Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Veel NTFU bordjes gezien vandaag. Kan zo niks vinden waarom. Iemand?
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ik wil deze route morgen gaan rijden, dus als je een grote kerel op een te kleine fiets ziet rijden, niet te hard lachen ;)
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Is momenteel wel de Herman Finkers route. Super droog. :winkie:
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Foutje gemaakt, de vrouw werkt morgen. Volgende week dus!
Ja, superdroog... Maar waar niet?
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Karrewiel schreef: za 6 juli 2019, 15:22 Is momenteel wel de Herman Finkers route. Super droog. :winkie:
:-q :D
#OpaRijdtEenIZZO
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hoe staat het met de rupsen op de route? Zijn er stukken/plekken die men (nog) zou moeten mijden?
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Gebbetje schreef: ma 8 juli 2019, 22:58 Hoe staat het met de rupsen op de route? Zijn er stukken/plekken die men (nog) zou moeten mijden?
shirt met lange mouwen en gaan :-q
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Het is aardig afgelopen qua rupsen in de buurt hoor, weinig meer van te merken sinds ongeveer een week
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Je ziet de “trosjes” wel hangen maar dat is hun laatste fase...
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Vandaag voor het eerst deze route gefietst. Gelukkig maar één keer onbedoeld afgestapt. :winkie: en dat was ook echt afstappen: De Bianchi lag plat, maar ik bleef zelf op de been. Daarnaast nog een aantal keren flink in de remmen, onder meer voor het befaamde trappetje met brug. Bij Terhuurne twijfelde of ik de grens over moest, dus even heen en weer gefietst of ik geen bordje had gemist. Het paaltje met bordje net in "die Heimat" lag overigens plat. Blijkbaar hebben ze daar iets te fanatiek in de berm gewerkt. Ik heb het paaltje tegen een paal van een verkeersbord of straatnaambord gezet, net voor de afslag naar links.
Ook nog tussen hooglanders voorzichtig geslalomd. Dan lees je bij het verlaten van het gebied dat je minimaal 25m afstand moet houden en de kudde niet doorsnijden. #hoe dan?
Alles bij elkaar een leuke afwisselende route. Hulde voor de makers. Ik zal hem zeker nog een keer fietsen.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Voor dat bruggetje moet je gewoon niet remmen, dat gaat een stuk sneller. En die koeien zijn gewoon koeien. Niet tussen moeder en kalf komen en er is niks aan de hand. Ze zien er indrukwekkend uit maar het zijn gewoon koeien met spoilers. :D
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Zal morgen die paal ff repareren. Moet toch nog naar Duitsland voor nieuwe voorraad Radler. :-D :bier:
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

VeeDee schreef: ma 22 juli 2019, 16:51 Voor dat bruggetje moet je gewoon niet remmen, dat gaat een stuk sneller. En die koeien zijn gewoon koeien. Niet tussen moeder en kalf komen en er is niks aan de hand. Ze zien er indrukwekkend uit maar het zijn gewoon koeien met spoilers. :D
Ja, niet remmen ik weet het. Daar moet ik aan gaan werken als ik wat meer wil. Eventueel nog een andere fiets. Niet dat ik het materiaal de schuld wil geven, maar misschien geeft het iets meer vertrouwen. Een dropper post is mogelijk ook wel handig.

Met kalven links en koeien rechts van het pad is het lastig te bepalen wie bij wie hoort. De meesten lagen er erg rustig bij. Het was meer wachten tot dat eentje van het pad was gewandeld.

@Karrewiel: goed bezig. :-q
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vandaag een fietscomputer gevonden op de route. Graag PB met type als je iets verloren bent vandaag
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Frank Canyon
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 28 juli 2019, 19:39

Ahhhhh, hoop dat dat de mijne is. Vanmiddag rond 1 uur bij de begraafplaats in Haaksbergen (merk mio) . Ben wel terug gefietst maar volgens mij zijn we elkaar net misgelopen. Ik hoorde dat jij een rood zwart shirt aan had.
Plaats reactie