Snowdon MK-007

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Mooie bike hoor , sowieso is iets custommade erg mooi.

Ik heb met mijn problemen het stuur uiteindelijk nog iets breder en met iets meer backsweep wat voor mij dus leek te werken, ik kan niet zeggen dat dit voor jou ook zo is.

De grips maken bij mij ook nog wel verschil tussen met en zonder handschoenen aan (handschoenen zonder demping oid) zonder handschoenen moet ik de positie iets verdraaien tov met handschoenen.
Just do Ti, or did i die?
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Kort gezegd een plaatje!

Wederom vakwerk van dhr. "Herman" :-q :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat is dat "oranje" dingetje op de onderbuis?
En ik zie dat de kabels/leidingen iets te laag lopen tov de rvs anti-cablerub stripjes op de balhoofdbuis, kun je dat nog aanpassen of worden de kabels dan te kort? Op zich zijn dat natuurlijk wel mooie details!

De DVO maakt op mij ook een hele goede indruk na twee ritjes, en dan ben ik nog niet eens aan het finetunen geweest, rij nog (min of meer) met de door DVO geadviseerde settings. Die zitten aardig goed in de richting naar mijn gevoel.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooie fiets geworden :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

kermit schreef: zo 4 augustus 2019, 22:39 Wat is dat "oranje" dingetje op de onderbuis?
Dat is volgens mij een multi-tooltje. Er lijken iig een paar inbus bitjes uit te steken.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Correct, fix it sticks, ik moet nu wel een andere kleur. Of alle stickers vervangen voor oranje. Er komt nog een fijne chain breaker bij van Clever en een bidonhouder, dan strap met reservebandje en pomphouder. Voor de korte ritjes heb ik dan alles op de fiets.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

kermit schreef: zo 4 augustus 2019, 22:39
En ik zie dat de kabels/leidingen iets te laag lopen tov de rvs anti-cablerub stripjes op de balhoofdbuis, kun je dat nog aanpassen of worden de kabels dan te kort? Op zich zijn dat natuurlijk wel mooie details!

De DVO maakt op mij ook een hele goede indruk na twee ritjes, en dan ben ik nog niet eens aan het finetunen geweest, rij nog (min of meer) met de door DVO geadviseerde settings. Die zitten aardig goed in de richting naar mijn gevoel.
Loopt inderdaad niet optimaal, het logo voorop lijkt de kabel naar beneden te drukken voor de kabel verder iets raakt. Ik ga nog wat spelen met stand van stuur en de remlijdingen zijn tekort dus worden nog vervangen. Hopelijk is het dan zoals het bedoeld is.

De vork zit ook dichtbij de aangegeven settings, iets aangepast in luchtdruk en uitgaande demping maar meer niet. Ze geven ook wel uitgebreid aan hoe je moet starten. Het is echt een heeeel fijne vork superstijf en dus zonder tokens perfect te tunen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Erg mooi weer!

Geen gedoetjes die alleen maar voor de sier zijn. Simpel, clean en strak.

Kleurcombi is niet mijn smaak maar dat doet er niet toe.

Veel plezier ermee!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Inderdaad functioneel was hoofduitgangspunt, met een paar subtiele tierelantijntjes, een max top tube doe je ook omdat je het mooi vind ,de gussets op de achtervork en de dubbele mannetjes/schijfrem versteviging. Wel allemaal subtiel gehouden dus.

Ik had niet verwacht dat iedereen de kleur mooi zou vinden, maar dat er zoveel het niet mooi vinden. Voor mij geen issue, maar verbaasd me wel. Zo gek is het toch ook weer niet :~ Ach ja dan maar geen beauty contest prijzen, gaat de berijder ook niet krijgen :tong
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Vind het ook niet verkeerd. Alleen het vooruitzicht van vliegroest vind ik wat minder.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Dat valt samen met krassen en deuken onder Patina, vind je mooi of niet. Ik hou er wel van. Het is niet de bedoeling dat hij er over 3 jaar nog steeds ongebruikt uitziet.
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Ik ben zelf geen echte poetser. Een bling-bling fiets kan ik waarderen en heel af en toe alles weer netjes maken, zover dat kan, doe ik wel. Aan roest heb ik echter een hekel. Voor een gebruiksfiets zou ik zelf aan iets "bulletproof" denken. Dat bestaat eigenlijk niet, dus misschien iets wat makkelijk bij is te werken.
Ik begrijp wel dat het kleurschema de grootste uitdaging was.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nouja, het is niet dat de kleur zelf lelijk is maar het geheel oogt wat “koud”.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik vind de kleur mooi, en ik vind blank staal mooi. Maar deze combi samen met de onderdelen laten het frame niet zo uit springen naar mijn mening.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Jamis Diablo schreef: ma 5 augustus 2019, 16:17 Ik vind de kleur mooi, en ik vind blank staal mooi. Maar deze combi samen met de onderdelen laten het frame niet zo uit springen naar mijn mening.
Ik spring zelf al genoeg :tong geen felle kleuren voor nodig. En ik hou inderdaad van wat rustigere kleuren. Het frame moet zelf springen, niet de lak. Maar als je het zo bekijkt is ie wel wat saai
Plaats reactie