Speeltuintjes

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn neefje (11) rijd tegenwoordig wedstrijden. Trappen kan hij wel maar als ventje uit NH leg je het technisch af tegen ventjes en meiden uit bijvoorbeeld Gelderland waar je leuk speelgoed in de achtertuin hebt. Ik wil dus met de kleine man zijn techniek gaan trainen. Bij Amsterdam heb je bij de Coentunnel een leuk speeltuintje. Maar voor de variatie zoek ik natuurlijk meer. Dus wie heeft er tips voor ons waar nog meer leuke lijnen te vinden zijn op de routes.
◼︎ Go round the outside.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bedoel je dan ook in jullie omgeving of?
Maar goed initiatief van je!!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op Schoorl hebben wij natuurlijk wat leuke dropjes. De Nok, de kuil, en de wortelklim. Maar daar knalt hij van af op een manier waar menig boswielrenner nog een puntje aan kan zuigen. Twee jaar terug of zo mijn zus zich nog druk maken om de Nok. Ik vraag hem ga je lopen of rijden wij hem af? Rijden natuurlijk. Meneer was al beneden voor ik op mijn fiets zat.

Lastige lijntjes willen wij dus hebben. Denk aan worteltapijten, steentjestuin, lastige afdalingen waarbij er krap gestuurd moet worden. Enz. Route van Nijmegen zijn natuurlijk ook een paar leuke zaken te vinden. (Traumapad ed.) Soesterhoogd kan je ook mooi spelen. Maar er zijn vast meer parels te vinden. Straks in zijn vakantie maar eens wat zaken bezoeken.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Worteldrops Schoorl, GMA, meetrainen bij een BMX club, Street/Urban rijden, Trial ....maar vooral heel veel klooien op de fiets. Het ligt echt niet aan de regio waar hij vandaan komt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Laat er nu een BMX baantje bij hem om de hoek zijn. En daar is hij ook wel eens lekker aan het klooien. Laatst met zijn nieuwe fiets daar aan het spelen. Komen er twee andere gastjes die een wedstrijdje wilde doen. Ik probeerde ze nog af te wimpelen, zegt mijn neefje ik heb daar wel zin in.... hij stond al weer op de startheuvel voordat die andere halverwege waren. Dus het is ook niet zo dat hij niks kan. Maar even andere dingen voor je wieltjes dan op het rondje van de club is best goed om eens te doen. Daarnaast vind hij het leuk om met ome Johan te rijden.

Rondje kijken hoe zijn fietsje rolt. (Dus niet volle bak) https://www.instagram.com/p/BmBvTAED7uo ... aflphhx4hx
◼︎ Go round the outside.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Wellicht is het leuk om een pumptrack op te zoeken. Er ligt er eentje van Velosolutions in de Rijp.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Op Spaarnwoude is best wat te oefenen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: di 9 april 2019, 11:30 Laat er nu een BMX baantje bij hem om de hoek zijn. En daar is hij ook wel eens lekker aan het klooien. Laatst met zijn nieuwe fiets daar aan het spelen. Komen er twee andere gastjes die een wedstrijdje wilde doen. Ik probeerde ze nog af te wimpelen, zegt mijn neefje ik heb daar wel zin in.... hij stond al weer op de startheuvel voordat die andere halverwege waren. Dus het is ook niet zo dat hij niks kan. Maar even andere dingen voor je wieltjes dan op het rondje van de club is best goed om eens te doen. Daarnaast vind hij het leuk om met ome Johan te rijden.

Rondje kijken hoe zijn fietsje rolt. (Dus niet volle bak) https://www.instagram.com/p/BmBvTAED7uo ... aflphhx4hx
Hij krijgt alleen skills als hij elke dag uit school op zijn fietsie gaat lopen klooien, meer dan een stoeprand/trappetje etc heb je niet nodig.
Uitjes met ome Johan zijn vooral leuk :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
rsvfrank
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 15:52
Mijn mountainbike: trek top fuel ex8

Volgens mij hebben ze bij de wielerbaan van Alkmaar een soort trial parcourtje liggen, waarschijnlijk moet je dan wel lid zijn van de wielervereniging.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

rsvfrank schreef: vr 12 juli 2019, 15:30 Volgens mij hebben ze bij de wielerbaan van Alkmaar een soort trial parcourtje liggen, waarschijnlijk moet je dan wel lid zijn van de wielervereniging.
De hele wereld is een trial parcours :wink: voor die jonge gastjes moet je gewoon niet verder kijken dan een km rond zijn huis en daar is altijd genoeg om te klooien.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

t Twiske heeft een korte track. leuk om te oefenen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

MVMVML schreef: di 9 april 2019, 12:04 Op Spaarnwoude is best wat te oefenen.
Laatst was er een wedstrijd die een stuk over de onderste rand bij de twee schijven liep. Een paar dagen later heb ik dat ook geprobeerd te rijden en kan je zeggen dat daar inderdaad genoeg te leren is. Naast alle andere uitdagende stukken die ook heel geschikt zijn om te oefenen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Spaarnwoude is zeker genoeg te oefenen.

- steile afdalingen
- afdaling met 2 switchbacks
- klim met meerdere switchbacks
- dit alles met gravel/grind dus losse ondergrond
- op snelheid off camber tussen de boompjes door
- manuals doen over de bruggetjes?
- en nog genoeg buiten de route om!

Ga er eens een dagje pielen en neem voor de zekerheid een verband trommel mee :D (vaak genoeg blessures aan SW overgehouden terwijl ik er zelden kom)
Plaats reactie