Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Het zal nu wel niet druk zijn op de route met de huidige 35+ temperaturen
Niet zeuren.... door fietsen
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag terug gekomen van anderhalve week vakantie op camping Weideblik in Helvoirt. Aan achterkant camping direct groene route op. Heb 1x groen gereden, 2x zwart.

- Groen: niet mijn route. Gehobbel, weinig interessant, maar een aantal stukken leuke singletrack.
- Zwart: Behoorlijk leuk, vanaf de Rustende Jager tot oversteken fietspad een erg gave singletrack. Daarna ook continu door met uitdagende singletracks, met onverwachts steile klimmetjes. Na zicht op Efteling-hotel stuk saaier tot vlak voor Rustende Jager. Maar had wel het gevoel geen ritme te kunnen vinden. Continu afremmen door mul zand, of vals plat stukjes. Hierdoor erg vermoeiend. Maar me wel geamuseerd, en uiteindeljk 1 stuk waar ik niet fietsend door kwam (klim rechtdoor met mul zand, nog voor het Genieten).
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

drpaul schreef: ma 29 juli 2019, 00:34 Maar me wel geamuseerd, en uiteindeljk 1 stuk waar ik niet fietsend door kwam (klim rechtdoor met mul zand, nog voor het Genieten).
deze dus :)
https://youtu.be/jhIqVJTHzK4
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Remmes schreef: ma 29 juli 2019, 12:51
drpaul schreef: ma 29 juli 2019, 00:34 Maar me wel geamuseerd, en uiteindeljk 1 stuk waar ik niet fietsend door kwam (klim rechtdoor met mul zand, nog voor het Genieten).
deze dus :)
https://youtu.be/jhIqVJTHzK4
Ja, die. Kwam tot de helft, ook bij 2e poging. Vond ik niet erg :bier:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik ga daar net voor het hele mulle deel het verharde fietspad op richting Het Genieten en de Roestelberg. Althans met deze droogte.

Gisteravond een deel van de route gereden. Een beetje regen heeft de boel goed gedaan, maar het is nog steeds mul. Mij valt verder op dat op het deel na het monument waar het Duitse Munitiekamp heeft gestaan, bomen bladeren verliezen. Het leek wel herfst.
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

Gisteren eerst groen daarna zwart gedaan. Het was druk bij de jager maar rustig op de trails, heerlijk! Beide trails lagen er goed bij. Ik vind het een heerlijke route en ondanks dat ik relatief nieuw ben is het wel goed te doen. Niet snel, wel leuk!
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

fyb schreef: ma 5 augustus 2019, 09:56 Gisteren eerst groen daarna zwart gedaan. Het was druk bij de jager maar rustig op de trails, heerlijk! Beide trails lagen er goed bij. Ik vind het een heerlijke route en ondanks dat ik relatief nieuw ben is het wel goed te doen. Niet snel, wel leuk!
Op zondag morgen is het bijna altijd wel druk bij de Rustende Jager, veel MTB'ers, wielrenners, en wandelaars. Was jij toevallig degene die op de parkeerplaats bij de Rustende Jager aan ons vraag waar de routes starten?

Goed om te horen dat je in ieder geval plezier hebt gehad, dat is ook het belangrijkste. Snellere tijden komen vanzelf wel.
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

erikver schreef: ma 5 augustus 2019, 10:31
fyb schreef: ma 5 augustus 2019, 09:56 Gisteren eerst groen daarna zwart gedaan. Het was druk bij de jager maar rustig op de trails, heerlijk! Beide trails lagen er goed bij. Ik vind het een heerlijke route en ondanks dat ik relatief nieuw ben is het wel goed te doen. Niet snel, wel leuk!
Op zondag morgen is het bijna altijd wel druk bij de Rustende Jager, veel MTB'ers, wielrenners, en wandelaars. Was jij toevallig degene die op de parkeerplaats bij de Rustende Jager aan ons vraag waar de routes starten?

Goed om te horen dat je in ieder geval plezier hebt gehad, dat is ook het belangrijkste. Snellere tijden komen vanzelf wel.
Hehe, nee dit was de tweede keer dat we hem reden dus was ondertussen wel bekend met de route (iig de zwarte).
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

erikver schreef: ma 5 augustus 2019, 10:31
Op zondag morgen is het bijna altijd wel druk bij de Rustende Jager, veel MTB'ers, wielrenners, en wandelaars. Was jij toevallig degene die op de parkeerplaats bij de Rustende Jager aan ons vraag waar de routes starten?
Goed om te horen dat je in ieder geval plezier hebt gehad, dat is ook het belangrijkste. Snellere tijden komen vanzelf wel.
Bij de Rustende Jager komen nauwelijks wielrenners maar wel heel veel (weg-)toerfietsers.
Plezier rijden is de belangrijk beleving maar snellere tijden doen er m.i. niet toe. Daartoe dienen marathons en wedstrijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

Tsjibiti schreef: ma 5 augustus 2019, 11:13
erikver schreef: ma 5 augustus 2019, 10:31
Op zondag morgen is het bijna altijd wel druk bij de Rustende Jager, veel MTB'ers, wielrenners, en wandelaars. Was jij toevallig degene die op de parkeerplaats bij de Rustende Jager aan ons vraag waar de routes starten?
Goed om te horen dat je in ieder geval plezier hebt gehad, dat is ook het belangrijkste. Snellere tijden komen vanzelf wel.
Bij de Rustende Jager komen nauwelijks wielrenners maar wel heel veel (weg-)toerfietsers.
Plezier rijden is de belangrijk beleving maar snellere tijden doen er m.i. niet toe. Daartoe dienen marathons en wedstrijden.
Weinig wielrenners? Ik zie er toch altijd meer dan genoeg. Toegegeven, het aantal toerfietser ligt in verhouding wel hoger maar om nou te zeggen dat er nauwelijks wielrenners komen vind ik wat overdreven.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanavond gereden op mijn gemak in dik anderhalf uur. Heerlijk. De regen van de afgelopen tijd heeft de route goed gedaan hoewel er op het stuk vanaf het fietspad tussen de Rustende Jager/drie linden en de Roestelberg wel wat schade aan de hardere stukjes op de hellingen was. Het is nog steeds mul maar naar mijn idee wat minder dan even geleden. Het was niet druk. Wel een reebok zien staan, ook altijd leuk vind ik.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

erikver schreef: di 6 augustus 2019, 14:47
Tsjibiti schreef: ma 5 augustus 2019, 11:13
Bij de Rustende Jager komen nauwelijks wielrenners maar wel heel veel (weg-)toerfietsers.
Plezier rijden is de belangrijk beleving maar snellere tijden doen er m.i. niet toe. Daartoe dienen marathons en wedstrijden.
Weinig wielrenners? Ik zie er toch altijd meer dan genoeg. Toegegeven, het aantal toerfietser ligt in verhouding wel hoger maar om nou te zeggen dat er nauwelijks wielrenners komen vind ik wat overdreven.
Je hebt gelijk. Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. De krommesturenfietsers die er voor buitenstaanders uitzien als wielrenners zijn geen wielrenners maar toerfietsers. Wielrenners rijden wedstrijden. Die jij bedoelt noem ik hooguit surrogaatwielrenners die vaak tot ergernis van andere weggebruikers wielrennertje spelen op de openbare weg..
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Eergisteren een paar rondjes op de zwarte lus gereden. Staat van de route was prima, hier en daar wat mul maar alles was (zelfs op 26") uitstekend te fietsen. Verder een enkel processierupsbultje, maar niets noemenswaardigs.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Is de splitsing van zwart met groen een beetje goed aangegeven?
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Bike-chica schreef: wo 28 augustus 2019, 21:47 Is de splitsing van zwart met groen een beetje goed aangegeven?
Heel makkelijk. Na de Rustende Jager ga je na ongeveer 30 meter rechts het bos in voor zwart, of eerst een heel stuk langer over het fietspad voor groen.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie