Hardtail gezocht voor Utrechtse Heuvelrug rond €1500-2500

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 17:17
Lars TB schreef:Ik ga er toch wel van uit dat er tussen de regels gelezen kan worden...
Niet door een beginner die hier advies vraagt.
Ook een beginner gaat vraagtekens zetten bij een DH-vork in een XC-bike.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ZIP schreef: ma 17 juni 2019, 18:10 Deze TS volgt dit topic in ieder geval op de voet en heeft het idee dat de gegeven adviezen van toegevoegde waarde zijn :-q

Dat horen we graag :-q

Maar mn bedenkingen in het algemeen blijven bestaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 17 juni 2019, 18:11
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 17:17 Niet door een beginner die hier advies vraagt.
Ook een beginner gaat vraagtekens zetten bij een DH-vork in een XC-bike.
In de ogen van een beginner maakt een DH vork juist een DH fiets van zn XC.

Topics hier zijn regelmatig te "zacht" niet exact genoeg.
Maar uiteindelijk gaat de aanschaf wel om harde euros.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op ma 17 juni 2019, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 18:04 Of durf jij te bloven dat je een andere fiets voor de TS koopt, mocht het advies in de praktijk tegenvallen ?
Nee toch, want je weet dat er zoveel factoren meespelen waar je geen invloed op hebt, of waar je niet van op de hoogte was gesteld.
Dus daar gaat je goedbedoelde advies.
Mocht je het ontgaan zijn, ik probeer vooral info te geven. Waar ook een TS zijn eigen mening op kan baseren. Het advies van mij gaat eerder in grote lijnen en is gebaseerd op wat een TS zegt dat 'ie gaat doen. Waarbij ik dat koppel aan wat een fabrikant zegt dat bepaalde fietsen doen. En wat ik gebaseerd op ervaring ook meestal wel kan onderbouwen.

Ik druk dus niet een eigen mening door, gebaseerd op mijn eigen rijden.

Even terug naar het begin:
ZIP schreef: do 6 juni 2019, 16:39 In een nieuwe fiets zoek ik dus vooral meer vertrouwen in de afdelingen en bochtige parcoursen. Daarnaast zoek ik ook comfort, snelheid is ook belangrijk maar ik fiets geen wedstrijden en een enkele keer een marathon (houd niet zo van al die drukte).
Ja, als je maar krom genoeg redeneert, dan voldoet iedere fiets aan deze eisen. Dus gaan we het iets toespitsen. In principe dus geen enduro of dikke trailbike. Maar ook geen xc-wedstrijdbak. Dan houdt je marathonbikes en (sportievere) trailbikes over. Hij rijdt vooral op de UHR en daar is gewicht van ondergeschikt belang. In die zin dat een kilo meer weinig uit maakt en ook nauwelijks merkbaar is. Wel veel krappe, maar ook snelle bochten. En veel remknippen. Begin weer bij pagina 1.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ZIP schreef: ma 17 juni 2019, 18:10 Deze TS volgt dit topic in ieder geval op de voet en heeft het idee dat de gegeven adviezen van toegevoegde waarde zijn :-q
:lol: :-q

(hopelijk vergeef je ons dat we af en toe lekker afdwalen :winkie: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars, het is geen aanval op jou.
Je advies is ook (vaak) prima.

Gewoon mijn indruk van dit hoekje vh forum.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 18:04 Of durf jij te beloven dat je een andere fiets voor de TS koopt, mocht het advies in de praktijk tegenvallen ?
Nee toch, want je weet dat er zoveel factoren meespelen waar je geen invloed op hebt, of waar je niet van op de hoogte was gesteld.
Dus daar gaat je goedbedoelde advies.
Overigens heb ik ook een poosje in een winkel gewerkt en daar doe je precies hetzelfde. Sterker nog, daar geef je eigenlijk minder info, stel je hooguit gerichtere vragen. Om zo snel mogelijk tot een verkoop te komen.

En ja, daar heb ik ook wel eens voet bij stuk gehouden omdat ik van mening was dat een bepaalde fiets beter was voor de koper dan de fiets waar hij voor binnen kwam. Daarvoor sta je ook in de winkel: omdat je de kenner bent. Niemand ooit terug gehad omdat hij/zij niet tevreden was met 'mijn' keuze, hooguit terug om te melden dat het een super fiets was. Wel andersom, iemand die ergens anders toch zijn keuze was gaan kopen, maar na een half jaar toch maar mijn keuze kwam ophalen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 18:26 Gewoon mijn indruk van dit hoekje vh forum.
Ach, uiteindelijk kun je er zelden compleet naast zitten. Omdat er weinig slechte fietsen gemaakt worden. En de gebruikers meestal de beperkingen aan zichzelf wijten.

Hooguit zit ik achter ze op de trail en denk "wie heeft jouw die fiets nou weer aangesmeerd?" :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Lars TB schreef: ma 17 juni 2019, 18:32
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 juni 2019, 18:26 Gewoon mijn indruk van dit hoekje vh forum.
Ach, uiteindelijk kun je er zelden compleet naast zitten. Omdat er weinig slechte fietsen gemaakt worden. En de gebruikers meestal de beperkingen aan zichzelf wijten.

Hooguit zit ik achter ze op de trail en denk "wie heeft jouw die fiets nou weer aangesmeerd?" :lol:
Ik voel me al een tijdje achtervolgd op de trail idd.. :D :bier:
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Helaas heb ik nog niet de kans gehad of gecreëerd om op mountainbikes te mountainbiken, ik heb enkel op een paar fietsen op asfalt gefietst. Hiervan vond ik de Trek Procaliber 9.7 het lekkerst fietsen, en deze is momenteel gunstig geprijsd bij een populaire dozenschuiver. Nu geven mijn twee beste fietsvrienden aan dat hun ervaring met Trek frames niet al te best is, ze schijnen snel te kunnen breken. Wat is de ervaring hier op het forum?
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Een van de fietsen die ik met grote regelmaat, al 6 jaar, gebruik is een Trek (carbon fully) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Ben niet de lichtste en ga ook niet echt zachtzinnig met de fietsen om maar hij geeft geen krimp.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Deze wel eens overwogen? Saracen Zenith Carbon X?

Dan als frame only kopen en verder custom opbouwen?
Of als complete fiets?
PaganiProductions

Orbea Alma is ook een top xc hardtail met new school geo en korte stem 70mm.
Ben zeer tevreden over de Alma.
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Inmiddels rijd ik twee maandjes rond op een Canyon Exceed Exceed CF SL 6.0 Pro Race, een lichtgewicht hardtail met 100 mm veerweg. Uiteindelijk heb ik niet voor een fully gekozen vanwege de prijs, deze Canyon was in de uitverkoop. T.o.v. van m'n 26 inch uit 2006 is dit heerlijk, veel controle en comfort, genieten! Bedankt voor alle adviezen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ZIP op zo 17 november 2019, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Plaats reactie