Etrex 30

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Dunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 25 november 2007, 21:56
Mijn mountainbike: Koga X-Sport 2008

Zijn er gebruikers met een leesbril die de eTrex gebruiken?

Ik heb de Elemnt Bolt geprobeerd, maar dat beeldscherm is al te klein voor mijn ogen. Ik ben benieuwd hoe de eTrex zich verhoudt.
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Je kunt een daglens, plaklens in je huidige bril, of een sportbril met leesgedeelte.
Ik gebruik het laatste al een paar jaar en bevalt me goed, ik heb een Eagle two, maar er zijn nog andere.
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je moet het probleem bij de wortel aanpakken, dus bij je ogen.
Zoals jij het nu wilt oplossen rij je straks met een 17" beeldscherm op je stuur ;)

Dus contactenzen, evt met leesdeel, of een bril.
Marc had het al over plaklenzen voor in je (sport) bril. Dat zijn een soort contactlenzen onderin je bril, daar maken ze wwn leesdeel.
Ik meen dat 3M ze maakt.
Die zijn bedoeld voor een veiligheidsbril, maar werken ook in je sportbril.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mountain-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: zo 5 februari 2006, 10:23
Mijn mountainbike: Singular Swift, Salsa El Mariachi

Ik rij al jaren met M3 “ plak leesdeel” in mijn sportbril
Werkt prima.
In het begin ff wennen, als je dichtbij naar beneden kijkt je door het leesdeel en dit vertekend. Ff opletten derhalve.
Heb ook wel eens mensen gesproken met de Eagle zoals hierboven benoemt. Heb dit ook overwogen, maar blijft toch bij mijn plaklensen in mijn bril met polariserende glazen.
Ps: mijn gps is een eTrex 30
Dunk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 25 november 2007, 21:56
Mijn mountainbike: Koga X-Sport 2008

Bedankt voor de reacties.

Ik ga die optie van plaklenzen zeker bekijken!
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Ik heb een Etrex 30, op zich best fijn apparaat, al mis ik soms het overzicht. Gisteren een route gereden waar het spoor vaak kruist, en ik zie zo niet waar ik dan naar toe moet.
ik had de route ook op een simpele gpx app op mijn telefoon gezet (bikegpx) en daar staat elke km netjes aangegeven zie link :
https://www.google.com/search?q=bikegpx ... fh19QEy3GM:

Zoiets zou ik handig vinden in mn garmin, maar kan dat zo niet vinden, bestaat dit en zo ja waar vind ik dit?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Volg je een route of een track? Track is lijntje volgen, route is actief middels een pijltje. In basecamp kun je een track omzetten in route.
Bij track kun je het gereden deel in een andere kleur laten opnemen, dan zie je in ieder geval wat je gereden hebt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Laten we er even van uitgaan dat je een track volgt (ik gebruik zelden routes, maar daar zal dit ook wel werken). Dan kan je in een dataveld de "Pointer" kiezen. Dat is een pijl die naar het volgende trackpoint wijst.
Handig op kruisingen.
Je kan ook waypoints maken en die nummeren, zoals die app op je phone doet.
Je moet dit zelf doen in Basecamp. Je bent dan wel vrij om die zelf te plaatsen, hoeft niet iedere km, maar kan dan bijv na iedere kruising, zodat je ziet welke kant je op gaat.

Afbeelding
Pointer op het kaartscherm.
De kaart toont hier een rechte lijn naar het volgende punt, maar met een track (dus met vele trackpunten) werkt de pointer net zo.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Jurriaan schreef: ma 5 augustus 2019, 21:50 Volg je een route of een track? Track is lijntje volgen, route is actief middels een pijltje. In basecamp kun je een track omzetten in route.
Bij track kun je het gereden deel in een andere kleur laten opnemen, dan zie je in ieder geval wat je gereden hebt.
Een track dan, want ik zie mijn gereden lijn ook (als ik fout rijd haha) anders valt ie onder de gekozen track. maar dat helpt nog niet op kruisingen.
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 5 augustus 2019, 22:44 Laten we er even van uitgaan dat je een track volgt (ik gebruik zelden routes, maar daar zal dit ook wel werken). Dan kan je in een dataveld de "Pointer" kiezen. Dat is een pijl die naar het volgende trackpoint wijst.
Handig op kruisingen.
Je kan ook waypoints maken en die nummeren, zoals die app op je phone doet.
Je moet dit zelf doen in Basecamp. Je bent dan wel vrij om die zelf te plaatsen, hoeft niet iedere km, maar kan dan bijv na iedere kruising, zodat je ziet welke kant je op gaat.

De kaart toont hier een rechte lijn naar het volgende punt, maar met een track (dus met vele trackpunten) werkt de pointer net zo.
Ok, ik ga die aanwijzer even selecteren, en die waypoints maken lijkt me ook wel handig, vooral na zo'n kruising is een goed idee

Dank jullie!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Soms is het al voldoende als je een track in twee stukken knipt, heen en terugweg.
De 2e keer dat je op een bepaald punt komt valt dan in de andere track.

Overigens zie je altijd waar je bent geweest(tracklog) of je nu een route of een track gebruikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Heb me maar een etrex 30x aangeschaft voor 165 EUR op trekinn.com. 4/8 besteld nog niets te zien. Pakje komt van NL, ik woon in België. Kan volgens de website 5-15 dagen onderweg zijn :lol:
Nu nog uitvinden wat ik met dat ding kan doen :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie prijs.
En alvast veel plezier met wachten op ze postbode...

De handleiding is vrij beknopt, dus dat is in het begin ff hard werken.
Veel mee spelen, zodat je hem kent tegen de tijd dat het echt nodig is.
(vandaag uitpakken en morgen op fietsvakantie gaan is een slecht plan)

Deze pagina's geven goede tips voor setup en de pagina volgorde.

http://www.aukadia.net/gps/lw3_0.htm

http://www.aukadia.net/gps/lw3_4.htm

Voor die page sequence (of pagina volgorde) gebruik ik maar 3 pagina's.
-Kaart
-Tripcomputer
-Hoogteprofiel
Daar kan je met de "Back" toets doorheen bladeren.
De rest vd pagina's (onderweg bijna nooit nodig) kan je bereiken door 2x op de "Menu" toets te klikken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 augustus 2019, 21:51 Mooie prijs.
En alvast veel plezier met wachten op ze postbode...

De handleiding is vrij beknopt, dus dat is in het begin ff hard werken.
Veel mee spelen, zodat je hem kent tegen de tijd dat het echt nodig is.
(vandaag uitpakken en morgen op fietsvakantie gaan is een slecht plan)

Deze pagina's geven goede tips voor setup en de pagina volgorde.

http://www.aukadia.net/gps/lw3_0.htm

http://www.aukadia.net/gps/lw3_4.htm

Voor die page sequence (of pagina volgorde) gebruik ik maar 3 pagina's.
-Kaart
-Tripcomputer
-Hoogteprofiel
Daar kan je met de "Back" toets doorheen bladeren.
De rest vd pagina's (onderweg bijna nooit nodig) kan je bereiken door 2x op de "Menu" toets te klikken.
Door jouw advies heb ik deze aangekocht. Het wordt inderdaad wel flink zoeken en spelen eerst. Heb nog nooit een GPS gehad dus... Alvast bedankt voor de extra tips. Werk je met wegwerpbare batterijen of herlaadbare? Ik heb hier nog ergens 4x AA GP herlaadbare batterijen liggen maar vind er maar eentje terug.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb oplaadbare batterijen van Eneloop.
Maar, om ze echt 500 (tot 1000?) keer te kunnen laden heb je een goede (dure) lader nodig. Anders zijn ze na 50 tot 100x wel op.
Met de huidige prijzen van alkaline batterijen bij Aldi en Lidl is het financieel nauwelijks interessant om oplaadbare te gebruiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik word zelf nog steeds blijven van dit boek:

Afbeelding

In combinatie met Eneloop batterijen en deze lader. Voor een gps zijn oplaadbare batterijen een goede optie. In
tegenstelling tot een muis, toetsen of ander apparaat welke weinig stroom verbruikt. Dat is killing voor je Eneloops.
Afbeelding
Plaats reactie