Oude mountainbike geschikt?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Persoonlijk denk ik dat je er niets mee op schiet om daar geld aan uit te geven, vergeleken met je Wheeler.
Leg je geld de komende tijd apart totdat je een honderdje of vijf/zes hebt en ga dan kijken voor een andere fiets, is mijn advies.

Dan kom je in een categorie van gebruikte fietsen die echt een meerwaarde kunnen zijn op basis van hun afmontage. Dat merk je vele malen meer dan die Koga.
Ik zou 'm lekker laten staan (zeker voor dat geld).
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Ok dank voor je advies! Ik ga t opvolgen 👍🏻
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Yvon schreef: vr 2 augustus 2019, 12:04 ... Bij de fietsenwinkel werd me maat 48 geadviseerd.
Uhm, welke fietsenwinkel?


Dat kunnen ze niet serieus menen, zie ook mijn eerdere opmerkingen.

Ik ben 180 cm en rijdt op iets tussen de 43 en 48 cm. Dat de hoogte wisselt is omdat ik me meer richt op hoe lang de fiets is. Vroeger uitgedrukt in de bovenbuislengte en tegenwoordig eerder in reach.

Mijn vriendin van 168 cm heeft 1 fiets van 43 cm, die fiets is erg kort gebouwd. Voor de rest rijdt ze op 40-41 cm hoge fietsen.


Denk dat vrijwel iedereen het hier op het forum mee gaat in deze maatvoering. Tenzij jij benen tot onder je oksels hebt natuurlijk, maar dan is er zelfs nog wel iets te zeggen voor een kleinere fiets.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Yvon schreef: vr 2 augustus 2019, 15:06 Ok dank voor je advies! Ik ga t opvolgen 👍🏻
Wat ik al zei, probeer de komende tijd gewoon eens wat fietsen als je de mogelijkheid hebt! Veel merken organiseren testdagen. Vorig jaar stond bijvoorbeeld Cube met het hele programma een dag op de UHR. En dit jaar de fietsenwinkel Basta (uit Huissen) met het merk Mondraker.

Dan krijg je een beetje een idee wat hoe de juiste maat fiets zit en waar jij lekker op zit!


Dus niet te veel haast maken met nu snel iets 'net iets beters' te kopen. Kans is groot dat het weer net niet helemaal is! Je hebt nu iets waar je je op kunt voort bewegen, dus profiteer daar nog even van!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Hoi allemaal

M’n oude mountainbikeje heeft het gister begeven en is gewoon niet waard om hem te laten maken.

Nu wil ik graag een niet te dure maar wel leuke mountainbike aanschaffen (om allicht na een aantal jaar een goeie aan te schaffen) ik houd wel van een beetje off the road maar ik scheur niet heel hard. Vooral lekker slingerweggetjes door het bos met hobbels en boomwortels zeg maar.

https://www.internet-bikes.com/m/290579 ... rem-zwart/

Afbeelding
Ik weet dat t altijd beter kan maar.. is dit wat?
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Voor dat geld zou ik een goede tweedehands kopen. Die zijn vaak vele malen beter afgemonteerd.
Bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Of
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Dan ben je voorlopig wel even zoet. Te zijner tijd een keertje een goede gebruikte vork zoeken als upgrade, maar dat is voor later zorg.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Wel in de buurt van Veenendaal dan..
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Warnsveld is ruim binnen een uur te doen met de auto.
Epse is een uurtje.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Heb verder geen verstand van mountainbikes, dus ik denk dat ik toch komende week maar bij een aantal fietsenzaken langs ga.. :(
zit nu in elk geval zonder :-{
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Er is altijd wel een forumlid in de buurt die dat wel heeft. Wellicht een idee om een oproep te plaatsen bij 'gezocht' ???

Iemand die met je mee kan gaan om de fiets te beoordelen.

Het is maar een idee.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

dat is een goed idee! dankjewel
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

De marktplaats fietsen die slapbandje heeft gepost zijn prima fietsen. Als je in Veenendaal woont ga je waarschijnlijk de routes heuvelrug fietsen, die bike van internetbikes is daar niet echt echt geschikt voor. Ja, je zult er mee rond komen maar daar is ook alles mee gezegd. Wat bikeshops bezoeken is prima, wie weet hebben ze een leuk 2e hands / inruil fietsje staan.
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

heb nog 1 gevonden die allicht ook een goeie is..en dichtbij
als ik slapbandje kan bereiken zou ik hem graag mee willen hebben bij de bezichtiging :$
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Yvon schreef: zo 4 augustus 2019, 14:50 heb nog 1 gevonden die allicht ook een goeie is..en dichtbij
als ik slapbandje kan bereiken zou ik hem graag mee willen hebben bij de bezichtiging :$
Frame is een XL. Beetje te groot :wink:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Plaats reactie