MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Johnny D schreef: ma 22 april 2019, 16:33
nielsvo schreef: ma 22 april 2019, 16:09 In Huijbergen zijn ze nu ook volop bezig met de aanleg van de paden, maar die zijn inmiddels merendeels veranderd in mul zand. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal positief uitpakt, maar ik maak me toch wel zorgen.
Dan ben je niet de enige die zich zorgen maakt. Waarom niet gewoon een vaste route over bestaande paden? We hebben al zoveel moois......
Meiduinen is volgens mij verkocht aan de Nijs. Ipv een hotel. Toen Dennenheuvel nog bestond kon je er ook niet door.

Wat betreft de rest lees een paar pagina's terug daar heb ik het waarom uitgelegd, ofwel de redenering van het Grenspark die blijkbaar de lead hebben. Het is net als het klimaatbeleid uit den Haag: logica, gezond verstand en goed luisteren staan allemaal op een zijpad. Wel zijn er MTB klojo's bezig geweest zelf nieuwe tracks te maken in de Wildernissen, dit geeft al-dan-niet terecht een stok om de hond mee te slaan.

We kunnen het er niet mee eens zijn maar het is niet te stoppen. De trails worden best wel aardig, ondanks dat ik tegen dit plan ben wil ik dal wel toegeven. Beetje teveel bochtjes a la Dorst maar vooruit als het klaar is dan wordt het wel een mooi stukje MTB-en in de omgeving. Trekt weer meer MTB-ers aan dus wat men denkt te winnen is me een raadsel.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Crapton schreef: za 27 april 2019, 20:38 Meiduinen is volgens mij verkocht aan de Nijs. Ipv een hotel. Toen Dennenheuvel nog bestond kon je er ook niet door.
ik heb Dennenheuvel nooit gekend, ik ken alleen het fraaie stukje singletrack van de tijd daarna. Op YouTube is er nog wel wat over te vinden. Maar wel jammer dat dit stukje teruggewonnen natuur nu toch weer wordt opgeofferd voor huizenbouw:
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... a78ebcaa/
Crapton schreef: za 27 april 2019, 20:38 We kunnen het er niet mee eens zijn maar het is niet te stoppen. De trails worden best wel aardig, ondanks dat ik tegen dit plan ben wil ik dal wel toegeven. Beetje teveel bochtjes a la Dorst maar vooruit als het klaar is dan wordt het wel een mooi stukje MTB-en in de omgeving.
Mooier dan het al is kan het denk ik niet worden, maar ik laat me graag positief verrassen :tong
Crapton schreef: za 27 april 2019, 20:38 Trekt weer meer MTB-ers aan dus wat men denkt te winnen is me een raadsel.
De bezettingsgraad van Familyland en Grenshotel de Jonckheer opkrikken? :winkie:
Eerst het eindresultaat maar eens afwachten. En vervolgens kijken of er daarna ook nog enig onderhoud wordt gedaan zodat het ook op langere termijn leuk blijft.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ach ja dit kan er ook wel bij: punaises in de bossen tussen Ossendrecht Putte = Stoppelbergen.

De onverdraagzaamheid neemt toe. Mensen denken in hun eigen bubbel en geloven dat elk middel is geoorloofd. Dat heet activisme tegenwoordig geloof ik. Een vies woord voor mij: onverdraagzaamisme en arrogantisme zijn betere termen.

Het is nog steeds erg rustig daar in die hoek dus waarom dit nodig is vraag ik me af. Ik pak even een andere route als ik wandelaars zie (en het mogelijk is) en geef een voorzichtig belletje, ik rij meestal alleen of soms met twee.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

De daders (nee, die punaises zijn daar niet verloren..) zullen dan ook geen hondenwandelaars zijn.. triest. :((
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

:-? Misschien was daar de actie wel op gericht. Door een mountainbiker die tubeless rijdt
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Dat zou nog een verdedigbare reden zijn :tong :lol:

Edit; ow wacht, je bedoeld een tubeless rijdende hondenhater.. :roll: dat zou helemaal de limit zijn :((
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Als we toch stigmatiserend en generaliserend bezig zijn.....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Dinsdag een rondje van 53 km door dit gebied gereden. Route gedaan via gps, van een Belgische vriend via Strava.
Geweldig gebied waarvan ik als Zeeuw alleen de routes bij Bergen op Zoom goed kende.
Bij Stoppelbergen was ik toch wel verbaasd. Rood witte linten en verbodsborden. Bomen met verf en net niet echt uitziende MTB route bordjes. Kapot gegraven bosgrond achter de linten, terwijl er toch al geweldige paden liggen.
Wat is er gebeurd hier? Is dit legaal of een enthousiaste groep die zelf aan de slag is gegaan? Voelde me op de hele route als mtb'er op m'n gemak maar hier hier toch het idee illegaal te rijden. Heb ook het vermoeden dat dit gaat gebeuren als dit soort projecten niet in goed overleg en langs de officiële weg plaatsvinden.
Verder super gebied en hoop hier snel nog een rondje te mogen doen!
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

dat zijn vaste route's in aanleg , ze liggen alleen al maanden stil volgens mij door vergunnings problemen.
niks illegaals dus , denk dat jou rondje illegaler was :tong
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Bedankt voor je reactie.
Het zag er niet erg fraai uit daar.
Ik denk verder niet dat je weet waar ik gereden heb.
Laatst gewijzigd door PimXC op vr 12 juli 2019, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik heb een paar maand geleden ook op de MTB route gereden.
Alle verbodsborden negerend, omdat ik het nut van deze borden niet zag.
Het is een mooi stukje route, maar die borden geven toch een onbehaaglijk gevoel.
Wat is daar eigenlijk aan de hand?
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Ik kan me wel voorstellen dat het zeer ingewikkeld is om een grensoverschrijdend mountainbike netwerk op te zetten. Vooral omdat je dan tegen zeer verschillende regels aanloopt.
Toen ik mijn mtb weer achter op de auto zette, op parkeerplaats Noord, op de Verbindingstraat viel op hoe veel racefietsen passeerden. Op een dinsdag.
Lijkt me een streek met enorme potentie voor een bewegwijzerde mtb route en de voorzieningen die daar bij horen.
Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen daar! 😉
Nicovdp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 31 januari 2019, 17:31

Beste bikers,

momenteel ligt de aanleg van de MTB routes stil door vergunningsproblemen, idd :o
Alleen de groene lus is momenteel afgewerkt en was in gebruik genomen. Maar dit is dus nu ( voorlopig ) teruggedraaid en eigenlijk mag hier tijdens de procedure niet meer op gereden worden en mag er ook geen onderhoud gepleegd worden.
Omdat de afspanlinten steeds kapotgetrokken werden en de verbodsplaatjes ook overal afgescheurd werden, zijn deze maar verwijderd.
De paarse route was klaar om helemaal afgewerkt te worden net zoals de route op de "staartse duinen".
Alle routes worden ook nog gelust aan elkaar met een verbindingslus.

We hopen zo snel mogelijk terug van start te kunnen gaan met de werkzaamheden.
Als de vergunningen in orde zijn zouden ze graag hebben dat alles dit jaar nog af is, maar het is nog ontzettend veel werk voor ons als vrijwilligers.

Hopelijk heb ik jullie iets wijzer kunnen maken.

p.s. ondertussen gebeuren er ook mooie dingen in Bergen op Zoom :-)

groeten,

Nico
Nicovdp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 31 januari 2019, 17:31

Hierbij vinden jullie de overzichtskaart :

http://www.grenspark.be/news/aanleg-van ... -grenspark
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Nicovdp schreef: zo 14 juli 2019, 09:06 p.s. ondertussen gebeuren er ook mooie dingen in Bergen op Zoom :-)
Inderdaad!
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie