Advies/ twijfel

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooie goede bike, zeker met jouw lengte kom je niet snel zo’n ‘buitenkansje’ tegen!
Zolang wedstrijden rijden niet je doel is, prima allrounder.
Op de foto’s vielen me meteen de mooie wielen met banden op, maar die komen tegen meerprijs lees ik. Weet je hoeveel meer? Onderhandelbaar? Want ook erg interessant.
En het betreft een Deore 1x10 set up met 10-42 cassette. Weet je toevallig hoe groot het voorblad is? Het versnellingenbereik is niet zeer breed, maar is voor vlak Nl prima. Stel, je gaat eens de bergen in, of richting flink heuvelachtig gebied, dan zou je eventueel van voorblad kunnen/moeten wisselen, geen dure investering.
Ik denk dus: prima fiets, zelfs die wielset is het overwegen waard, afhankelijk van wat dat extra kost. Onderhandelen!
Neem je verder iemand mee die technisch kan zien of de fiets in orde is? (Op de plaatjes oogt ‘ie als nieuw, hou oud is de bike precies?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik vermoed dat je heel veel leuke zondagen tegemoet gaat. 😎
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prima bike. Ga je voorlopig veel lol mee beleven. :-q
En inderdaad, neem iemand mee die verstand heeft van mtb’s (bekijk oa frame minitieus op breukscheurtjes).
En een vraagprijs wordt doorgaans zelden betaald. Zeg bijv dat je budget €600,- is en weinig rek heeft. “Is er misschien nog wat mogelijk met de prijs?”
Axel04_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 2 augustus 2019, 17:44

slapbandje schreef: vr 2 augustus 2019, 22:56 Is het deze?

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Ja dat is hem.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lijkt me niet verkeerd.
Rondje rijden, kijken of alles soepel werkt.
Heb je verstand van fietsen, dwz repareer je je eigen fietsen?
Evt iemand meenemen die er kijk op heeft
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Axel04_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 2 augustus 2019, 17:44

Ja ik heb er best aardig wat verstand van, ik repareer ook graag mn mtb omdat ik er meer over wil leren. Hebben jullie nog specifiek bepaalde elementen waar ik echt goed op moet letten als ik de fiets ga bekijken?

Ohja, de site van kona zegt dat een xl framr goed is voor mensen van 1,85 m tot 1,96. Ik ben 1,98 m, denken jullie dat ik er dan wel op pas?
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Dan ben je echt te lang voor deze Honzo. Zeg de afspraak maar af, dan haal ik hem vanmiddag wel op

:winkie:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Axel04_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 2 augustus 2019, 17:44

slapbandje schreef: za 3 augustus 2019, 13:29 Dan ben je echt te lang voor deze Honzo. Zeg de afspraak maar af, dan haal ik hem vanmiddag wel op

:winkie:
Ik kreeg heel ff een hart verzakking. Was eigenlijk best e en domme vraag😂 wat maakt die 2 cm nou uit. Ik denk maar zo ik heb een lange nek en een redelijk langwerpig hoofd :tong
Axel04_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 2 augustus 2019, 17:44

aurelius schreef: za 3 augustus 2019, 06:53 Mooie goede bike, zeker met jouw lengte kom je niet snel zo’n ‘buitenkansje’ tegen!
Zolang wedstrijden rijden niet je doel is, prima allrounder.
Op de foto’s vielen me meteen de mooie wielen met banden op, maar die komen tegen meerprijs lees ik. Weet je hoeveel meer? Onderhandelbaar? Want ook erg interessant.
En het betreft een Deore 1x10 set up met 10-42 cassette. Weet je toevallig hoe groot het voorblad is? Het versnellingenbereik is niet zeer breed, maar is voor vlak Nl prima. Stel, je gaat eens de bergen in, of richting flink heuvelachtig gebied, dan zou je eventueel van voorblad kunnen/moeten wisselen, geen dure investering.
Ik denk dus: prima fiets, zelfs die wielset is het overwegen waard, afhankelijk van wat dat extra kost. Onderhandelen!
Neem je verder iemand mee die technisch kan zien of de fiets in orde is? (Op de plaatjes oogt ‘ie als nieuw, hou oud is de bike precies?).
Ja voor de wielset wil de eigenaar 300 bij hebben, zoveel heb ik niet en de orginele wielset zit er ook goed uit, heeft maxxis banden dus dat zit wel goed. Nee ik weet niet hoe groot het voorblad is. Ja mn pa heeft best wat verstand van fietsen en ik zelf ook best veel. De eigenaar zei dat het een huur fiets was, hij heeft hem bij een kona dealer gekocht. Hij komt uit 2018 dus hij zal niet heel oud zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een voorblad kost bij Ali niet zoveel en de vorige eigenaar heeft er ook rondjes mee gereden in Brabant. Er zal heus geen Alpen verzetje op zitten.
Kan je op de foto niet gewoon de tandjes tellen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

32T volgens mij.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met mn carbonnen HT reed ik in NL met 34 en nu in Spanje 30t.
(zelfde 11-42 cassette als deze Honzo)
32t zit er mooi tussen in.
Met 32 kan je nog altijd ruim 30kmh rijden, lijkt me hard zat, tenzij je Adrie vd Poel wilt inhalen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Adrie inhalen zal misschien nog wel lukken, Mathieu wordt wat lastiger. :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Axel04_ schreef: za 3 augustus 2019, 13:20 Ohja, de site van kona zegt dat een xl framr goed is voor mensen van 1,85 m tot 1,96. Ik ben 1,98 m, denken jullie dat ik er dan wel op pas?
Probleem is dat er sowieso geen fietsen gemaakt worden voor nog grotere mensen. Tenzij je erg duur en/of vrijwel op maat gemaakt gaat kopen. Je zult het dus met zo iets moeten doen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Axel04_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 2 augustus 2019, 17:44

Nou mensen ik heb hem gekocht, ben er erg blij mee.
Plaats reactie