C₃H₈ Hugene MkI: Clinic steep & muddy - P30

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Dubbel*
Laatst gewijzigd door Rob91 op za 20 juli 2019, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

TenZNL schreef: vr 19 juli 2019, 21:56
Rob91 schreef: vr 19 juli 2019, 21:04 Wauw echt mooie fiets :-q

Ik moest wel ff lachen over je verhaaltje en dan daarna meteen die foto’s haha
Zo snel is het niet gegaan hoor, de productie tijd was 6 weken en daarna nog een week wachten op DHL.
Ik zag je bericht gisteren voor het eerst! :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat klopt, je mag alleen een SYS openen als je eigen foto`s hebt :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Goed, vandaag de maiden-voyage in the wild 8)

Gisteren tussen de buien door al even met de vering bezig geweest en een volumespacer uit de Revalation gehaald. Vanmorgen druk en rebound afgesteld.

Gisteren appte Kermit, die had gelezen dat ik vandaag naar Dorst ging. Aangezien hij ook wat te testen had, om half 1 afgesproken op de P bij de Hannebroeck. Helaas was hij een niet geheel onbelangrijk onderdeeltje vergeten :winkie: dus hij was wat later. In de tussentijd heb ik eerst een solo-rondje Dorst gedaan om wat feeling te krijgen en te finetunen.

Daarna met Kermit het hele drieluik gereden en dat ging best lekker. Er kwamen wat kleine dingetjes aan het licht zoals een los gelopen achteras (na 20km begon de ketting te ratelen en wilde de fiets niet lekker meer schakelen). De handvaten zijn ruk...te dun en te hard. Ook de zadelpen zakte ineens weg na 500m maar na een tikkie steviger aandraaien geen last meer van gehad.

Voorlopige conclusie:
- Het veersysteem is een stuk stugger dan de Pivot. De anti-squad is zo efficiënt dat ik soms het idee had met een marathon-fiets op pad te zijn.
- De fiets is, ondanks z`n lengte (bijna 8cm langer dan de Pivot) bijna net zo wendbaar. Het kost wel iets meer moeite om `m op het achterwiel te trekken.
- Ik zoek nog een beetje balans in de bochten, de fiets is langer en hoger waardoor ik aftentoe wat te vroeg, te laat of te kort instuur. Kwestie van wennen, niets onoverkomelijks.
- Hij accelereert minder snel maar de overall snelheid ligt hoger en hij rolt beter door. 29er met lompere wielen eigen, denk ik?
- Voelt iets minder speels dan de Pivot, heeft wel lekker wat pop. Voelt soms wat log maar dat ligt, denk ik, aan de wat zwaardere Flow-wielen.
- Nog niet heel tevreden met de voorrem, denk dat er toch wat vettigheid op is gekomen. De achterrem hapt igg beter.

Al met al, op wat onwennigheid na dik tevreden 8)

Nog wat pics in het wild, samen met de Tesla van Kermit :winkie:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TenZNL op vr 26 juli 2019, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Tesla :-q :P
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Daar is mijn budget niet toereikend voor, de Merida zat er nog net wel aan ;-)

Maar mooi ding hoor, die Propain! :-q
Hij is wat groener dan op deze foto's, mooi fris kleurtje. En er zit ook een mooie lijn in, als ik nou nog niet aan de Tesla zat zou hij zomaar op mijn shortlist kunnen staan voor een nieuwe bike...

(de zeer oplettende kijker zal nu wellicht gezien hebben wat ik te testen had, maar dat komt straks wel in m'n eigen sys....)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Groen? Dat is zo geel als een kanarie. :-D Maar wel een mooi ding. :-q
"This species has amused itself to death"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geel is omdat veel telefooncamera's er een potje van maken... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jaaa dikke fiets hoor Jacco dikke fiets.. wil hem snel is in t echt zien ben benieuwd naar de kleur in real life. Maar zoiezo ziet het er weer weg gaaf uit!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kan niet meer schreef: ma 22 juli 2019, 20:39 Groen? Dat is zo geel als een kanarie. :-D Maar wel een mooi ding. :-q
kermit schreef: ma 22 juli 2019, 21:35 Geel is omdat veel telefooncamera's er een potje van maken... ;-)
Het is meer een gebleekte grasparkiet :winkie:
RoySmit schreef: ma 22 juli 2019, 21:40 Jaaa dikke fiets hoor Jacco dikke fiets.. wil hem snel is in t echt zien ben benieuwd naar de kleur in real life. Maar zoiezo ziet het er weer weg gaaf uit!!
Het plan is om komend weekend weer richting UHR te gaan, als je tijd hebt kunnen we wel afspreken. App me anders van de week maar :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kleine update, de dropper is via een dealer hier in de buurt retour naar de Kindshock-importeur voor checkup/overhaul. Kan even gaan duren, begreep ik :(
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat ding verdient een betere dropper, denk ik nu al. Gave bike!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef: do 25 juli 2019, 11:55 Dat ding verdient een betere dropper, denk ik nu al. Gave bike!
Thnx, Kapitein.

Ja, moet me ook vreselijk inhouden om niet direct een CB Highline te bestellen (in de Pivot al 2,5jr zonder problemen). Eerst maar eens zien wanneer het ding terug is, hij kan altijd nog naar de te koop-sectie.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

TenZNL schreef: do 25 juli 2019, 11:45 Kleine update, de dropper is via een dealer hier in de buurt retour naar de Kindshock-importeur voor checkup/overhaul. Kan even gaan duren, begreep ik :(
Hmm mijne is afgelopen week ook teug gestuurd naar kindshock.
Ben ergbeneiuwd hoelang het gaat duren.
Heb van Canyon een leenpen gehad dus kan wel fietsen...

Ik app je wel om te vragen wanneer je naar de UHR gaat wellicht samen een rondje trappen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Fraaie bak! :-q
Hoeveel volume spacers zaten er af fabriek in jouw Revelation? Ik had er drie, heb er twee uit moeten halen om de volledige veerweg te kunnen gebruiken. Benieuwd hoeveel jij er uiteindelijk uit gaat halen.
modder zuigt!
Plaats reactie