Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: vr 5 juli 2019, 09:52 Pssst, geestmerambacht ligt er perfect bij nu. Ik hoor regelmatig van mensen dat het parcours hun niet ligt. Dat komt puur uit het feit dat je je bochtentechniek moet aanpassen. Eenmaal onder controle is het echt een feestje. Dan waarderen ze hem wel en rijden ze hem valer. Hij is helemaal gesnoeid en er zijn de laatste tijd diverse nieuwe aanpassingen gedaan voor nog meer uitdaging. Probeer eens een rondje in de 20 minuten te fietsen... ;)
Ik aantal keren dat ik GMA heb gereden ligt onder de 10 denk ik, maar vorige week donderdag heb ik toch weer even het geprobeerd en het lag er razendsnel bij. Het aantal bochten is iets waar je van moet houden (met betere bochtentechniek zal je het idd ws beter waarderen zoals chrisscross zegt). Voor deze periode is het een leuk alternatief voor Schoorl als je iets in de buurt wilt rijden.
Laatst gewijzigd door boldrides op vr 5 juli 2019, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb gewoon een aversie tegen recreatieterreinen. Daarnaast moet ik mijn fietsje toch achter op mijn auto zetten dus dan kan ik net zo goed de andere kant op rijden naar de Veluwe, Utrechtse of Sallandse Heuvelrug, Appelscha & Diever, Nieuwe favoriet Ede & Oosterbeek zuid, Nijmegen, of als ik het echt op mijn heupen krijg doorkachelen naar zuid Limburg. (dan wel een tentje mee en meuren bij de boer) Maar inderdaad, afgezien van Limburg veranderd het ook daar in standje zandbak. Dus misschien moet ik er toch maar eens aan gaan geloven een rondje Geestmergambacht, of in mijn achtertuin het Dijkgatbos dat kan ook natuurlijk. Het Twiske is trouwens ook best tof. Hoe dan ook lang verhaal kort, het is voor je techniek goed om de routes die je rijd af te wisselen. Houd het ook leuk, elke dag pindakaas op je broodje gaat ook vervelen. :D
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Schoorl = Schoorlhara
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dit hebben we toch elke zomer?
Voor mij is het het vrij simpel: in de koude periodes heb ik veel lol op de duinparcours rondom Haarlem (Schoorl/zandvoort/noordwijk) en in de warme periodes op de klei grondparcours waar s'winters iedereen klaagt dat ze niet te rijden zijn (GMA/Twiske / Spaarnwoude) en voor de verwennerij gaan we meer richting UHR.
Daar swinters juist de meer zandgrond parcours als o.a Leersum en wanneer het wat droger word de Amerongens etc.

Of denk ff helemaal buiten de doos: het is heerlijk weer voor op het water en ga aan je core werken door zwemmeters te maken of eens te gaan suppen. Kun je het trappen echt niet laten..huur dan een waterfiets en ga een stravarecord neerzetten op de Amsterdamse grachten.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zet net mijn fietsje tegen de waspaal. Even te Geestmerambacht gaan kijken. Oké, ik moet mijn mening herzien. :oops: Uitermate geinig lusje nu het droog en hard is en je dus lekker door kan kachelen in plaats van blij (not) dat ik glij. Bomen en struiken zijn ook lekker gegroeid, en het gras is ook niet meer overal keurig gemaaid. Je waant je zowaar niet in een recreatiegebied. :-q Maar goed nu gaan wij wel erg vreemd in het Schoorl topic.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: zo 7 juli 2019, 16:54 Ik zet net mijn fietsje tegen de waspaal. Even te Geestmerambacht gaan kijken. Oké, ik moet mijn mening herzien. :oops: Uitermate geinig lusje nu het droog en hard is en je dus lekker door kan kachelen in plaats van blij (not) dat ik glij. Bomen en struiken zijn ook lekker gegroeid, en het gras is ook niet meer overal keurig gemaaid. Je waant je zowaar niet in een recreatiegebied. :-q Maar goed nu gaan wij wel erg vreemd in het Schoorl topic.
:lol: :bier:

En er staat nog meer op stapel voor gma qua aanpassingen.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Viel me niet tegen vandaag op Schoorl. Mooie nieuwe lattenbodem op de klim naar de Zwarte Blink. Fietst een stuk beter dan zo'n schapenhek. En zo nog wat meer stukken onderhouden. Tuurlijk best nog wat mulle stukken maar met een beetje beleid goed doorheen te komen. Kan zomaar weer anders zijn volgende week.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

De parcours beheerders zijn inderdaad goed bezig, :-q behalve de lattenbodem op de klim voor de Zwarte Blink, zijn er nu ook een aantal mulle stukken, ook delen waar schapenhekjes liggen, bedekt met een laag bosaarde, waardoor het er wat steviger bijligt.

Al met al gewoon goed te rijden nu.

Enige nadeel van die "bosaarde" is dat het een baggerzooi wordt bij regen, maar goed, dat zien we dan wel weer....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mtfuji schreef: zo 21 juli 2019, 14:12 Enige nadeel van die "bosaarde" is dat het een baggerzooi wordt bij regen, maar goed, dat zien we dan wel weer....
Regen?

Dat is dat natte spul wat je in oude films wel eens uit de lucht ziet vallen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Regen?

Dat is dat natte spul wat je in oude films wel eens uit de lucht ziet vallen?
Dank voor de aanvulling en verduidelijking Lars! :wink:

Het was inderdaad wat onnadenkend van me om het tegenwoordig in de zomer over regen te hebben. Ik vermoed dat met name de
pro-klimaat-protest-generatie (dus de jeugd die elke avond iets van 5 opladers aan het stopcontact heeft liggen) hierdoor in verwarring werd gebracht. :) Op zich begrijpelijk want sind pakweg 2006 hoort regen niet meer bij de zomer.... :-?
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

mtfuji schreef: zo 21 juli 2019, 16:09
Regen?

Dat is dat natte spul wat je in oude films wel eens uit de lucht ziet vallen?
Ik vermoed dat met name de
pro-klimaat-protest-generatie (dus de jeugd die elke avond iets van 5 opladers aan het stopcontact heeft liggen) hierdoor in verwarring werd gebracht. :) Op zich begrijpelijk want sind pakweg 2006 hoort regen niet meer bij de zomer.... :-?
Beter die paar watt van opladers dan de 600 watt van de oude CRT tv van vroegah ;)
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Beter die paar watt van opladers dan de 600 watt van de oude CRT tv van vroegah
haha, goed punt ja! :bier:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: zo 21 juli 2019, 15:25
mtfuji schreef: zo 21 juli 2019, 14:12 Enige nadeel van die "bosaarde" is dat het een baggerzooi wordt bij regen, maar goed, dat zien we dan wel weer....
Regen?

Dat is dat natte spul wat je in oude films wel eens uit de lucht ziet vallen?
Hmmm, jullie waren gistermiddag duidelijk niet in Schoorl? Dat was een wolkbreuk van bijbelse proporties hier ....... wij reden er midden in..... :-q :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Wij hebben geschuild bij de Jeu de Boul verenging. Uiteindelijk toch gaan rijden, en nat tot op het bot.
Ergste hebben we gemist, die paardenmeisjes op dat spring event zaten ineens op zeepaarden.
Ze moesten erg lachen toen ze ons als totaal verzopen katten dat tegen ze hoorden roepen.
Ach ja, het is maar regen :) veel te veel trouwens, spoelt gewoon alles weg.
We hebben geloof ik 3 maanden non stop miezer regen nodig om de droogte van vorig jaar te fixen.
En dan komt dit jaar nog daarbij.
:winkie:
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Vandaag rondje gedaan: de nieuwe lattenbodem voor de blink + donkere aarde voor de kerf is weer top gedaan door de trailcrew :-q
Plaats reactie