ook wat minder hm dan vorig jaar past mij beter.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Mario070 schreef: zo 7 juli 2019, 10:32 En waar hebben ze last minute de start/finish naar toe verhuist.... :D gewoon uit nieuwsgierigheid... :-q
Start was zo gepland.
Finish was verplaatst. Oa vanwege de eik, maar ook vanwege ruimte gebrek omdat daar nu 2 posten en 2 passages Zijn. En weinig schaduw

Van de huidige finish plek kan je ook 3 kanten op links rechts en rechtdoor..

Omdat de plek nieuw is, moest op de dag zelf ingeschat worden hoe en waar de tijdwaarneming aggregaat en de frietkar etc het beste kon staan. Daar kan nogbwat in geschoven worden,dit jaar was het erg adhoc

Ieder lijkt toch altijd direct na de finish z'n fiets te willen neergooien, liefst midden in het pad. Dat gaan we volgend jaar strakker regelen zodat ze meer in het rechtdoor pad vd frietkar staan of iig hun fietsen daar leggen. Nu kon je heel makkelijk via het spaakwiel via de oude startklim terug naar fietspad en P

Wat mensen moeten realiseren is dat als je een MTB wedstrijd midden in het bos houdt en volledig onverhard wilt doen. Je daar ook enkele nadelen van hebt. Zoals minder goed bereikbaar, geen p direct bij de start. Minder ruimte en ook het neerzetten van een Dixie zal ook wat meer voeten in aarde hebben. Afgezien van dat alles, ben je ook nog beperkt door vergunningen en toestemmingen, bezwaarschriften, lintenweghalers, ik wil persee nu hier en vandaag rijders. En 800 meningen, haha. Maar alle punten worden meegenomen in de evaluatie hoor, dus blijf vooral roepen wat je vindt als iets beter kan dan doen we dat graag daar waar mogelijk

Moet zeggen dat er weinig knel punten waren ondanks 14 km nieuwe route nieuwe start en finish en record aantal starters.

Ik had zelf geen opstoppingen, totaal geen last van die paar langzamere deelnemers.. alleen last van wat slechte benen. Zal wel door de stress komen..
Ook geen last van bultjes trouwens.

Ik vraag mij trouwens af wat voor lol die enkeling er aan beleeft om toch tussen de wedstrijd te gaan fietsen.. overigens reageert 99% (fietsers en wandelaars)positief en begrip vol.. jammer dat die enkeling alleen zoveel werk en frustratie kan veroorzaken.

Als je dan hoort wat sommige mensen dan voor reacties geven tegen vrijwilligers of deelnemers, is echt verbazingwekkend.
Gelukkig vond de wethouder dat ook. En vind ze het een super mooi evenement. Sterker nog ze was verbaast en trots dat zo n mooi evenement in haar gemeente plaatst vind

Op naar volgend jaar.. !
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

NelizRijn schreef: zo 7 juli 2019, 11:34 Die startplek vonden de meesten juist erg fijn, en ik denk dat Rutger die volgend jaar weer hanteert. Lekker in de schaduw en meer ruimte als je gefinisht bent en voor publiek.
Serieus? Rondom de eenzame eik is toch véél meer vierkante meters aan ruimte? De schaduw is zeker een pluspunt, maar verder stond iedereen hier op elkaar direct na de finish. De organisatie moest ook enkele keren omroepen dat rijders en kijkers van het pad af moesten. Dit lukte amper, die ruimte was er nu eenmaal niet.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Giant-E schreef: zo 7 juli 2019, 11:44
NelizRijn schreef: zo 7 juli 2019, 11:34 Die startplek vonden de meesten juist erg fijn, en ik denk dat Rutger die volgend jaar weer hanteert. Lekker in de schaduw en meer ruimte als je gefinisht bent en voor publiek.
Serieus? Rondom de eenzame eik is toch véél meer vierkante meters aan ruimte? De schaduw is zeker een pluspunt, maar verder stond iedereen hier op elkaar direct na de finish. De organisatie moest ook enkele keren omroepen dat rijders en kijkers van het pad af moesten. Dit lukte amper, die ruimte was er nu eenmaal niet.
Dat rijders van het pad af moesten was bij de eik niet anders, dit is een beetje een finishers ziekte. Beetje hinderlijk, maar geen ramp

Als jij mij een schets kan geven vd hoe de finish bij de eik moet in de nieuwe situatie wil ik daar best naar kijken. Houd rekening met een aanvoer en afvoer route voor rijders en publiek terug naar P. En dat de tijdwaarneming en de frietkae en de aggregaat er ook moeten staan. Ben ik benieuwd waar je finishers en publiek kwijt wilt zonder dat ze op de route blijven staan en weg kunnen zonder de route te kruisen .

Je had je trouwens ook kunnen melden als vrijwilliger waar we chronisch gebrek aan hebben. Als je er toch stond
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mijn kritiek was opbouwend bedoeld hoor. :~

Ik kon nu goed vergelijken met vorig jaar. Ik zag nu aan ‘t eind problemen ontstaan die er vorig jaar niet waren. Het zal mij verder worst zijn waar de finish is, ik geef alleen mijn perspectief van de chaos die ontstond. Ik heb zelfs meegeholpen om ruimte te maken omdat de organisatie ook zag dat ‘t niet goed ging. Maar goed, ik kan ook niets zeggen natuurlijk.
Nogmaals, bovenop is veel meer ruimte aan vierkante meters. Klik alleen google earth maar eens aan.

Vrijwilliger (alle hulde daarvoor) was geen optie, ik stond er ook voor mijn fietsmaten.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Mocht je tijd of registratie ontbreken in de resultaten, reageer dan in het topic op faccebook van de mtbmarathoncup
ronald van racetimer is daar ook actief, die zet het dan goed


https://www.facebook.com/mtbmarathoncup/
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Giant-E schreef: zo 7 juli 2019, 12:12 Mijn kritiek was opbouwend bedoeld hoor. :~

Ik kon nu goed vergelijken met vorig jaar. Ik zag nu aan ‘t eind problemen ontstaan die er vorig jaar niet waren. Het zal mij verder worst zijn waar de finish is, ik geef alleen mijn perspectief van de chaos die ontstond. Ik heb zelfs meegeholpen om ruimte te maken omdat de organisatie ook zag dat ‘t niet goed ging. Maar goed, ik kan ook niets zeggen natuurlijk.
Nogmaals, bovenop is veel meer ruimte aan vierkante meters. Klik alleen google earth maar eens aan.

Vrijwilliger (alle hulde daarvoor) was geen optie, ik stond er ook voor mijn fietsmaten.
Nee jij geeft stellig 2x dezelfde een mening alsof het een feit is, zonder iets te doen met de feedback die ik verschaf., Opbouwende kritiek bevat een beargumentatie, die ontbreekt bij jou . Ik vroeg je er nog naar, maar dan vind je het weer teveel moeite. Nogmaals ik wil er best wat mee doen maar geef dan aan hoe jij het ziet. Met zo n uitspraak kan niemand wat mee. Jij zegt genoeg ruimte ik zeg van niet, mischien zie jij dingen op google earth die ik live al die keren niet heb gezien. Overigens ik heb uren bij de finish gestaan en idd af en toe geroepen dat mesnen ruimte moesten maken, maar van chaos was zeker geen sprake. Kan het beter..zeker,! ik zou er het liefst 2 mensen willen neerzetten die alles in goedde banen leiden. maar aangezien we op het laatst ook nog 2 posten hebben moeten opheffen vanwege teweinig mensen, moet je keuzes maken.

Helaas is jou laatste zin typerend voor de huidige maatschappij, dus niet zeuren als het evenement niet meer door kan gaan vanwege te weinig mensen
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Als ik zo de reacties op de dag zelf (los van "Fredje", wat ik veel hoorde) mag geloven was het dik in orde en redelijk fietsweertje (geen 30+ of zeikregen).
Mbt finishlocatie: Misschien niet de meest gezellige, maar denk op zich prima. Bij de eenzame eik met 2 doorkomsten en verzorging zou ook nog finish er bij misschien te vol worden.
Weet niet wat de mogelijkheden zouden zijn als je de finish bijvoorbeeld in de buurt van parkeerplaats zou hebben. Overdenken waard/ praktisch haalbaar?

Wat al aangegeven wordt: Je zit midden in het bos en denk dat we al blij mogen zijn dat het nog steeds gehouden mag worden, want niet iedereen is even blij met al die MTB's getuige het herhaaldelijk verwijderen van linten (zelfs tijdens wedstrijd scheen het gebeurt te zijn)
Voorafgaand aan de wedstrijd had men de route zo verlegd dat jullie met z'n allen ineens op de Bergweg terecht gekomen waren.............
Geloo dat niemand van de rijders dit heeft mee gekregen, maar daarom wordt er ook beroep gedaan op mankracht.

Heb de filmpjes van de startklim toch ook maar op YouTube gezet:
Hele marathon https://youtu.be/nvzKhQ_-Z2c?t=15
Halve marathon https://youtu.be/nSYc8Uj6MDQ?t=15
Dames https://youtu.be/_By9VtR9Gzg
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Klein puntje van verbetering:

Toch veel mensen gezien / gesproken op de parkeerplaats aan de Burgwal die niet wisten waar we precies heen moesten.
Geloof dat ik in het bos 1 bordje heb gezien richting start, maar dit zou misschien beter kunnen.

Owja, en toiletten voor de dames bij start / finish (de heren redden zich wel toch?:P)

Verder prima georganiseerd!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ik weet dat er borden stonden. Van en naar de p. Echter is dit jaar zoveel weggehaald dat er verschillende mensen nog vooral bezig waren overal het parcours te herstellen mn Fred. Sommige stukken zijn 3 x verdwenen. Mogelijk is daar ook een essentieel bordje verdwenen want eenmaal op het fietspad is het alleen maar rechtdoor

Overigens stond een interactieve Google maps kaart op de website met werkelijk elk punt elke post en navigatie van en naar de p
Dus mensen hadden ook gewoon even op de website kunnen kijken.
r

Start vlak bij P burgwall is er in het verleden wel geweest, toen met veel minder deelnemers trouwens (500) Toen was de kritiek overigens dat iedereen bij de eerste bocht al stil stond.. (En de mevrouw vh berghuis,,haat deze wedstrijd, dus dat werkt ook niet lekker). Overigens mag geluidsversterking ook sinds een paar jaar niet meer..

Van de dixies is doorgegeven. Die stonden wel gepland bij de start namelijk
Plaats reactie