Enduro-achtig trailpark?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik wil er even een dag of drie tussenuit met de fiets. Dacht in eerste instantie aan Bikepark Winterberg, maar heb eigenlijk meer zin om 'in de natuur' te zitten. Tentje op een camping ergens en lekker de trails op de hele dag.
Ik heb een beetje zitten kijken, maar ik kom eigenlijk alleen maar Winterberg en Vulkan Eiffel (?) tegen. Ik dacht misschien weet iemand hier wat... Wat ik zoek:
-Mooie natuur
-Routes met diverse moeilijkheidsgraden
-Uitgepijld is een dikke pre, maar GPS kan evt ook
-Het liefst een beetje lange klimmen op brede paden met singletrack afdalingen. Niet de hele tijd van die kortpittige klimmetjes, het is wel vakantie hè.
-Chille camping in de buurt van de routes.
-Max 5 uur rijden van Den Haag

Dit feest zou ergens eind augustus/begin september moeten plaatsvinden.
Alvast dank voor uw inbreng :-)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Namens de VVV van Semoy: Les Hautes Rivieres (, Naux, Tournavaux)

* Verschillende campings vanaf 10.50 per nacht volgens mij (ik rijd normaal op en neer, maar verschillende forummers hebben ervaring) temidden van routes,
* ca. 3 heuvels met de enduro afdalingen van de Enduro de la Semoy (en tevens waar je de Belgische EWS rijdes kunt vinden voor training) met voornamelijk fireroad omhoog (ca. 200~300 hoogtemeters aan een stuk afhankelijk van de heuvel)
* Niet uitgepijld maar 95% van de afdalingen staan op Trailforks (als je gaat moet je misschien eens een PB sturen), van blauw tot zwart naar Franse maatstaven . Alle zijn op Youtube te vinden...
* 4 uur van Den Haag

Eventueel kun je het ook makkelijk combineren met Daverdisse in Belgie, omdat je daar praktisch langskomt op de route van de snelweg naar de binnenlanden. Het aantal trails is daar alleen veel minder waardoor een dag genoeg is en ook daar hoef je niet bang te zijn dat het te makkelijk wordt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

+1 voor LHR.
Er ligt daar zat om je 3 dagen te vermaken. Qua fietsen dan, voor het uitgaansleven moet je daar niet zijn :lol:
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Dat klinkt goed! Ik ga het ff checken.

Edit: Zit te kijken, maar ik zie vooral veel 'black diamond'. Ik ga alleen, dus ik moet wel een klein beetje aan de kinders thuis denken. Op zich ziet het er verder goed uit, dus deze gaat zeker weten in het achterhoofd.

Ik wilde eigenlijk wel met gewone helm en alleen kniebeschermers gaan, maar als ik dit zo zie, moet ik toch wat meer aan :-D

Edit 2: iets verderop bij Bouillon wat meer rood, dus ik kan altijd nog uitwijken als het te heftig is.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Als je het gaspedaal intrapt, vallen de Vogezen binnen je wenslijstje. Veel langer en lastiger dan de Ardennen. Omgeving van La Bresse - Murbach - en Thann vallei (bv Mollau). Fantastische natuur, erg stil ook in het weekend en tracks waar je alleen maar van kan dromen. Hier worden niets voor niets kampioenen geboren!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

BrianW schreef: do 25 juli 2019, 10:20 Dat klinkt goed! Ik ga het ff checken.

Edit: Zit te kijken, maar ik zie vooral veel 'black diamond'. Ik ga alleen, dus ik moet wel een klein beetje aan de kinders thuis denken. Op zich ziet het er verder goed uit, dus deze gaat zeker weten in het achterhoofd.

Ik wilde eigenlijk wel met gewone helm en alleen kniebeschermers gaan, maar als ik dit zo zie, moet ik toch wat meer aan :-D

Edit 2: iets verderop bij Bouillon wat meer rood, dus ik kan altijd nog uitwijken als het te heftig is.
Mwa, ik ben ook niet zo`n held en heb daar met gewone (trail)helm en kneepads gereden. Het meeste vond ik goed te doen, enkel op La S moest ik een paar keer afstappen (dikke plakblubber na een week regen, de NoNi`s waren binnen 30mtr getransformeerd in oversized G-one`s)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Trailpark Mehring aan de Moezel is een mogelijkheid, helaas wel weer 100 km verder dan bovengenoemde bestemming :-{ .

https://www.facebook.com/TrailparkMehring

Camping ligt onder aan de heuvel. Campingpark Triolago.
Naast de camping zit een goeie Italiaanse eettent.

Er liggen daar ook vaste route`s in de buurt.
viewtopic.php?f=39&t=120161&p=2377602#p2377602
Info:
viewtopic.php?f=39&t=133031&p=2237859&h ... g#p2237859
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

BrianW schreef: do 25 juli 2019, 10:20 Dat klinkt goed! Ik ga het ff checken.

Edit: Zit te kijken, maar ik zie vooral veel 'black diamond'. Ik ga alleen, dus ik moet wel een klein beetje aan de kinders thuis denken. Op zich ziet het er verder goed uit, dus deze gaat zeker weten in het achterhoofd.

Ik wilde eigenlijk wel met gewone helm en alleen kniebeschermers gaan, maar als ik dit zo zie, moet ik toch wat meer aan :-D

Edit 2: iets verderop bij Bouillon wat meer rood, dus ik kan altijd nog uitwijken als het te heftig is.
LHR zou ik ook rood noemen. Het is maar wat iemand ooit zelf bedacht heeft... Ga erheen, het is het waard!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nu worden wel twee verschillende gradatie systemen op Trailforks met elkaar vergeleken, waarbij voor LHR "Black Diamond" qua gradatie overeenkomt met de rood in het andere systeem dat o.a. in Bouillon gebruikt wordt en "Double Black Diamond" met zwart.

LHR: Je moet geen hekel aan redelijk steile, technische trails hebben, maar voor de rest kennen de meeste trails beperkt aantal tricky passages waar je of langs kunt rijden of misschien een paar meter moet lopen.

Wat ook een voordeel is dat het allemaal relatief dicht bij elkaar ligt en je je langs de rivier vrij makkelijk en vlak kunt verplaatsen, waardoor je als je ervoor kiest om strategisch te parkeren makkelijk halverwege drinken kunt bijhalen en als je er doorheen zit niet nog even een giga inspanning moet leveren om ueberhaupt terug te kunnen komen... In het weekend kom je in de regel ook wel wat groepen tegen, helemaal godzielverlatenalleen ben je dan tenminst niet.


Mehring ben ik ook eens geweest maar het trailpark zelf had ik na een dag ook wel echt gezien... Als je nog meer opties zoekt, maar voor de uitdagendere routes zul je altijd op zoek moeten naar GPX data:
1) Echternach in Luxemburg,
2) Aywaille in Belgie,
... maar persoonlijk zou ik toch naar LHR gaan.

Vogezen zijn plenty mogelijkheden, inclusief 2 echte bikepark opties waarvan eentje (La Bresse) te combineren is met enduro trails in de omgeving. Maar zelfs als je de E411 als het Belgische equivalent van Duitse Autobahn beschouwd (zo voelt het althans 's ochtends vroeg / 's avonds laat tussen Namur en Luxembourg), ga je dat nooit in 5 uur redden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Bedankt voor de reacties, heren! Verder/sneller rijden gaat het met mijn auto niet worden. Bovendien vind ik autorijden ook echt geen drol aan, dus vind ik het ook wel best.

LHR ziet er erg goed uit. Alleen begint Winterberg/Willingen toch ook weer te kriebelen. In ieder geval niets te klagen met zo'n keuze :-)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ook hier een plus voor LHR, wel fijn om iemand mee te hebben die alle leuke dingen een beetje efficient aan elkaar kan lussen.
Was hier 2(?) jaar terug met Graduzzi en nog wat jongens van hier en dat was echt dikke pret :-q :-q :-q
Technische trails, codering kijk ik nooit zo naar, maar prima te doen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ik ga eind September zelf ook maar eens kijken bij LHR.
Iemand nog een tip voor een camping, wel makkelijk als die camping een beetje centraal ligt t.a.v. de trails en eventueel beschikt over eet en drink gelegenheid.
Thanks.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Komen we elkaar misschien nog tegen, want mijn trip is iets verlaat :-)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ja, wie weet :-q
Ik ga doordeweeks, lekker rustig op de trails + camping :-q
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Idem. 18-19-20 September ga ik.

Ik hou me ook aanbevolen voor een camping met 'the essentials' in de buurt.
Plaats reactie