Snowdon MK-007

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

bartsince1975 schreef: ma 5 augustus 2019, 14:21 Inderdaad functioneel was hoofduitgangspunt, met een paar subtiele tierelantijntjes, een max top tube doe je ook omdat je het mooi vind ,de gussets op de achtervork en de dubbele mannetjes/schijfrem versteviging. Wel allemaal subtiel gehouden dus.

Ik had niet verwacht dat iedereen de kleur mooi zou vinden, maar dat er zoveel het niet mooi vinden. Voor mij geen issue, maar verbaasd me wel. Zo gek is het toch ook weer niet :~ Ach ja dan maar geen beauty contest prijzen, gaat de berijder ook niet krijgen :tong

Ik vind hem iig tof ;) en het is jouw fiets, jij moet hem mooi genoeg vinden om hem de schuur uit te trekken.
Is het blanke staal onbehandeld of zit er wel blanke lak overheen?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Daar zit blanke lak overheen. Maar blanke lak dicht (in tegenstelling tot kleurlakken) niet 100% af, waardoor er na verloop van tijd hele lichte roestvorming onder ontstaat. Maar daar is dus bewust voor gekozen.

En inderdaad, wat je wel of niet mooi vind zal altijd iets persoonlijks blijven. Ik vond sommige (niet alle!) kleurverloopjes in de jaren '80 en '90 al mooi, en ik vind dit ook zeker niet lelijk. Ik zou zeggen, (bijna) alles wat smaakvol is gekozen is niet lelijk... ook al zou je zelf wellicht iets anders gedaan hebben.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

2e wielset is ook klaar, wat robuuster gebouwd met 32 spaken en alu velgen. En nieuw voor mij in plus maat. Bedoelt voor bergtochtjes waar je je carbon niet aan wilt blootstellen en waar een beetje extra comfort en grip wel kunt gebruiken.

Afbeelding

hele dikke noppen, met eindeloos veel grip:

Afbeelding

Ik heb nog een andere stuurpen in bestelling staan en ik heb nieuwe grips gemonteerd. Nog ff en ik heb de voorlopig definitieve built.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Lekker eigenwijs weer, 26+ banden. Maar het staat hem goed. Alleen erg veel ruimte in de arch van de vork.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

baron062 schreef: zo 25 augustus 2019, 22:14 Lekker eigenwijs weer, 26+ banden. Maar het staat hem goed. Alleen erg veel ruimte in de arch van de vork.
Die ruimte in de vork is gelijk met de andere wielset. Qua omtrek ontloopt het elkaar niet. Ik geloof dat DVO maar 1 paar lowers heeft voor 27.5 en 29 al staat er echt 27.5 op. Of ze houden gewoon van veel mud clearance.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark, blijft echt een vette bike zo.

Met de lagere velgen in aluminium komt het pptisch niet eens zoveel dikker over.
En Dirt Wizards in 3.0, je bent ook niet benauwd voor wat extra roterend gewicht dunkt me.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Op 26" telt dat niet! :tong
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Die dikke sloffen staan ‘m goed!
Beetje late reactie van mijn kant hier trouwens maar ben niet altijd even actief.
Ik kan melden dat het een leuke build was en ook prettig contact met Bart :-q
Heb door zijn ideeën wat nieuwe dingen kunnen proberen zoals de ovalized toptube, track liners, en de dropped seatstays.
De keren dat ik hem afgeraden heb om blank over staal te kiezen waren niet op 1 hand te tellen, maar het móest en zou blank worden en dus klant is koning :-D
Het poedercoatverhaal is hier beschreven en dat was even een domper maar uiteindelijk toch allemaal goedgekomen.
Ik hoop dat er veel mooie km’s mee gemaakt worden! En wacht de foto’s van de avonturen af!

(Ps paar plaatjes in het wild en van de zijkant vlak staand zou ook mooi zijn)
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Herman de Biker schreef: ma 26 augustus 2019, 11:07

(Ps paar plaatjes in het wild en van de zijkant vlak staand zou ook mooi zijn)
Komt goed, nog even geduld!
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Heckler40 schreef: ma 26 augustus 2019, 10:35 Mooi wark, blijft echt een vette bike zo.

Met de lagere velgen in aluminium komt het pptisch niet eens zoveel dikker over.
En Dirt Wizards in 3.0, je bent ook niet benauwd voor wat extra roterend gewicht dunkt me.

Enjoy!!
Is ook wel duidelijk te merken dat er wat meer rolweerstand is, ik voel het nog goed in de benen. Deze wieltjes zullen voornamelijk naar beneden gaan :-q
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Afbeelding

Paar dagen in finale ligure en dan gaan we donderdag richting Lac Blanc. Vandaag rustig aan begonnen met Rollercoaster trial en nog wat korter werk. Fiets doet het super! Morgen hier Madonna, Cacciatorre en Kill Bill rijden. Ik kan me hier nog wel even vermaken 8)
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Wát een gaaf ding zeg. Vind het verloop en de blanke lak ook tof
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

gaaf!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat zelfbouwspul duikt regelmatig op bij internationale websites :-q

https://bikerumor.com/2019/12/03/bikeru ... therlands/

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De route op Westerveld?
Af en toe pak ik die ook weleens mee, na een keer of 4 zijn de beentjes wel af hoor.... die focking beklimming is wel een biatch.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie