MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Rutger S schreef: zo 7 juli 2019, 18:22 Ik weet dat er borden stonden. Van en naar de p. Echter is dit jaar zoveel weggehaald dat er verschillende mensen nog vooral bezig waren overal het parcours te herstellen mn Fred. Sommige stukken zijn 3 x verdwenen. Mogelijk is daar ook een essentieel bordje verdwenen want eenmaal op het fietspad is het alleen maar rechtdoor

Overigens stond een interactieve Google maps kaart op de website met werkelijk elk punt elke post en navigatie van en naar de p
Dus mensen hadden ook gewoon even op de website kunnen kijken.
r

Start vlak bij P burgwall is er in het verleden wel geweest, toen met veel minder deelnemers trouwens (500) Toen was de kritiek overigens dat iedereen bij de eerste bocht al stil stond.. (En de mevrouw vh berghuis,,haat deze wedstrijd, dus dat werkt ook niet lekker). Overigens mag geluidsversterking ook sinds een paar jaar niet meer..

Van de dixies is doorgegeven. Die stonden wel gepland bij de start namelijk
Dan zullen de borden inderdaad zijn weggehaald, het enige bordje wat ik heb gezien was ergens op het fietspad en toen was het inderdaad alleen maar rechtdoor.

De website heb ik niet meer aan gedacht toen we daar eenmaal liepen / fietsten. Was ook wel even een idee geweest :P

Lastig, al die mensen die mede mensen geen plezier of evenementen gunnen :(
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Rutger S schreef: zo 7 juli 2019, 13:14
Giant-E schreef: zo 7 juli 2019, 12:12 Mijn kritiek was opbouwend bedoeld hoor. :~

Ik kon nu goed vergelijken met vorig jaar. Ik zag nu aan ‘t eind problemen ontstaan die er vorig jaar niet waren. Het zal mij verder worst zijn waar de finish is, ik geef alleen mijn perspectief van de chaos die ontstond. Ik heb zelfs meegeholpen om ruimte te maken omdat de organisatie ook zag dat ‘t niet goed ging. Maar goed, ik kan ook niets zeggen natuurlijk.
Nogmaals, bovenop is veel meer ruimte aan vierkante meters. Klik alleen google earth maar eens aan.

Vrijwilliger (alle hulde daarvoor) was geen optie, ik stond er ook voor mijn fietsmaten.
Nee jij geeft stellig 2x dezelfde een mening alsof het een feit is, zonder iets te doen met de feedback die ik verschaf., Opbouwende kritiek bevat een beargumentatie, die ontbreekt bij jou . Ik vroeg je er nog naar, maar dan vind je het weer teveel moeite. Nogmaals ik wil er best wat mee doen maar geef dan aan hoe jij het ziet. Met zo n uitspraak kan niemand wat mee. Jij zegt genoeg ruimte ik zeg van niet, mischien zie jij dingen op google earth die ik live al die keren niet heb gezien. Overigens ik heb uren bij de finish gestaan en idd af en toe geroepen dat mesnen ruimte moesten maken, maar van chaos was zeker geen sprake. Kan het beter..zeker,! ik zou er het liefst 2 mensen willen neerzetten die alles in goedde banen leiden. maar aangezien we op het laatst ook nog 2 posten hebben moeten opheffen vanwege teweinig mensen, moet je keuzes maken.

Helaas is jou laatste zin typerend voor de huidige maatschappij, dus niet zeuren als het evenement niet meer door kan gaan vanwege te weinig mensen
De beste stuurlui staan zoals altijd.....
Het was mijn eerste deelname. Ik werd zonder oponthoud naar mijn parkeerplek begeleid. Daarna werd ik door de mannen met de gele shirts naar de startlocatie geleid. Inderdaad zorgde de lange aanloop voor het beoogde effect. Gedurende de race heb ik nauwelijks hoeven wijken. Na de race reed ik inderdaad in een fuik, maar voor mij deed het aan als een erehaag. De route was goed geduid en op lastige plekken gaven vrijwilligers de juiste koers aan. Ik heb een topdag gehad en kan niet anders dan de organisatie danken voor deze topdag.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rutger S schreef: zo 7 juli 2019, 18:22 Ik weet dat er borden stonden. Van en naar de p. Echter is dit jaar zoveel weggehaald dat er verschillende mensen nog vooral bezig waren overal het parcours te herstellen mn Fred. Sommige stukken zijn 3 x verdwenen. Mogelijk is daar ook een essentieel bordje verdwenen want eenmaal op het fietspad is het alleen maar rechtdoor

Overigens stond een interactieve Google maps kaart op de website met werkelijk elk punt elke post en navigatie van en naar de p
Dus mensen hadden ook gewoon even op de website kunnen kijken.
r

Start vlak bij P burgwall is er in het verleden wel geweest, toen met veel minder deelnemers trouwens (500) Toen was de kritiek overigens dat iedereen bij de eerste bocht al stil stond.. (En de mevrouw vh berghuis,,haat deze wedstrijd, dus dat werkt ook niet lekker). Overigens mag geluidsversterking ook sinds een paar jaar niet meer..

Van de dixies is doorgegeven. Die stonden wel gepland bij de start namelijk
Mw. vh Berghuis is volgend jaar niet meer op die lokatie. De start stond overigens prima aangegeven, zelfs ik kon het vinden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik vond de wedstrijd prima geregeld. Starten in de schaduw was ook heel fijn.
En dat de finish misschien een beetje krap was....tja. chaos heb ik niet gezien.

Hulde voor de vrijwilligers.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Over het algemeen was het prima geregeld. De finish locatie was wel wat druk, maar met een paar kleine aanpassingen moet dat
wel op te lossen zijn. Misschien is het een optie om de finish wat dichter bij het kruispunt te doen en de mensen dan gelijk rechtdoor
of rechtsaf te sturen. De snackwagen iets verder weg zetten zou ook al kunnen schelen(maardeze zal wel een redelijk vlakke ondergrond
nodig zijn).

Na ongeveer 11 km werd er een pad gekruist wat behoorlijk uitgesleten was, De rechterkant was niet zo'n probleem, links was het een behoorlijk diep gat waar je een aardige klapper in kon maken.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

_Erik_ schreef: zo 7 juli 2019, 21:39

Na ongeveer 11 km werd er een pad gekruist wat behoorlijk uitgesleten was, De rechterkant was niet zo'n probleem, links was het een behoorlijk diep gat waar je een aardige klapper in kon maken.
Dat was idd een link stukje. Ik zat de eerste ronde bij iemand in het wiel, toen dit gat opdoemde. Even goed je stuur vasthouden.
De 2e ronde was je erop ingesteld.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

NelizRijn schreef: zo 7 juli 2019, 11:34 Het losse zand her en der was hier en daar nog op geattendeerd en had Rutger ook nog vermeld voor lossen startschot.
:lol: :lol: :lol: Ja, dat was misschien op de eerste rijen hoorbaar. Ik kon nog net zien dat er iemand met een megafoon in de weer was. Niks van meegekregen, was denk ook niet belangrijk. Als het wel belangrijk is dat er voorafgaand aan de start iets verteld gaat worden, zorg dan voor een middel zodat het verderop ook verstaanbaar is.

Verder alles prima voor elkaar. :-q :-q Dikke pluim voor de organisatie, tot volgend jaar :D
Haast u langzaam
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mees schreef: zo 7 juli 2019, 23:48
NelizRijn schreef: zo 7 juli 2019, 11:34 Het losse zand her en der was hier en daar nog op geattendeerd en had Rutger ook nog vermeld voor lossen startschot.
:lol: :lol: :lol: Ja, dat was misschien op de eerste rijen hoorbaar. Ik kon nog net zien dat er iemand met een megafoon in de weer was. Niks van meegekregen, was denk ook niet belangrijk. Als het wel belangrijk is dat er voorafgaand aan de start iets verteld gaat worden, zorg dan voor een middel zodat het verderop ook verstaanbaar is.

Verder alles prima voor elkaar. :-q :-q Dikke pluim voor de organisatie, tot volgend jaar :D
Helaas mag er niet veel op de UHR,..zoals versterkt geluid. Overigens had ik niemand nodig om mij te vertellen dat er veel los zand zou zijn. Die indruk had ik zelf al wel opgedaan :winkie: . Ik vond overigens alles prima in orde. Fuik bij de finish heb je eigenlijk altijd wel een beetje maar dat maakt allemaal weinig uit. Enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat de start/finish ver lopen is voor mensen die moeilijk te been zijn. Misschien voor deze mensen iets van een karretje ofzo heen en weer laten rijden.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Over het algemeen vond ik het prima geregeld.

Helaas een paar keer wat onduidelijkheid over de route. 1e keer vlak bij waar eerder de oversteek was. Daar was het onduidelijk hoe de route precies ging. Het pad volgen of al linksaf.

Later ben ik nog een keer verkeerd gereden. Ik haalde een achterblijver van de lange afstand in en die ging links af en ik dus ook. Zag daardoor een bordje niet en met mij nog een aantal andere rijders. Heeft een paar minute en een aantal plaatsen gescheeld.

Daarnaast vond ik het persoonlijk jammer dat er geen stuurbordjes waren, maar stickers met de chip. Ik bewaar de stuurbordjes altijd. Vind het een leuke herrinering.

De drukte bij de finish houd je altijd, maar wellicht de frietkraam iets verder wegzetten zodat er vlak na de finish iets meer ruimte is. Daarnaast is het wel lekker om na afloop wat te kunnen eten/drinken (patat vlak na de finish trek ik niet) Andere Jaren was er de mogelijkheid om fruit, water/sportdrank en koeken te pakkekn. Dat heb ik dit jaar gemist.

Verder complimenten voor de organisatie. Het is altijd lastig om het iedereen naar de zin te maken en commentaar krijg je altijd, maar gelukkig zijn er mensen die de moeite willen en kunnen doen om ons een mooie wedstrrijd te kunenn laten rijden. :-q
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik ben na de finish nog die 100mtr doorgereden naar de verzorgingspost bij de eik. Daar was water, fruit, koeken en sportdrank naar hartelust.

En ruimte :-q

Ik kan zelfs namelijk ook niet over de patat. Had daarom maar bananenbrood meegenomen. Nog een reden waarom ik de finish in de schaduw en plus vond trouwens. Want die was nog lekker en niet helemaal warm en klef.
Laatst gewijzigd door KarinMTB op ma 8 juli 2019, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Helmuth schreef: ma 8 juli 2019, 09:02 Andere Jaren was er de mogelijkheid om fruit, water/sportdrank en koeken te pakkekn. Dat heb ik dit jaar gemist.
Even iets verder naar boven rijden naar de Eenzame Eik en bij de verzorgingspost vond je wat je zocht... Zelf heb ik daarvan ook gebruik gemaakt vlak na de finish om daarna alsnog het colaatje en de friet te pakken (maar dan al ruim een half uur verder en wat hersteld :bier: )

Verder vond ik deze ronde écht top! Mooie snelle stukken afgewisseld met singletracks en de welbekende klimmetjes. Nergens last van oponthoud door langzamere rijders. En de langzamere rijders die ik tegen kwam gingen snel en netjes aan de kant. Overigens vond ik dat er opvallend weinig 'reguliere' gebruikers van de routes te zien waren. Gelukkig maar, want dat gaf de afgelopen jaren toch het meeste oponthoud.

Start- en finishlocatie ook erg goed! Houden zo en op naar volgend jaar!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

De aanduiding in de marmottenbak (waar je vorig jaar rechtdoor ging naar de oversteek), was idd wat minimaal uitgepeild, tot die conclusie kwam ik ook.

Finish gebied zal volgende editie wel weer verbeteren. Probleem is de tijdwaarneming en de frietkar moeten redelijk dicht bij elkaar staan ivm de aggregaat die ze delen..( die moet daar dus ook staan) omdat de lokatie nieuw is is het nog een beetje zoeken.

Het was de bedoeling en de verwachting dat meer mensen ook vd finish naar de eenzame eik zouden gaan om daar ook te gaan eten en drinken bij de post en een deel dan weer bij de frietkar, zodat alles een beetje verspreid werd. En ook dat mensen meer in het uitloop pad zouden gaan staan, dus daar gaan we wel wat op bedenken
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Mees schreef: zo 7 juli 2019, 23:48
NelizRijn schreef: zo 7 juli 2019, 11:34 Het losse zand her en der was hier en daar nog op geattendeerd en had Rutger ook nog vermeld voor lossen startschot.
:lol: :lol: :lol: Ja, dat was misschien op de eerste rijen hoorbaar. Ik kon nog net zien dat er iemand met een megafoon in de weer was. Niks van meegekregen, was denk ook niet belangrijk. Als het wel belangrijk is dat er voorafgaand aan de start iets verteld gaat worden, zorg dan voor een middel zodat het verderop ook verstaanbaar is.

Verder alles prima voor elkaar. :-q :-q Dikke pluim voor de organisatie, tot volgend jaar :D
Ja klopt was vooral voor de eerste rijen, korte uitleg over het start verloop, en met name de haakse bocht na de eerste snelle afdaling. Met het idee die rijden voorop de rest volgt wel. Door die enorme stof wolk in de eerste afdaling werd er sowieso iets rustiger gereden in de afdaling had ik het idee. Dus het ging helemaal goed

Dat enorme lint vd lange afstand op het stoffige grindpad dat met 45 km voortraasde was wel een indrukwekkend gezicht.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zelfs bij mij (langs de kant) kwamen later de zwarte bullen uit mijn neus...............
Iedereen zag er na afloop ook mooi stoffig uit :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie