Scapin Geko wordt het niet . Oiz/lux/ams

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Heeft er iemand ervaring met deze fiets?
Ik kan er bijzonder weinig over vinden.
Vrijwel geen testen of reviews.
Laatst gewijzigd door At1 op zo 4 augustus 2019, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Geen ervaring mee.

Nog altijd een mooi merk dat het net even anders doet! Je koopt er zeker iets speciaals mee!


Als ik zo naar de geometrie kijk, zal hij zo ongeveer als je Cube rijden, alleen dan met iets minder (en stuggere) vering. Voor op de UHR wat stuureigenschappen betreft prima te doen dus. Maar ik zou eerder voor iets als een Mondraker gaan. Nog steeds niet heel mainstream en een stuk moderner in rijeigenschappen, waar je na een kleine aanpassingsperiode misschien wel iets harder mee rond zult gaan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Zelfde als Olympia?

Anders ff proefrit doen bij Harry?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Die Mondraker f podium is zeker een interessante fiets. Nooit van gehoord en dus ook nooit aan gedacht. Helaas wel wat duurder. Die Scapin staat te koop voor 2800 euro bij rcz. Lijkt me weinig geld voor die fiets met fox demper en vork.
Ik zat te kijken naar een nieuwe vork en zag die fiets, vandaar :lol:
Is wellicht redelijk vergelijkbaar met een Scott spark Rc? Een fietsmaat van me heeft die, dat rijdt ook super strak.

Ondertussen kijk ik ook wel naar een nieuwe fiets.
De Canyon lux zal waarschijnlijk ook een interessante optie zijn. 110mm veerweg als mooi compromis.
Ik neem aan dat ze de nieuwe wel meer met 12 speed gaan uitrusten.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Olympia van Harry laatst getest. Die reed ook erg strak. Helaas had ie hem net verkocht dus uitgebreidere test maar niet gedaan. Daarna de orbea getest, maar niet helemaal overtuigd.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gezien er in hoog tempo van allerlei nieuws aan komt, zou ik nog even wat door testen. Dan doe je ook meer ervaring op met verschillende geometrieën en verschillend afgestelde vering.

Een nieuwe Trek Top Fuel zal ook wat strakker aanvoelen dan je Cube, maar wel een gelijke controle bieden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Vandaag proef gereden met een Cube Ams c68 sl. Slechts 100mm voor en achter. 2keer Hoge Ginkel en 1 keer Leersum. Dat was dus 3 keer snakerun.
Ik was heel erg aangenaam verrast hoe die stuurde en aanvoelde. Zo makkelijk en direct. Had ik niet verwacht van een xc fully met maar 100mm. De fiets van me afduwen kost mij op mijn eigen Stereo altijd meer moeite.
Ik ga dus de Orbea ook in de xc versie testen.
Wellicht dat ik dus gewoon iets minder veerweg moet hebben.
Had ik ook echt niet verwacht Lars. :o
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

At1 schreef: za 3 augustus 2019, 22:18 Vandaag proef gereden met een Cube Ams c68 sl. Slechts 100mm voor en achter. 2keer Hoge Ginkel en 1 keer Leersum. Dat was dus 3 keer snakerun.
Ik was heel erg aangenaam verrast hoe die stuurde en aanvoelde. Zo makkelijk en direct. Had ik niet verwacht van een xc fully met maar 100mm. De fiets van me afduwen kost mij op mijn eigen Stereo altijd meer moeite.
Ik ga dus de Orbea ook in de xc versie testen.
Wellicht dat ik dus gewoon iets minder veerweg moet hebben.
Had ik ook echt niet verwacht Lars. :o
Het ligt niet zozeer aan de veerweg. Je huidige Cube is gewoon meer een trailbike wat afstelling betreft. En daar kun je onbehoorlijk hard mee in de rondte gaan op de UHR.
Maar gezien hoe je rijdt (hard!) past een xc-fiets misschien wel beter bij je rijstijl. En het is niet zo dat je nu echt veerweg nodig hebt op de UHR (en zo heel dramatisch zijn die 100 mm bikes ook weer niet...). 120 mm staat een luiere rijstijl toe, maar dat is voor jou niet nodig. Hooguit zou je de OIZ in 120 kunnen proberen, ik denk dat die ook wel heel anders aan gaat voelen dan je huidige Cube.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Het ligt niet zozeer aan de veerweg. Je huidige Cube is gewoon meer een trailbike wat afstelling betreft. En daar kun je onbehoorlijk hard mee in de rondte gaan op de UHR.
Maar gezien hoe je rijdt (hard!) past een xc-fiets misschien wel beter bij je rijstijl. En het is niet zo dat je nu echt veerweg nodig hebt op de UHR (en zo heel dramatisch zijn die 100 mm bikes ook weer niet...). 120 mm staat een luiere rijstijl toe, maar dat is voor jou niet nodig. Hooguit zou je de OIZ in 120 kunnen proberen, ik denk dat die ook wel heel anders aan gaat voelen dan je huidige Cube.
[/quote]

Klopt ik denk dat een xc fully het beste voor mij is. De snelheidsbeleving was in ieder geval goed zaterdag. Dat is uiteindelijk waar het omgaat.
De Oiz 120 heb ik getest. (Leersum en Amerongen)
Die wist mij niet te overtuigen. Ik ga dus ook een 100mm testen.
Ik vind die Oiz mooi en goed geprijsd, bovendien 2 bidonhouders.
De andere 2 sluit ik trouwens ook nog niet uit.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie