Haibike seet hardnine 5.0 29er

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Jeroen1983
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 6 augustus 2019, 18:14

Hallo dames en heren.

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jeroen 35 jaar en wil naar jaren van eigenlijk helemaal niets doen het mountainbiken weer actief oppakken. Vroeger veel en intensief gefietst maar na dat de kids arriveerden helaas niet meer gedaan.

Voordat ik nu 3 maanden ruzie heb omdat ik een fiets heb gekocht van een paar duizend euro, wil ik graag beginnen op een instap model. Nu is mijn oog gevallen op een haibike seet hardnine 5.0 2019.

Gewoon omdat deze fiets er anders uitziet dan de gangbare merken van dezelfde prijsklasse. Fiets gaat me 900 euro kosten.

Heeft iemand hier ervaring met deze fiets. Is het iets, of moet ik me toch meer richten op de cubes, bulls en trek bv?

Hoop hier wat wijzer te worden.

Mvg
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vork, remmen... ‘t is het net niet. Recent liepen er ook wat topics over goede instappers, ik zou verder kijken naar afgeprijsde ‘18 en ‘19 modellen. Voor 900,- tot 1000,- kun je betere instappers vinden, met wel een goede vork en goede overige afmontage.
Rond die prijs begint het.

Hoe lang ben je, wat weeg je, waar zul je veel fietsen? Precieze budget?
Check als voorbeeld bv de site van 12gobiking, kun je wat inspiratie opdoen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Tis inderdaad net niet, op de site van haibike staat deze fiets er voor 799. :~
https://www.haibike.com/nl/en/bikes/mou ... 4100144940
Als je nu de 6.0 voor €900 kunt kopen, dan zeg ik: ok.
https://www.haibike.com/nl/en/bikes/mou ... 4100150940
Jeroen1983
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 6 augustus 2019, 18:14

Ik weeg zo'n 90 kilo, en ben 1,86 lang. En idd de fiets kost 799 en geen 900. Ben vooral van plan om de trials weer op te zoeken, beetje conditie terug opbouwen en weer wat gevoel op de fiets te krijgen.

Het hoeft nu nog niet de beste afmontage te zijn, was voor mij vooral belangrijk dat er een lucht geveerde vork op zit. Als ik over 1a2 jaar nog steeds een paar keer per week op de fiets zit komt er wel weer een duurdere fiets.
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

http://www.rijwielshop-elfring.nl/ heeft ook aardig aanbod van overjarige modellen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jeroen1983 schreef: wo 7 augustus 2019, 02:27 Ik weeg zo'n 90 kilo, en ben 1,86 lang. En idd de fiets kost 799 en geen 900. Ben vooral van plan om de trials weer op te zoeken, beetje conditie terug opbouwen en weer wat gevoel op de fiets te krijgen.

Het hoeft nu nog niet de beste afmontage te zijn, was voor mij vooral belangrijk dat er een lucht geveerde vork op zit. Als ik over 1a2 jaar nog steeds een paar keer per week op de fiets zit komt er wel weer een duurdere fiets.
Omdat je vroeger hebt ge-MTB'd is de kans groot dat je een instapmodel snel ontgroeid bent.
Dus rek je budget iets op, bijv. tot 1000 euro. Anders "moet" je binnen een jaar een nieuwe kopen.
Deze tijd vh jaar komen er veel overjarige modellen voor gereduceerde prijs op de markt, daar kan je ook je voordeel mee doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie