Vandaag wezen testen op de UHR
Startsettings:
Vork met 1 volume spacer, 85Psi en demper zonder spacers, 190Psi (86Kg)
Eerst Amerongen, beetje onwennig door de grotere fiets en wielen. Ergens in het eerste stuk ging het bijna mis, de Cura`s remmen anders dan de 4pots XT en het zwaartepunt ligt wat hoger...iets te hard de bocht in, die waarschijnlijk erg mul was maar door de gevallen regen leek het solide. Met wat kunst- en vliegwerk kon ik blijven zitten, anders was het een OTB geweest.
Goed, dan maar iets rustiger de bochten in, blijkbaar is het hier en daar toch een beetje verradelijk. Zo gezegd, zo gedaan en langzamerhand begon er steeds meer feeling met de fiets te komen. Ondertussen ook de nodige klimmetjes gehad, waarbij al direct opviel hoe makkelijk de fiets klimt. Ook op het vlakke trapt ie lekker door.
Terug naar de vering:
Ondertussen was het wel duidelijk dat de huidige settings al een stuk beter zijn, waar de fiets op Dorst als een marathon-fiets aanvoelde, werd de kleine rommel en de grotere gaten nu duidelijk beter weg gefilterd en het achterwiel blijft de grond beter volgen. Ook de diverse jumpjes voelden een stuk beter, de vering laat zich nu beter preloaden. De remknippen zijn nog wel een dingetje, daar valt nog wat winst te behalen met de vork.
Na een halfje Amerongen de afslag richting Rhenen genomen en daar aangekomen gecheckt hoeveel veerweg er was gebruikt. Dit bleek ergens tussen de 90-95%, iets teveel naar m`n zin. Heb er 10Psi bij gepompt en vervolgens Rhenen, de rest van Amerongen en een rondje Hoge Ginkel gereden. Toen was de koek wel op, want na de regen van vanacht was het behoorlijk benauwd. Op de P nog even het O-ringetje gecheckt en die zat netjes rond de 90%, nice
De nieuwe Harry Slinger-pumptrack was trouwens erg leuk
Oh ja, binnenkort gaan we `m écht testen...Kom net thuis, zit m`n vrouw filmpjes te kijken van Bikepark Winterberg.
Heeft ze gewoon een midweekje Winterberg geboekt
Nog een sfeerplaatje: