Welke latex voor tubeless:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hier Peaty's. Vooral de nieuwe is erg prettig. Laatst nog een bandje eraf gehaald bij een klant nadat deze er al een hele poos opzat en deed dat iets te ruig, werd even afgeleid, dus kon gelijk even de dweil hanteren. :-{ Maar niet ingedroogd dus.

Nieuw zijn ook de kant en klaar pakketten. Dan koop je het velglint, ventiel en latex in één pakket.

En voordat de critici weer beginnen te mopperen... Idd ik verkoop het ook, maar juist omdat ik achter het product sta...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nog een tip:
Nog vloeibaar wil niet zeggen dat het nog werkt.
Als het spul niet meer plakt tussen je vingers is het waardeloos geworden, ook al is het nog zo vloeibaar.
Dus altijd ff een druppeltje tussen je vingers. Kan gewoon via het ventiel, de band hoeft er niet af.
Bijvullen dus alleen als je weet dat de oude latex nog plakt, of als je rete veel haast hebt.
Anders echt verversen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Gebruik al jaren FRM (of BOR, is hetzelfde). Bevalt prima. Is alleen heel slecht verkrijgbaar tegenwoordig
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Nog een plus een voor stans. Het spul werkt gewoon. Komt wel matig uit reviews vanwege niet bijzonder goed dichten van grote gaten. Stans race sealant schijnt daar veel beter in te zijn. De andere kant is dat Stans voor het ‘gewone’ dicht houden en qua levensduur en rommel echt top is. Dat reviewed niemand.

Toch was al m’n stans vorige week op en heb ik eens de gok op Muc Off gedaan. Dat bedrijf stelt me immers nooit teleur. Nog niet gebruikt!
Waar woke is, is vuur
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Stan's No Tubes, zowel de gewone als de Race. Die laatste dicht echt zeer goed. Ik moet zelfs een beetje snel zijn met de spuit waarmee ik het door de kernloze ventiel heen spuit... anders dicht 'ie het gaatje van de spuitmond voor het in de band zit :winkie: . De Race dicht ook grotere gaten goed, zeker icm met eventueel een spagetti-plug. Maar ook over de gewone (minder duur) ben ik dik tevreden, ik meng de 2 ook gewoon.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ook Stans hier, tips over op tijd vervangen kloppen wel, zag het laatst spontaan (na 5 maanden/1000km ongeveer) door minuscule gaatjes naar buiten pruttelen, zonder te dichten. Dus zijkant open, oude meuk eruit scheppen, stuk keukenrol door de band, en nieuwe erin. Zo gebeurd.
De oude vloeistof was nog 100% vloeibaar, 0 klonten en genoeg volume. Maar niet meer plakkerig.

Hoor ook veel goed over Orange seal, die zou ik ook wel willen proberen, maar zie een beetje op tegen goed schoonmaken of mixen van oude aangekoekte resten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ook een dingetje om rekening mee te houden: sommige sealants combineren niet met CO2(-patronen). Weet uit mijn hoofd niet meer welke, stond laatst eens getest in de Dts Bike of Mountainbike magazine. De meesten combineren er overigens wel gewoon mee (oa Stans).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hoeveel kieperen jullie in de banden trouwens? Schwalbe raadt 60ml per band en 30ml voor een raceband aan, voor een 2.4" 29er houd ik het op grofweg 90-100ml. Dat klotst wel behoorlijk, misschien is die 60 genoeg?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik gooi er altijd meer in dan Stan's adviseert, zullen ze wel blij mee zijn ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

aurelius schreef: vr 26 juli 2019, 10:18 Ook een dingetje om rekening mee te houden: sommige sealants combineren niet met CO2(-patronen). Weet uit mijn hoofd niet meer welke, stond laatst eens getest in de Dts Bike of Mountainbike magazine. De meesten combineren er overigens wel gewoon mee (oa Stans).
Ik begreep dat de sealant dan kan bevriezen. Ik doe altijd het ventiel naar boven zodat de sealand tegenover het ventiel zit. Lijkt me de kans op bevriezen het kleinst. Heb geregeld een CO2-patroon gebruikt bij de eertse montage, dat ging net zo makkelijk als met een compressor.

Zou geen andere reden weten waarom het niet zou kunnen.

Ik gebruik trouwens altijd Joe's of Squirt. Werkt beide prima.

Heb gehoord dat de amoniak die in sommige sealants verwerkt is de spaaknippels kunnen aantasten. Wat is jullie ervaring daarmee?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kermit schreef: vr 26 juli 2019, 12:42 Ik gooi er altijd meer in dan Stan's adviseert, zullen ze wel blij mee zijn ;-)
Ik ook.
De minimaal aanbevolen hoeveelheid is altijd bedoeld voor de initiele afdichting, en ook nog eens gebaseerd op smalle banden.
Omdat ik bredere banden heb én omdat ik ook lek nr 2,3,4 enz. gedicht wil hebben, gooi ik er altijd 50% extra in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

100 ongeveer
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Helmuth schreef: vr 26 juli 2019, 13:25 ...
Heb gehoord dat de amoniak die in sommige sealants verwerkt is de spaaknippels kunnen aantasten. Wat is jullie ervaring daarmee?
Kan alleen bij alu nippels en alleen als je tape lekt.
Maar ook je alu velgen zijn gevoelig voor amoniak.
Volgens mij zit er alleen nog in PitStop van Vittoria. (?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Makkelijk schreef: vr 26 juli 2019, 20:41 100 ongeveer
100ml
100%
100% extra
?
:tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ml.

In stans en dus schwalbe zit ook ammoniak. Dat kun je ook niet echt missen qua geur. Volgens stans is het allemaal onzin omdat de ammoniak snel verdampt.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie