Sport watch

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Heckler40
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

ma 29 juli 2019, 23:31

A370 heeft heel andere optische sensor (2 lampjes) vergeleken met het vantage sporthorloge (5 lampjes)

https://images.app.goo.gl/aZkjbfT12nq4m1oq8
Vs
Afbeelding

Google foto’s linken niet
common sense was never common
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

wo 31 juli 2019, 12:44

ik gebruik (dagelijks) een Garmin Forerunner 735XT, eigenlijk voor triathlon gemaakt.
bij het fietsen gebruik ik de borstband voor een nauwkeurigere meting.
Robin-S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 9 2019

vr 2 augustus 2019, 22:06

Ik fiets regelmatig met mijn Polar M400 icm een Polar H7 hartslag(borst)band. Net zo nauwkeurig als mijn Polar V650 fietscomputer maar het het uploaden gaat vele malen beter.
Met dit horloge loop ik ook 2 tot 3x per week hard. Het is al een oudje maar ik ben erg gehecht aan dit klokkie.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Komt uit Zuid Afrika

za 3 augustus 2019, 13:32

Ik heb er ook één, Garmin 735xt.
Puur gekocht om ritten te registreren.
Ik wilde een apparaat die ik ook kan gebruiken met obstacle runs, zwemmen, hardlopen en mountainbiken. Hij registreert de afstand wel nauwkeurig, maar hoogtemeters niet echt. De hartslagsensor lijkt ook te kloppen. Ik kan precies terugzien waar ik gas heb gegeven of rustig aan gedaan heb. Ik heb het alleen nooit vergeleken met een band, ik train ook nooit met hartslag eigenlijk.
Binnenkort wil ik wel een computer kopen. Puur om te kunnen navigeren.
REM TUTANTUR
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

za 3 augustus 2019, 18:45

Garmin Vivoactive (1). Ondertussen alweer aardig oud maar voor het tracken van je runs, ideaal. Heeft geen hartmeting maar wel ingebouwde GPS.
willemjanlamers
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 12 augustus 2019, 10:22

Sinds enkele maanden een Garmin Vivoactive 3. Zeer tevreden. Draag deze dag en nacht voor activity tracking, sleep tracking, heart rate zone training etc. In gehele zwarte uitvoering , dus kan op prima als normaal horloge gedragen worden. Fijn ding, licht en betaalbaar. 2x per week opladen. Hartslag nauwkeurigheid gaat wel onderuit als je pols flink trilt (op een trail bv). Dan beter om te combineren met een band.
Plaats reactie