Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Pat. schreef: do 11 juli 2019, 16:30 Het blijft toch mooi in het zuiden.

Gisteren een mooie maar duchtige graveltocht gemaakt.
De auto geparkeerd bij het station in Meerssen en via een 17 km lange aanrijroute over mooie glooiende gravelpaden naar de Gulpenroute gereden. In Ingber de route opgepakt en onderweg was ik toch blij met mijn 46'er achterop. Die had ik in het zuiden nog niet eerder gebruikt maar op deze route toch wel een aantal keer nodig gehad.
Bij Camping Osebos (Euveren) heb ik de route verlaten en daarna volgt 17 km aan gravelpaden welke onder andere achter het oorlogskerkhof van Margraten doorlopen. Vooral deze terugweg was schitterend. Gewoon relaxt klimmen over de gravelpaden en daarna afdalen naar De Nachtegaal om na 61 km en 845 hm+ de dag af te sluiten met koffie en vlaai :bier:

Afbeelding
Mooie omgeving inderdaad, ook zeker voor een gravelbike. Mooie foto :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

floris500 schreef: vr 12 juli 2019, 13:55 Mooie omgeving inderdaad, ook zeker voor een gravelbike. Mooie foto :-q
Thanks, ik sta er altijd van te kijken wat je allemaal met de zelfontspanner kunt :)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Vandaag een mooie upgrade opgehaald voor mijn Trek Crossrip 3 gravelbike.

Een alu setje Newman components evolution sl r.25

1450gr schoon aan de haak. Dit word de set voor de mooi weer ritjes en het asfalt.

Huidige standaard set word dan de blubber set

Foto's volgen later wel.
Hannya
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 2 oktober 2011, 18:19

Wie o wie kan me helpen?
Ik ben eruit dat er een gravelracer moet komen, mn zoektocht is tot 2 fietsen verkleind: Lauf True Grit of een Open UP.
Ik neig het meeste naar de Lauf, ik kan alleen nergens een dealer vinden in NL. Zijn er fietsenwinkels in NL die ze verkopen überhaupt.
Normaliter vind ik het niet zo erg om eea in het buitenland te bestellen (en ja dat kan ook bij Lauf zelf), maar ik heb het liefst advies van iemand die hem zelf al heeft of weet waar of via wie je her ergens kan bestellen. Ik heb een Engelse zaak gevonden en deze al bericht maar deze zaak is mij totaal onbekend en koop dus liever hier niet
De Open is niet zn probleem die bestel ik zo bij R2 ik vind de kleuren alleen een behoorlijke teleurstelling.
Die rode Lauf daarentegen ontzettend mooi.

Hoop dat iemand me kan helpen

Greetz Mike
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Open zijn volgens mij ook blank te kopen& kun je door een goede spuiter laten spuiten in de kleur die je zelf wil👍
Hannya
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 2 oktober 2011, 18:19

Ton eens. Maar voor zoveel geld en dan nog eens laten spuiten wordt mij echt ff te gek....
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Lauf loopt in Nederland via Tehava. Elke fietsenzaak die daar wel eens wat bestelt zou er volgens mij er wel een kunnen leveren.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooi gebied voor de gravelaar......Moezeldal bij Zell. Veel mooie paden door de wijnvelden, die goed te doen zijn en genoeg dorpen en terasjes onderweg. Beetje saai voor de mtb en niet te doen met racefiets....dus precies goed :-D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op di 16 juli 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

Mijn geduld werd op de proef gesteld na de lovende woorden van een lokale dealer over de nieuwe Cannondale Topstone!

Hij heeft nu de eerste exemplaren binnen gekregen, waarvan ik er 1 mag testen voor een week lang!

En eerlijk is eerlijk, het was het wachten waard!
Hij rijdt heerlijk, het kingpin systeem is goed merkbaar, en hij is prachtig om te zien.

Het betreft de carbonversie met Ultegra rx afmontage.
https://www.dropbox.com/s/hy1h4ya5d854v ... 0.jpg?dl=0
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Fadje104 schreef: di 16 juli 2019, 12:38 Mijn geduld werd op de proef gesteld na de lovende woorden van een lokale dealer over de nieuwe Cannondale Topstone!

Hij heeft nu de eerste exemplaren binnen gekregen, waarvan ik er 1 mag testen voor een week lang!

En eerlijk is eerlijk, het was het wachten waard!
Hij rijdt heerlijk, het kingpin systeem is goed merkbaar, en hij is prachtig om te zien.

Het betreft de carbonversie met Ultegra rx afmontage.
https://www.dropbox.com/s/hy1h4ya5d854v ... 0.jpg?dl=0
Die Vittoria Terreno dry doen ook erg veel voor het comfort; ik heb ze in 40mm sinds kort ook op mijn Pickenflick en het zijn heerlijke banden. Mooie fiets :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

MonkeyRider schreef: di 16 juli 2019, 12:37 Mooi gebied voor de gravelaar......Moezeldal bij Zell. Veel mooie paden door de wijnvelden, die goed te doen zijn en genoeg dorpen en terasjes onderweg. Beetje saai voor de mtb en niet te doen met racefiets....dus precies goed :-D

Afbeelding

Afbeelding
Ziet er mooi uit daar!
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Mooie plaatjes!


Ik zit nu qua banden ook nog te kijken wat ik op de 2e wielset ga doen. Voor de weg / droge paden heb nu de vitoria tereno zero in 40mm. Welke geweldig bevallen qua grip en comfort.

Nu zit ik te kijken wat ik op de andere set moet gaan leggen. Het zal een band moeten wordenmet wat meer profiel, maar ik weet ook van mijzelf dat ik met een gigantische modderzooi toch niet ga fietsen. Of ik pak dan de mtb wel.

De terrreno dry is dan misschien wel een mooie band daarvoor. Of de Schwalbe G-one. Iemand nog andere tips?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

MonkeyRider schreef: di 16 juli 2019, 12:37 Mooi gebied voor de gravelaar......Moezeldal bij Zell. Veel mooie paden door de wijnvelden, die goed te doen zijn en genoeg dorpen en terasjes onderweg. Beetje saai voor de mtb en niet te doen met racefiets....dus precies goed :-D

Afbeelding

Afbeelding
Vooral van die eerste krijg ik zin in fietsen!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Daar was de foto ook voor bedoeld.
Ik zit bij Zell op de camping en daar zie je zo de mooie paadjes lopen door de heuvels en wijngaarden.....echt leuk fietsen hier met een gravelbike en als je wilt kun je flink wat hm maken ook.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Handig zo'n extra tas op de bovenhuis.
Ik had ter vervanging van mijn zadeltas een frame tas gekocht.
Staat mooi bij de rest, maar past toch niet heel veel in. Band, tooltje, banden lichters en dan zit ie wel vol.

Afbeelding
Plaats reactie