C₃H₈ Hugene MkI: New/Old wheels - P32

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Echt een knappe fiets zeg! Leuk ook die configurator op de Propain website, je kunt lekker spelen met allerlei componenten (prijs gaat wel snel omhoog natuurlijk :lol: ). Die kleur is naar mijn mening zeker die 35 euro meerprijs waard!
Denk dat je er een hele fijne fiets aan hebt voor zowel NL (met de snelle wielen) als buitenlandse trails :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mooie fiets, maar die 140mm is toch zwaar overkill voor Nederland? :wink:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mooi ding! :-q
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Zeker n mooie bike, en goede reden om wat nieuws aan te schaffen .
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Tof, de tweede Hugene! Ziet er mooi uit, ik snap wel dat je voor deze bent gegaan :wink:

Mijn ervaring met de garantieafhandeling van Propain is prima (had een kapotte luchtveer in de voorvork), maar je moet wel bellen ipv mailen.

Ben benieuwd hoe ie je gaat bevallen, ik zit in ieder geval nog elke rit met een dikke smile op die fiets!
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Nice! :-q

Krijgen we nog een vergelijk in rijgedrag :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bedankt voor de leuke reacties allemaal 8)
Momenteel zit ik op zee dus internet is erg beperkt, als ik van de week terug ben zal ik wat uitgebreider reageren.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Kijk maar uit! Straks vind je vrouw deze fiets nog fijner fietsen :winkie:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Is deze nou voor je vrouw, of voor jezelf en gaat de missus op de Pivot?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zo, we zijn er weer. Dropper is DOA dus er gaat voor nu maar even een vaste pen in zodat ik toch kan fietsen van het weekend.
Kabookie schreef: wo 17 juli 2019, 09:28 Echt een knappe fiets zeg! Leuk ook die configurator op de Propain website, je kunt lekker spelen met allerlei componenten (prijs gaat wel snel omhoog natuurlijk :lol: ). Die kleur is naar mijn mening zeker die 35 euro meerprijs waard!
Denk dat je er een hele fijne fiets aan hebt voor zowel NL (met de snelle wielen) als buitenlandse trails :-q
Dat denk ik ook, volgens de reviews heeft ie een groot inzet-bereik maar voelt zich het lekkerst op flowy/twisty singletracks. Heb van de week een klein rondje door de wijk gereden (geen succes met die zompige dropper) maar qua bochtenwerk voelde ik weinig verschil tov de Pivot, hetgeen een goed teken is.
Jefro98 schreef: wo 17 juli 2019, 09:40 Mooie fiets, maar die 140mm is toch zwaar overkill voor Nederland? :wink:
Is het ook :kiss:
spiked schreef: wo 17 juli 2019, 12:55 Tof, de tweede Hugene! Ziet er mooi uit, ik snap wel dat je voor deze bent gegaan :wink:

Mijn ervaring met de garantieafhandeling van Propain is prima (had een kapotte luchtveer in de voorvork), maar je moet wel bellen ipv mailen.

Ben benieuwd hoe ie je gaat bevallen, ik zit in ieder geval nog elke rit met een dikke smile op die fiets!
Ze hebben netjes geantwoord en wat tips gegeven, niets wat ik zelf ook al had gechecked maar toch netjes. Dus ik mag `m terug sturen.
Ik had ook een ander zadel ontvangen, het bleek dat mijn keuze niet op stock was. Het andere zadel sturen ze na en deze mag ik houden, ook heel netjes.

Tegen de tijd dat alles in orde is, hebben we wel even contact voor die mini-meet :)
SFrits schreef: wo 17 juli 2019, 14:41 Nice! :-q

Krijgen we nog een vergelijk in rijgedrag :D
Kunnen we die van jou al ergens lezen? :winkie:
nielsvo schreef: wo 17 juli 2019, 19:30 Kijk maar uit! Straks vind je vrouw deze fiets nog fijner fietsen :winkie:
Dat risico is aanwezig, ja... :lol:
zonoskar schreef: do 18 juli 2019, 10:49 Is deze nou voor je vrouw, of voor jezelf en gaat de missus op de Pivot?
De Pivot is nu voor de missus, tenzij ik heimwee krijg :wink:
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

nice bike :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie bike, :-q

strakke kleur staat hem goed. En voor NL is een vaste zadelpen prima te doen,
en ook gewoon een halve kilo lichter. Ik ben benieuwd naar de trail ervaringen.

Enjoy!,
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Wauw echt mooie fiets :-q

Ik moest wel ff lachen over je verhaaltje en dan daarna meteen die foto’s haha
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thanks, gents :-q

Vandaag 2 testritjes op de weg, 1 voor de basis afstelling (vering, zit en cockpit) en de 2e om wat feeling te krijgen en wat te spelen en tegelijk de Pivot af te stellen voor de vrouw. De Pivot leek wel jaloers, na 3km begon ze al te protesteren in de vorm van een lekke band.

Helaas had ik alleen vaste pennen in 30,9mm maar met dank aan Coca-cola toch passend gekregen :winkie:
Afbeelding
Heckler40 schreef: vr 19 juli 2019, 20:26 Mooie bike, :-q

strakke kleur staat hem goed. En voor NL is een vaste zadelpen prima te doen,
en ook gewoon een halve kilo lichter. Ik ben benieuwd naar de trail ervaringen.

Enjoy!,
Hmm, eerlijk gezegd mis ik `m nu al. Lui als ik ben gebruik ik een dropper ook als lage op- en afstap :oops:

Morgen, als het een beetje meezit qua weer, wil ik `m in het terrein gaan testen. De vering is nu afgesteld op advieswaardes van RS maar dat voelt echt kneiterhard. Propain heeft keurig de volumespacers van de vork erbij geleverd dus mogelijkheden genoeg om een goede afstelling te vinden.
Rob91 schreef: vr 19 juli 2019, 21:04 Wauw echt mooie fiets :-q

Ik moest wel ff lachen over je verhaaltje en dan daarna meteen die foto’s haha
Zo snel is het niet gegaan hoor, de productie tijd was 6 weken en daarna nog een week wachten op DHL.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

TenZNL schreef: vr 19 juli 2019, 21:56Hmm, eerlijk gezegd mis ik `m nu al. Lui als ik ben gebruik ik een dropper ook als lage op- en afstap :oops:
Heel herkenbaar, ik doe ook :lol:

Upside van het demonteren van de dropper is dat je bespaart op onderhoudsbeurten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie