Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 5 augustus 2019, 15:08 heb je zelf gezien welke delen wel en niet ongeveer? Is italiaanse trail nog te rijden?
Bij de Holleweg kom je ze voor het eerst tegen, lopen daar kriskras over de weg - ga dus niet met full speed naar beneden. De Italiaanse trail is zo goed als niet begaanbaar - het schietparcours loopt daar dwars doorheen. De Italiaanse weg kan je wel omhoog en vervolgens op de grote wegen/paden blijven.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

hm wel maf, mededeling was dan wel op z'n plaats geweest inderdaad...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

SenV2312 schreef: ma 5 augustus 2019, 14:56 Van 2 tot 10 augustus worden er bij kasteel Doorwerth en Duno handboog wedstrijden gehouden. Delen van de route zijn daardoor "onbegaanbaar". Helaas staat nergens vermeld waar je wel en niet kan fietsen...
Daar kom je gauw genoeg achter.... Wanneer je een pijl in je achterste krijgt... :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De Holleweg niet goed begaanbaar? Wie heeft dat bedacht? Dat is toch ook 100% grijze golf e-bike gebied?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wat ik mij opeens afvraag, wat is de geschiedenis met het lusje op Papendal? Oud trainingslusje van de Nederlandse atleten, of gewoon altijd al een lus voor iedereen geweest?
◼︎ Go round the outside.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

SenV2312 schreef: ma 5 augustus 2019, 15:38
Bram87 schreef: ma 5 augustus 2019, 15:08 heb je zelf gezien welke delen wel en niet ongeveer? Is italiaanse trail nog te rijden?
Bij de Holleweg kom je ze voor het eerst tegen, lopen daar kriskras over de weg - ga dus niet met full speed naar beneden. De Italiaanse trail is zo goed als niet begaanbaar - het schietparcours loopt daar dwars doorheen. De Italiaanse weg kan je wel omhoog en vervolgens op de grote wegen/paden blijven.
Ik heb de organisatie al aangeschreven omdat er niets aan ons gemeld is. Alleen de boswachter heeft mij geantwoord.
Helaas ook geen omleiding aangelegd door de organisatie. Maar bovenaan de Italiaanseweg kan je rijden tot aan de afzetting. Dan rechts aanhouden langs de linten en op de Dunolaan rechts (brede pad). Na 50 meter kan je links weer de route op. Bij elkaar is er zo'n 200 meter afgezet dus valt het allemaal best wel mee. Alleen jammer dat het niet van te voren gemeld is.

En vrijdagmiddag zijn ze weer weg en is de route weer vrij.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: di 6 augustus 2019, 17:33 Wat ik mij opeens afvraag, wat is de geschiedenis met het lusje op Papendal? Oud trainingslusje van de Nederlandse atleten, of gewoon altijd al een lus voor iedereen geweest?
Altijd een lus voor iedereen geweest. Gewoon onderdeel van de route.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: di 6 augustus 2019, 18:37
SenV2312 schreef: ma 5 augustus 2019, 15:38
Bij de Holleweg kom je ze voor het eerst tegen, lopen daar kriskras over de weg - ga dus niet met full speed naar beneden. De Italiaanse trail is zo goed als niet begaanbaar - het schietparcours loopt daar dwars doorheen. De Italiaanse weg kan je wel omhoog en vervolgens op de grote wegen/paden blijven.
Ik heb de organisatie al aangeschreven omdat er niets aan ons gemeld is. Alleen de boswachter heeft mij geantwoord.
Helaas ook geen omleiding aangelegd door de organisatie. Maar bovenaan de Italiaanseweg kan je rijden tot aan de afzetting. Dan rechts aanhouden langs de linten en op de Dunolaan rechts (brede pad). Na 50 meter kan je links weer de route op. Bij elkaar is er zo'n 200 meter afgezet dus valt het allemaal best wel mee. Alleen jammer dat het niet van te voren gemeld is.

En vrijdagmiddag zijn ze weer weg en is de route weer vrij.
Het valt ook mee en is ook geen enkel probleem - het bos is immers van iedereen - maar had graag van tevoren geweten (bijv waarschuwingsbord bij begin holleweg) waar men wel en niet kan fietsen ipv opmerkingen te krijgen dat ik stil moest zijn en "you might get shot". Heb ook een paar jongens van de organisatie gesproken en die wisten gelukkig uit te leggen dat er geen enkel probleem is als je op de brede hoofdpaden blijft.

Ps: bij dunolaan rechts en na 50m links de route op, daar waren ze maandag ook bezig tot aan Heveadorp.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

klaast schreef: ma 5 augustus 2019, 23:50 De Holleweg niet goed begaanbaar? Wie heeft dat bedacht? Dat is toch ook 100% grijze golf e-bike gebied?
moet bekennen dat ik 'm ook altijd als klim pak. NB een deel van die Holleweg, wat vroeger nog klinkers was, is in het voorjaar geasfalteerd :lol:
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Vandaag de route ook gefietst. Eigenlijk kun je ze goed als alles fietsen, maar zoals altijd, rekening houden met andere bosgebruikers, die momenteel in grote getale bewapend zijn :wink:

De Italiaanse trail is na een eerste stuk afgesloten,, dus die zou ik compleet achterwege laten. Bovenaan de Italiaanse weg adviseer ik om gewoon fietspad te volgen tot het witte huis rechts, en daar de dunolaan te volgen tot je de "rotonde" krijgt en je link langs de manage naar de parkeerplaatsen kunt.
Zondag kon ik de route op het eerder genoemde punt ook al oppikken, maar vandaag zag ik meer afsluitingen, en dan vooral vanaf de andere kant. Ik verwacht dan dat de tussenliggende stukken ook niet veilig zijn.
Prima natuurlijk dat zo'n event georganiseerd wordt, en dat wij dan ruim een week niet gebruik kunnen maken van één van de leukste stukjes van de route. Maar wat ik eigenlijk wel kwalijk vind, is dat er geen goede omleiding aangegeven staat en je dus zelf je weg moet vinden over paden waar je officieel niet mag rijden. Dit heb ik ook gemeld bij GLK (de terreineigenaar), zodat er bij een volgend event wel rekening mee gehouden kan worden.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

OsiruS schreef: wo 7 augustus 2019, 16:49 Dit heb ik ook gemeld bij GLK (de terreineigenaar), zodat er bij een volgend event wel rekening mee gehouden kan worden.
En het is door ons ook al gemeld bij de organisatie en vergunningverlener. Met de boswachter zijn we in goed overleg en geeft aan een volgende keer beter na te denken over de andere recreatiestromen in het gebied.
De organisatie en vergunningverlener houden zich op dit moment nog iets te stil, naar ons zin.

Wat me overigens meer zorgen baart zijn de geluiden die we horen dat de kombochten e.d. behoorlijk vertrapt worden (en dat net nadat de trail door een minikraan is bijgewerkt). In dat geval mag de organisatie een rekening tegemoet zien voor het aanhelen van de trail. Maar dat doen we dan in goed overleg met de terreinbeheerder.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: wo 7 augustus 2019, 18:45
Wat me overigens meer zorgen baart zijn de geluiden die we horen dat de kombochten e.d. behoorlijk vertrapt worden (en dat net nadat de trail door een minikraan is bijgewerkt). In dat geval mag de organisatie een rekening tegemoet zien voor het aanhelen van de trail. Maar dat doen we dan in goed overleg met de terreinbeheerder.
Dat is zeker zuur ja, heb een kombocht met schade gezien, maar ben inderdaad wel benieuwd naar de schade aan de volledig afgesloten gedeeltes. Er is zeker 600 man overheen gelopen.... :((
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooi hè? Stop je er met vrijwilligers je ziel er zaligheid in komt een andere club het voor je slopen. Zie ik hier in de polder ook. Klein clubje mensen houd de route mooi. Organiseert een andere club van buiten de gemeente in de natte tijd een toertocht alles aan stront.

Meerdere gebruikers in het bos uiteraard prima. Maar overleg met elkaar kan geen kwaad. Kan je ook mooi evenementen op elkaar afstemmen en onder elkaars leden communiceren. Of zelfs samen dingen aanpakken. :-q
◼︎ Go round the outside.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

in ieder geval top om te horen dat mensen zich nog inzetten voor deze route :)

op de FB pagina van MTB Zuid-Veluwe stond giseren een update dat er op nieuwe 'geheime' plekken ook aan de route wordt gewerkt in de vorm van nieuwe trails!

Tenzij iemand Kuijtje.nl weet over te halen met verklappen waar dit is moeten we nog even geduld hebben. Of meehelpen!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn advies uit NH. Zeg niks tot alles geregeld en af is. Scheelt weer mensen op ideeën brengen. :wink: Mee helpen is super tof, dus zeker doen. :-q
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie