Mens Stumpjumper 29 Long Travel FSR 2019 Nieuwe Remmen!!!!!!!>>>P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

Hallo
ik ben al enige tijd actief op dit forum maar heb mij zelf nog niet voorgesteld :D
Bij deze wil ik mij voorstellen met mijn nieuwe bike.
Ik woon in het zuiden van Limburg en ben benieuwd hoe deze fiets mij gaat bevallen in de omgeving van 3 landenpunt.
Na lang twijfelen tussen een nieuwe Canyon Neuron/Spectral of Radon Skeen /Trail is de keuze toch gevallen op deze Specialized.
ik was al weken aan het zoeken op marktplaats en diverse verkoop punten maar een jonge gebruikte occasion, toen ben ik terecht gekomen bij Stappenbelt te Apeldoorn en gelijk gebeld en de fiets gaan bekijken en uiteraard meegenomen :D :D

ik ben benieuwd of de flip chip in het frame veel gaat uit maken bij verandering, nu zondag wordt de eerste rit gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Specs:

Frame
M5 alloy chassis and rear end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 140mm of travel

Rear Shock
FOX FLOAT DPS Performance, Rx Trail Tune, rebound and 3-position compression adjust, 210x50mm

Fork
FOX FLOAT Rhythm 34, GRIP Damper, 51mm offset, 2-position sweep adjust, 15x110mm, tapered alloy steerer, 150mm of travel

Rear Derailleur
Shimano XT, Shadow Plus, GS cage, 11-speed
Number of Gears
11

Shifters
Shimano SLX, 11-speed

Chain set
RaceFace Aeffect, 24mm spindle, 170mm crankarm

Bottom Bracket
Threaded BB, 24mm spindle

Cassette
Shimano SLX, 11-speed, 11-46t

Chain
KMC X11, 11-speed w/ Missing Link

Brakeset
Shimano SLX, hydraulic disc, resin pads, 200/180mm rotor

Handlebars
Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 780mm width

Stem
Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise

Grips
Specialized Sip Grip, red

Rims
Roval Traverse 29, hookless alloy, 29mm inner width, tubeless ready, 28h
Front Hub
Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h

Rear Hub
Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h

Front Tyre
Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"

Rear Tyre
Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss ready, 29 x 2.6"
Saddle

Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm

Pedals BBB Red
Laatst gewijzigd door MW89 op ma 21 oktober 2019, 10:47, 8 keer totaal gewijzigd.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Gaaf ding, dit was toch een tussen model? Dus 2019, maar vroeg in 2018 geleverd?

Ik heb de 2019 comp, heb wel de wielen en het stuur vervangen.
⛧⛧⛧
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

xRemcox schreef: do 18 juli 2019, 11:48 Gaaf ding, dit was toch een tussen model? Dus 2019, maar vroeg in 2018 geleverd?

Ik heb de 2019 comp, heb wel de wielen en het stuur vervangen.
op het frame is een sticker met datum 04/2018 inderdaad
hoe heb jij de rebound ingesteld van de voorvork en achtedemper? ongeveer op de helft?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Zou ik even moeten checken, ik ga uit van het langzaamste en daarna wat goed voelt, niet te snel en zeker niet te langzaam.
Maar om hem echt goed te laten werken moet er een grotere volumespacer in... de standaard 0,6" die erin zit voldoet eigenlijk niet.
⛧⛧⛧
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MW89 schreef: vr 19 juli 2019, 09:24 hoe heb jij de rebound ingesteld van de voorvork en achtedemper? ongeveer op de helft?
Dat ligt er ook aan hoe zwaar jij bent.


Maar ik zou eerder een stuk dichter bij de snellere kant van de rebound gaan zitten. De meeste Rockshox vorken en dempers rijd ik met mijn 85 kg bijna open... .

Nu is Rockshox de laatste paar jaren niet voor niets een heel stuk sneller gaan zitten wat rebound afstelling betreft, maar dat is vooral het gedeelte waar je zelf niet aan kunt draaien.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

xRemcox schreef: vr 19 juli 2019, 10:26 Zou ik even moeten checken, ik ga uit van het langzaamste en daarna wat goed voelt, niet te snel en zeker niet te langzaam.
Maar om hem echt goed te laten werken moet er een grotere volumespacer in... de standaard 0,6" die erin zit voldoet eigenlijk niet.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? is dit goed zelf te doen?
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

Lars TB schreef: vr 19 juli 2019, 12:32
MW89 schreef: vr 19 juli 2019, 09:24 hoe heb jij de rebound ingesteld van de voorvork en achtedemper? ongeveer op de helft?
Dat ligt er ook aan hoe zwaar jij bent.


Maar ik zou eerder een stuk dichter bij de snellere kant van de rebound gaan zitten. De meeste Rockshox vorken en dempers rijd ik met mijn 85 kg bijna open... .

Nu is Rockshox de laatste paar jaren niet voor niets een heel stuk sneller gaan zitten wat rebound afstelling betreft, maar dat is vooral het gedeelte waar je zelf niet aan kunt draaien.

ik heb de online instructie gelezen van FOX en ze hanteren inderdaad op gewicht het aantal clicks wat je moet open zetten vanuit de gesloten stand.
ik weeg 73kg en zit ongeveer op de helft van de rebound, echter is er ook de "vuistregel" namelijk de rebound helemaal open draaien en vervolgens langzaam sluiten tot het voorwiel niet meer van de grond komt bij het snel indrukken van de voorvork en dan je handen gelijk los van het stuur.

het heeft volgens mij toch wel een groot effect op de demping.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, FOX.
Maar goed, dat maakt verder niet heel veel uit. Voor 73 kg nog halverwege te zitten is erg traag.

Je kunt ook gewoon een beetje experimenteren, dan merk je vanzelf het verschil wel.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Wat Lars zegt, maar ik zal idd ook meer richting de snellere kant zitten dan de langzamere, maar ik begin zelf vanaf de langzame kant, altijd al zo gedaan. Ik weeg met gear rond de 85, heb de flipchip op low staan. Ik heb 1 volume spacer in de vork en rij daar met 25% sag. In de demper heb ik nu nog de stock volume spacer, maar er komt 1 maatje groter in.

Het is ook vooral persoonlijk.
⛧⛧⛧
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

xRemcox schreef: vr 19 juli 2019, 18:53 Wat Lars zegt, maar ik zal idd ook meer richting de snellere kant zitten dan de langzamere, maar ik begin zelf vanaf de langzame kant, altijd al zo gedaan. Ik weeg met gear rond de 85, heb de flipchip op low staan. Ik heb 1 volume spacer in de vork en rij daar met 25% sag. In de demper heb ik nu nog de stock volume spacer, maar er komt 1 maatje groter in.

Het is ook vooral persoonlijk.
[/quot







Oké dan ga ik komende zondag eens van alles wat proberen,

Wat vind je van de 2.6 banden??
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Mooie fiets hoor! Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooie fiets voor Limburg. :-q
"This species has amused itself to death"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

MW89 schreef: vr 19 juli 2019, 23:15
Oké dan ga ik komende zondag eens van alles wat proberen,

Wat vind je van de 2.6 banden??
Ik had er niks van verwacht, maar ik vind ze top. Ik zou niet meer smaller willen, uiteindelijk vallen ze eerder als 2.5, ik wil nog wel een keer een wat lichter lopende band proberen. En neig dan naar de Bontrager XR4 Team Issue in 2.6.
⛧⛧⛧
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

xRemcox schreef: za 20 juli 2019, 09:16
MW89 schreef: vr 19 juli 2019, 23:15
Oké dan ga ik komende zondag eens van alles wat proberen,

Wat vind je van de 2.6 banden??
Ik had er niks van verwacht, maar ik vind ze top. Ik zou niet meer smaller willen, uiteindelijk vallen ze eerder als 2.5, ik wil nog wel een keer een wat lichter lopende band proberen. En neig dan naar de Bontrager XR4 Team Issue in 2.6.

Ik ben benieuwd morgen, maar het lijkt me zeker een geschikte maat band voor deze fiets ik denk dat de verhouding prima zal zijn.
Ik hoop dat ik toch nog wat snelheid heb op de vlakke stukken.

Kan iemand mij vertellen of het vlakke stuur wat er nu op zit of dit origineel is?? Ik ben aan het denken om een Renthal stuur aan te schaffen met 20mm rise, in het verleden in de motorcross was dit merk zeer betrouwbaar en kan wel een stoot verdragen.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik had er origineel een 38mm rise stuur van specialized op zitten. Maar vond deze veelste hoog. Heb er nu een 20mm renthal op gezet van 800mm, zou iets breder kunnen maar voor nu vind ik het goed.
⛧⛧⛧
Plaats reactie