Oude mountainbike geschikt?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

ach sjips ja.. ik zie het
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Ben echt dringend op zoek naar leuk beginners fietsje waar ik wel wat hobbeltjes mee kan nemen (maar ik ga geen sprongen maken 😄)
Nu heb ik uiteindelijk en super nette xtrail mud 6.0 gevonden die ik voor 200,- over kan nemen..
ik zal zo een fotootje plaatsen..
op zich niet raar toch? Zag ergens anders op forum ook dat er posiitief over werd gesproken..
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Xtrial Mud 6.0

Maat: M ( 160m / 180m )
Derallieur voor: Deore XT
Derallieur achter: Deore XT
Shifters: Deore XT
Voorvork: Recon lockout aan stuur
Wielen: 26 inch DT Swiss 1900
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Voor jouw doel op dit moment best n goed fietsje, zeker voor die prijs... :-q

Maat is ook goed lijkt me.

Forumlid Bergbike had er ook zo een (als ik t goed heb)... Misschien kan je bij hem nog wat aanvullende info inwinnen? Voor zover dat nodig is...

Edit: ik checkte dat nog ff maar hij had n ander model xtrail :oops:
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Dankjewel wielmaat 👍🏻 Had iets anders op t hoog maar is bijna het dubbele.. aangezien we net verhuisd zijn wil ik ook niet te veel uitgeven.. kan ik eerst in elk geval even weer vooruit ❤️
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De hoeveelheid spacer onder de stuurpen (en de moderne stuurpen) geeft in ieder geval de mogelijkheid te spelen met de zithouding, dus in dat opzicht is het ook een goede keuze. (Eventueel dus een kortere stuurpen monteren om de zithouding te optimaliseren!).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: zo 4 augustus 2019, 21:12 Voor jouw doel op dit moment best n goed fietsje, zeker voor die prijs... :-q

Maat is ook goed lijkt me.

Forumlid Bergbike had er ook zo een (als ik t goed heb)... Misschien kan je bij hem nog wat aanvullende info inwinnen? Voor zover dat nodig is...

Edit: ik checkte dat nog ff maar hij had n ander model xtrail :oops:
Dat was een Xtrail Save, mijn vrouw rijdt daar nu naar tevredenheid op. Geen klachten over.
Zelfde frame zo te zien, andere afmontage en stickers. De Mud is iets beter afgemonteerd.
Mijn eigen Xtrail is gebroken, maar dat is mij eerder aan te rekenen dan Xtrail (bestaan ook niet meer).
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oh, enige technische probleem dat ik voorzie zijn de Elixer remmen. Doen ze het: prima, verder niet aankomen. Doen ze het niet: weggooien en ene setje goedkope Shimano's er op. Niet aan gaan knutselen, al helemaal niet naar een fietsenmaker brengen. Die laatste gaan geld rekenen voor een probleem dat ze niet op kunnen lossen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Dankjulliewel !!
En Lars de remmen houd ik in de gaten, als ze toch niet naar behoren werken houd ikje tips in m’n achterhoofd en anders geef ik hier op forum wel even een gil 👍🏻
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

WelkomBuiten schreef: zo 4 augustus 2019, 21:48
Wiel-Maat schreef: zo 4 augustus 2019, 21:12 Voor jouw doel op dit moment best n goed fietsje, zeker voor die prijs... :-q

Maat is ook goed lijkt me.

Forumlid Bergbike had er ook zo een (als ik t goed heb)... Misschien kan je bij hem nog wat aanvullende info inwinnen? Voor zover dat nodig is...

Edit: ik checkte dat nog ff maar hij had n ander model xtrail :oops:
Dat was een Xtrail Save, mijn vrouw rijdt daar nu naar tevredenheid op. Geen klachten over.
Zelfde frame zo te zien, andere afmontage en stickers. De Mud is iets beter afgemonteerd.
Mijn eigen Xtrail is gebroken, maar dat is mij eerder aan te rekenen dan Xtrail (bestaan ook niet meer).
Hee dat wist ik niet; grappig dat die fiets van Bergbike dus wel binnen het forum is gebleven als het ware... ;)


@Yvon veel plezier met de Xtrail, dat moet vast wel lukken! :-q
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Gooi je vrouwelijke charmes in de strijd :kiss: en probeer deze mee te krijgen voor 250,-.

Voor die 50,- verschil heb je dan een aanzienlijk jongere fiets en 29" wielen :wink:

Edit: die 50,- heb ik er al af geouweh...d 8)
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

WelkomBuiten schreef: zo 4 augustus 2019, 21:48 Dat was een Xtrail Save, mijn vrouw rijdt daar nu naar tevredenheid op. Geen klachten over.
Goed om te horen! :D

En die Mud 6.0 voor €200,- is prima om voorlopig over de Utrechtse Heuvelrug te knallen voor TS.
herman77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 1 augustus 2019, 22:02

Lars TB schreef: zo 4 augustus 2019, 21:52 Oh, enige technische probleem dat ik voorzie zijn de Elixer remmen. Doen ze het: prima, verder niet aankomen. Doen ze het niet: weggooien en ene setje goedkope Shimano's er op. Niet aan gaan knutselen, al helemaal niet naar een fietsenmaker brengen. Die laatste gaan geld rekenen voor een probleem dat ze niet op kunnen lossen!
Dat kan in veel gevallen zo zijn:) ik ben geen kenner dus ga je niet tegenspreken in deze;). maar zoals je ook weet deed mijn achterrem het ook niet meer, fiets 2e hands gekocht.. de vorige eigenaar zei al wel dat het slechts ontluchten etc was.
En bij een fietsenmaker kreeg ik na een hele korte check te horen vervang de boel maar.
Bij de eigen fietsenmaker laten ontluchten, olie bijgevuld en rem blokje vervangen en hij werkt (op dit moment) gewoon naar behoren.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, nu werkt het.
Het kan ook blijven werken, begrijp me niet verkeerd, maar het kan ook opnieuw kapot gaan.
En dat laatste heb ik zelf en in mijn naaste omgeving te vaak meegemaakt met Sram/Avid.

Dus zolang ze het doen, prima.
Zodra er problemen optreden die je niet kunt oplossen met het wisselen van remblokjes of ontluchten, dan vervangen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie