Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

PimXC schreef: do 18 juli 2019, 23:56 Sinds de Garmin connect van versie 4.19 naar versie 4.20 voor Android is gegaan werkt de GPS /Fit exporter app niet meer.
Deze app kan via IQ van mijn Edge 820 zorgen voor overdracht van GPS bestanden die door m'n smartphone zijn gedownload.
De enige manier om dit probleem op te lossen is het terugzetten van Garmin connect naar 4.19.
Als je dat hebt gedaan moet je zorgen dat de telefoon niet automatisch alle app's update. Want anders zit je weer op 4.20 en werkt het niet meer.
De maker van de app (niet Garmin) probeert het op te lossen maar schijnt de medewerking van Garmin nodig te hebben.
Ik hoop dat dit weer rechtgezet wordt door Garmin want het was ideaal om zonder computer en vaak midden in de natuur een nieuwe route op je GPS te zetten.
Hebben er meer last van en heeft iemand al een andere oplossing voor dit (hopelijk tijdelijk) probleem?
Begrijp ik nu dat je naast Garmin connect en app gebruikt om gps routes naar de edge te zenden?

Ook vanuit connect zelf kun je routes (koersen) overzetten naar de edge.
Dat werkt toch feilloos, waarom gebruik je een app er nog tussen?
Ride like you stole it
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Dat lukt me tot nu toe niet met elk gpx bestand, maar via die app wel.
Misschien kun jij me vertellen hoe het wel kan?
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Dat lukt me tot nu toe niet met elk gpx bestand, maar via die app wel.
Maar nu wat zitten proberen, als ik de bestanden eerst verplaats naar de map downloads en dan open met Garmin connect lukt het me elke keer!
Mocht je daar nog tips over hebben dan hoor ik het graag 👍🏽😋
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen idee, ik zet de bestanden door via Garmin Connect en dat werkt gewoon.
Jij gebruikt een app die blijlbaar afhankelijk is van Garmin Connect en nu met de nieuwe versie van GC de aansluiting mist.

Als je een gpx op je Android phone hebt, dan kan je die in Downloads van Chrome, of in de File Manager van je phone selecteren. Kies dan gewoon om te openen met Garmin Connect. De gpx staat dan onder Trainingen-Koersen. Daar kan je via de 3 stipjes rechtsboven kiezen om m naar je Edge te sturen.
Zonder extra app en zonder IQ.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Duidelijk, ik deed het met een omweg en dat is blijkbaar helemaal niet nodig😁
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Ik gebruik voor het importeren van gpx bestanden Dynamic Watch. Via website (in mijn geval via IPhone)
Via IQ app Garmin kan ik dan routes inladen. (zoals je al deed)
Inladen routes via Dynamic Watch gaat heel makkelijk.

Voordeel is dat je de routes eerst kan bekijken op je phone en niet direct naar je Garmin hoeft te zetten.
Ik vind inladen via Garmin Connect soms wat buggy en daarbij is het niet mogelijk om route naar Garmin te verzenden. (werkt niet bij Edge 820)
Eerst doen, dan denken
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Om de gpx te bekijken gebruik ik gpx-viewer. Gratis voor iphone en android.
(Ook bruikbaar om de gpx onderweg nog eens in het groot te zien)
Je haalt een gpx ergens vandaan, download, email of whatever.
Je kan m dan eerst openen in de gpx-viewer.
Goedgekeurd, dan openen met GC.
Meteen openen in GC kan ook, maar dan moet je m ook weer verwijderen als je hem afkeurd. Vervuiling ligt dan op de loer.

Het verzenden met GC is een basisfunctie, zou zeker ook met de 820 moeten werken. Ik heb geen 820, maar met de 810 werkt het wel, met de 130 ook.
De BT verbinding is wellicht te energiezuinig afgesteld?
Ik denk dat er wel een oplossing te vinden is met google. Bijv op het garmin forum.
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... f/edge-820
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 19 juli 2019, 15:24 Om de gpx te bekijken gebruik ik gpx-viewer. Gratis voor iphone en android.
(Ook bruikbaar om de gpx onderweg nog eens in het groot te zien)
Je haalt een gpx ergens vandaan, download, email of whatever.
Je kan m dan eerst openen in de gpx-viewer.
Goedgekeurd, dan openen met GC.
Meteen openen in GC kan ook, maar dan moet je m ook weer verwijderen als je hem afkeurd. Vervuiling ligt dan op de loer.

Het verzenden met GC is een basisfunctie, zou zeker ook met de 820 moeten werken. Ik heb geen 820, maar met de 810 werkt het wel, met de 130 ook.
De BT verbinding is wellicht te energiezuinig afgesteld?
Ik denk dat er wel een oplossing te vinden is met google. Bijv op het garmin forum.
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... f/edge-820
Ik GC heb ik wel de optie :verzenden naar toestel.
Maar als ik dat wil doen krijg ik de melding dat toestel niet wordt ondersteund.
Bluetooth staat gewoon aan en Garmin en foon zijn gekoppeld
Net ff geprobeerd.
Update, heb sinds vorige week nieuwe 820 ivm garantie, en bij deze werkt het dus wel.
Bij vorige 820 kreeg ik de melding in GC niet compatible toestel.

Tnx, fijn dat dit nu ook werkt :-q :-q
Eerst doen, dan denken
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Ik gebruik ook GPX viewer, mooie app als je vooraf het terrein wil verkennen. Je kunt zelfs voor verschillende soorten kaarten kiezen. Gebruik ook Strava naar GPX, of kan dat nog directer als je een Strava route naar je 820 wil overzetten?
En mooi dat je de routes van MTB routes in de nieuwste versie van de app heel makkelijk naar Connect kan verzenden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen ervaring met gpx vanuit Strava naar Garmin.
Ik heb een plugin voor Chrome op de Windows laptop. Dan kan je zonder premium de gpx uit Strava downloaden. Helaas in een XML format dat Garmin niet begrijpt, dus die moet eerst door gpsvisualizer.com, of door Javawa rtw tool.
Dan pas naar Basecamp of Garmin Connect.
Beetje omweg dus (maar dan heb ik m op de pc en kan ook knippen, plakken enz, mocht dat nodig zijn)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Strava naar gpx werkt gewoon op Android en is erg makkelijk. Je moet binnen deze app wel op Strava inloggen.
Je kunt het dan gemaakte Gpx bestand weer in connect openen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ga ik eens proberen :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

PimXC schreef: za 20 juli 2019, 12:26 Strava naar gpx werkt gewoon op Android en is erg makkelijk. Je moet binnen deze app wel op Strava inloggen.
Je kunt het dan gemaakte Gpx bestand weer in connect openen
Ja, dat werkt idd prima. Heb laatst voor een weekendje LHR een aantal gpxen van HdB gedownload en zo op m`n 820 gezet.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Batterij van mijn Garmin 820 hield het nog maar één uur of vier vol , ging om refurbished device van een jaar of vier oud. Deze week voor een kleine veertig euro batterij laten vervangen door fixgps.nl. binnen een week retour.

Nu eens testen of ik weer een normale accuduur haal.

Niet bedoeld als reclame/geen belang.
Plaats reactie