Nordenau KA trail marathon; 5e cupwedstrijd

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

De 5e wedstrijd in de mtbmarathoncup. De lange afstand 100km is meestal een Nederlands feestje en in nog speciaal leven gehouden voor de mtbmarahoncup. Schrijf je dus nog vooral in anders zou deze afstand wel eens kunnen verdwijnen.

Inschrijven voor deze leuke maar zware marathon kan nog via
http://my5.raceresult.com/114370/

start is pas om 11.30 dus op de dag aanrijden is goed te doen. Het lijkt droog te worden en met ca 24C aangenaam fiets weer.

Online inschrijving sluit vandaag 5augustus, anders terplekke nainschrijven voor 30 e ipv 22 e online
Laatst gewijzigd door Rutger S op ma 5 augustus 2019, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Toevallig vanmorgen me eigen ingeschreven voor de lange afstand. Ben benieuwd hoe het gaat.
Dus zak maar zegge
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

HAAS-RENSWOUDE schreef: ↑ma 5 augustus 2019, 15:18 Toevallig vanmorgen me eigen ingeschreven voor de lange afstand. Ben benieuwd hoe het gaat.
Nog veel inschrijvingen de afgelopen week begreep ik.
Als je hem nog nooit gereden hebt. Het 2e lusje is erg pittig :).. vooral de klim na ca 40 km als je weer door startfinish gekomen bent, erg steile
klim over gras, ff inhouden en de benen sparen voordat je er aan begint is wel een aanrader
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Nou ik ben er al 4 keer geweest ik weet precies hoe die klim is. Hahaha. Ben meer benieuwd hoe het gaat na twee marathons in Oostenrijk te hebben gereden.
Dus zak maar zegge
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Wij zitten met het gezin voor een lang weekend in Winterberg en deze pak ik dan mooi meeπŸ‘
Ik kan enkel nergens vinden of er wat vermaak oid is bij de start/finish. Wat ik wel opmaak is dat je meerdere keren langs start/finish komt bij de lange afstand?

Nog weinig marathons gereden dit jaar en als ik hierboven zo lees dan is het devies rustig aan de eerste helftπŸ˜‰

Oja: niet geheel onbelangrijk.. Bier bij de finish?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Riesch schreef: ↑di 6 augustus 2019, 18:35 Wij zitten met het gezin voor een lang weekend in Winterberg en deze pak ik dan mooi meeπŸ‘
Ik kan enkel nergens vinden of er wat vermaak oid is bij de start/finish. Wat ik wel opmaak is dat je meerdere keren langs start/finish komt bij de lange afstand?

Nog weinig marathons gereden dit jaar en als ik hierboven zo lees dan is het devies rustig aan de eerste helftπŸ˜‰

Oja: niet geheel onbelangrijk.. Bier bij de finish?
Het is maar een minidorpje met 200 inwoners , dus verwacht er niet teveel van qua vermaak :) Volgens mij is de start dit jaar verplaatst van het veld naar de "schuttershal", overdekt dus. Je komt 1x weer bij start finish en rijdt dan het lusje aan de andere kant vh startveld. Het is altijd goed uitgezet en prima georganiseerd en nog geen achtelijke startgelden. Volgens mij is er wel een bier en worsten kraam aanwezig
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Voorinschrijving lukt niet meer, kan je op de dag zelf ook nog inschrijven?

Code: Selecteer alles

climb    β†’   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

hotdog schreef: ↑wo 7 augustus 2019, 11:12 Voorinschrijving lukt niet meer, kan je op de dag zelf ook nog inschrijven?
Ja geen probleem, een groot deel schrijft er op de dag zelf in.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Rutger S schreef: ↑wo 7 augustus 2019, 12:43
hotdog schreef: ↑wo 7 augustus 2019, 11:12 Voorinschrijving lukt niet meer, kan je op de dag zelf ook nog inschrijven?
Ja geen probleem, een groot deel schrijft er op de dag zelf in.
Thnx, ga ik dat ook doen. Doel is om ergens als laatste te finishen :)

Code: Selecteer alles

climb    β†’   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Ik geloof 3 jaar geleden voor het laatst gereden. Toen hadden ze de ronde omgedraaid en was zwaarder dan voorheen. Ik ben toen gigantisch naar de klote gegaan; heel zeldzaam.
β€œHelaas” kan ik zaterdag niet meedoen want mijn zoon is dan jarig :winkie:

Duurt nu wel lang tot de Vulkan marathon en dat net na mijn vakantie....

Succes voor de degenen die wel gaan :-q
Lion77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 19:52
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.8

te koop startbewijs 100km :-q
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

hotdog schreef: ↑wo 7 augustus 2019, 14:22
Rutger S schreef: ↑wo 7 augustus 2019, 12:43

Ja geen probleem, een groot deel schrijft er op de dag zelf in.
Thnx, ga ik dat ook doen. Doel is om ergens als laatste te finishen :)
Doel is behaald overigens, 2-na-laatste geworden, van alle gefinishte rijders.
Achter mij een hoop DNF, afgestapt of vals gespeeld..
Ben wel een beetje trots dat ik β€˜m uitgereden heb :)

Code: Selecteer alles

climb    β†’   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik moet zeggen dat het best een leuke rit was, met toch wel een paar leuke en ook snelle afdalingen erin. Ik kon hier vaak weer tijd goedmaken wat ik in de klim steeds verloor daardoor bleef het jojo-en met mede rijders. De relatief vele hoogtemeters werden goed afgewisseld qua klim met daaropvolgend afdaling. Net op tijd (30 seconden voor startschot) zijn we aan komen schuiven, dus warm gerend ipv gefietst naar ophalen startnummers, vanwege omleidingen etc laat gearriveerd. Ik had m een jaar of 5 terug een keer eerder gereden, toen nog de lange afstand en ik kon me een verschrikkelijke klim herinneren (weet niet of dit kale Asten is). Waar ik de 2e keer klimmen echt ff half minuutje moest stoppen om bij te komen. Nu zat ie er maar 1 keer in en relatief aan het begin dus was goed te doen zo. Positief verrast door het leuke rondje dus, ik dacht dat ie saai was maar rechttoe rechtaan was het zeker niet, wellicht volgend jaar weer.
Plaats reactie